Dinners Ödeshög

Tips du vill dela med dig om hur bilarna kan laddas. Laddkartor, laddkort, kontakter, utomlands, etc.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Lophornis
Teslaägare
Inlägg: 701
Blev medlem: 30 aug 2016 21:09
Referralkod: ts.la/tomas4789

Dinners Ödeshög

Inlägg av Lophornis »

Är man betalande kund på dinners när man laddar på suc Ödeshög?
20230829_165904.jpg
Tesla Model 3 LR 2021
Ioniq 28kWh (såld)
Användarvisningsbild
thebishop
Teslaägare
Inlägg: 1374
Blev medlem: 12 feb 2015 16:47
Ort: Lidingö

Re: Dinners Ödeshög

Inlägg av thebishop »

Vad tror du?

Tänk att du ägde restaurangen, hur hade du tänkt?
Model S P90DL+ (2015)
Model 3 LR (2021)
BMW iX xDrive50 (2024)
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5321
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Dinners Ödeshög

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Lophornis skrev: 27 okt 2023 17:26
Är man betalande kund på dinners när man laddar på suc Ödeshög?
20230829_165904.jpg
Fakturerar dinners dig för laddningen?
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
Lophornis
Teslaägare
Inlägg: 701
Blev medlem: 30 aug 2016 21:09
Referralkod: ts.la/tomas4789

Re: Dinners Ödeshög

Inlägg av Lophornis »

thebishop skrev: 27 okt 2023 17:32
Vad tror du?

Tänk att du ägde restaurangen, hur hade du tänkt?
Varför just nu?
Har alltid varit gratis, ja just det inflationen.

Vet inte hur länge det här varit betalning men det synns inte på kvalitén av ett man får.
Tesla Model 3 LR 2021
Ioniq 28kWh (såld)
Användarvisningsbild
DanneB
Teslaägare
Inlägg: 403
Blev medlem: 27 nov 2021 17:05

Re: Dinners Ödeshög

Inlägg av DanneB »

Finns väl en mack 20m bort som har flertalet toaletter?
Tesla Model S 90D
Användarvisningsbild
thebishop
Teslaägare
Inlägg: 1374
Blev medlem: 12 feb 2015 16:47
Ort: Lidingö

Re: Dinners Ödeshög

Inlägg av thebishop »

Lophornis skrev: 27 okt 2023 17:52
thebishop skrev: 27 okt 2023 17:32
Vad tror du?

Tänk att du ägde restaurangen, hur hade du tänkt?
Varför just nu?
Har alltid varit gratis, ja just det inflationen.

Vet inte hur länge det här varit betalning men det synns inte på kvalitén av ett man får.
Det kanske är en massa teslaägare som går där utan att pröjsa så de har råd med personal? ;)
Model S P90DL+ (2015)
Model 3 LR (2021)
BMW iX xDrive50 (2024)
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1896
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: Dinners Ödeshög

Inlägg av themax »

Som Fullerö, där du inte får använda toaletterna om du inte ätit mat. Köper du glass för 150 kronor räknas det inte, utan då måste du betala för toalettbesök. ”Based on a true story”.

Därför stannar jag aldrig där längre, och nu med Mantorp har alla möjlighet att undvika Ödeshög också, även om det där finns fler toaletter än Dinners.
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11583
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Dinners Ödeshög

Inlägg av martinot »

Lophornis skrev: 27 okt 2023 17:26
Är man betalande kund på dinners när man laddar på suc Ödeshög?
20230829_165904.jpg
Har köpt någon glass/fika där någon gång och då varit helt OK att låna toaletten medans man laddar. Har för mig jag även betalat 5.- någon gång. Tycker det är helt OK om man verkligen har behov av toaletten. Kan förstå att de inte vill tillhandahålla den tjänsten gratis för de som inte är dras kunder.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
tor
Teslaägare
Inlägg: 479
Blev medlem: 09 nov 2017 20:34

Re: Dinners Ödeshög

Inlägg av tor »

Är det bara jag som blir sur på sådana här skyltar? Kommer jag fram till en sådan skylt kan följande hända:
1. Jag går därifrån till en annan toalett.
2. Jag går in ändå och eventuellt handlar jag något i butiken fast jag känner mig tvingad och tittar efter något billigt.

Om det däremot inte står något förbud utan välkomnande skyltar är sannorlikheten att jag handlar betydligt högre.

Någon mer som funkar på samma vis?
Användarvisningsbild
thebishop
Teslaägare
Inlägg: 1374
Blev medlem: 12 feb 2015 16:47
Ort: Lidingö

Re: Dinners Ödeshög

Inlägg av thebishop »

Efter hur det funkar i Tyskland är en skylt trevligare ändå.
Model S P90DL+ (2015)
Model 3 LR (2021)
BMW iX xDrive50 (2024)
Användarvisningsbild
tor-ake
Teslaägare
Inlägg: 1779
Blev medlem: 04 maj 2019 09:27

Re: Dinners Ödeshög

Inlägg av tor-ake »

Ser en affärsmöjlighet här - en app som visar var det finns toaletter i anslutning till laddplats, samt möjlighet till att betala och låsa upp dörren i appen. Man kan också se om toaletten är upptagen, och ha en statistik över sina egna toalettbesök. Man kan ta ut en årsrapport med heatmap på karta så man kan se att man pissat i Karesuando och Halmstad samt hur länge man satt på varje plats.

WDYT?
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10912
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Dinners Ödeshög

Inlägg av Jerker »

Jag har inga som helst problem med att betala för mig - antingen genom att äta där eller betala för toalettbesöket - när jag behöver en toa. Det kostar att tillhandahålla toaletter och det är rimligt att den som använder dem på ett eller anat sätt betalar för sig.

Bensinstationer brukar ju inte ha nåt krav på att man ska handla nåt för att använda toan. De har en annan filosofi som går ut på att vara en service för resande. Kostnaden för toaletter och sina generösa öppettider tar de ut på priserna på godis och livsmedel i butiken. Trots att jag vet att det ibland är minst dubbelt så dyrt att fika/köpa godis och chips på en bensinstation så gör jag det gärna ändå eftersom de finns där för mig när jag behöver det.

Jag ser det på samma sätt som jag gör på snabbladdning kontra hemmaladdning. Oftast laddar jag hemma till väldigt lågt pris men när jag är ute på långfärder är det OK att betala mycket mer för laddningen eftersom det är en tjänst jag köper. Som jämförelse: Hemma lagar jag mat själv väldigt billigt men när jag är ute och åker är jag glad att det finns ställen där man kan få sig nåt att äta och jag accepterar att det är mycket dyrare.
Användarvisningsbild
jontis
Teslaägare
Inlägg: 130
Blev medlem: 27 sep 2021 17:43

Re: Dinners Ödeshög

Inlägg av jontis »

Jerker skrev: 29 okt 2023 12:39
Jag har inga som helst problem med att betala för mig - antingen genom att äta där eller betala för toalettbesöket - när jag behöver en toa. Det kostar att tillhandahålla toaletter och det är rimligt att den som använder dem på ett eller anat sätt betalar för sig.

+1 på den.
Model 3 LR -21 Vit/Svart 18" Aero
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19572
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Dinners Ödeshög

Inlägg av Bjelke »

themax skrev: 28 okt 2023 08:14
Som Fullerö, där du inte får använda toaletterna om du inte ätit mat. Köper du glass för 150 kronor räknas det inte, utan då måste du betala för toalettbesök. ”Based on a true story”.

Därför stannar jag aldrig där längre, och nu med Mantorp har alla möjlighet att undvika Ödeshög också, även om det där finns fler toaletter än Dinners.
På Fullerö har vi fått kod även när vi bara köpt lite fika, men oftast blir det mat för oss där…
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1896
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: Dinners Ödeshög

Inlägg av themax »

Bjelke skrev:

På Fullerö har vi fått kod även när vi bara köpt lite fika, men oftast blir det mat för oss där…
Fick ingen kod när vi köpt glass och godis för över 150 kronor. När vi frågade om koden så sa ägaren att det bara gällde de som beställde mat. Så vi stannar inte där längre. Maten är inte värd att stanna för heller så föredrar laddarna i Uppsala.
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19572
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Dinners Ödeshög

Inlägg av Bjelke »

themax skrev: 31 okt 2023 20:15
Bjelke skrev:

På Fullerö har vi fått kod även när vi bara köpt lite fika, men oftast blir det mat för oss där…
Fick ingen kod när vi köpt glass och godis för över 150 kronor. När vi frågade om koden så sa ägaren att det bara gällde de som beställde mat. Så vi stannar inte där längre. Maten är inte värd att stanna för heller så föredrar laddarna i Uppsala.
Fullerö är i Uppsala med mina mått sett :lol: men jag antar att du menar dom som ligger
mer centralt som tex i Gränby…?
Har dom blivit så griniga i Fullerö så lär vi också sluta att löpa något där, dom har ändå
oftast stängt när vi kommer dit :(
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1896
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: Dinners Ödeshög

Inlägg av themax »

Bjelke skrev:

Fullerö är i Uppsala med mina mått sett :lol: men jag antar att du menar dom som ligger
mer centralt som tex i Gränby…?
Har dom blivit så griniga i Fullerö så lär vi också sluta att löpa något där, dom har ändå
oftast stängt när vi kommer dit :(
Oftast blir det 300 kW-laddarna vid Burger King. Om de är upptagna finns 150 kW både på OKQ8 och Preem intill. Finns alltid plats där, något som kan vara svårt att veta i Gränby. Nån krona dyrare än Tesla men stannar oftast bara några minuter för att komma vidare ändå.
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Skriv svar