Nej det har jag aldrig tänkt på. Tror de flesta bilar har mörk överdel på instrumentpanelen även om resten av inredningen är ljus och då ska det inte vara något problem med reflexer.Bengt-re skrev: ↑08 nov 2023 18:42Du upplever inte att ljus inredning ger störande reflexer?Donk skrev: ↑08 nov 2023 07:39Kul att höra att du gillade ljusa inredningen! Var kanske nån av de första testbilarna som media fick provköra. Har haft kombon ljus klädsel och småbarn i flera bilar och tycker det är att föredra framför mörk.Eldsig skrev: ↑07 nov 2023 23:44När jag provkörde så hade de en bil med den blå/vita inredningen. Otroligt snygg tycker jag. Tror inte du blir missnöjd. Kommer dock precis från en bil med ljus skinnklädsel och bara på ett år hann den se lite dassig ut så för mig lutar det ändå åt den svarta. Ett plus på den ljusa är dock att stolarna där fram har den blå klädseln. Det är ju ändå där man sitter mest.Donk skrev: ↑07 nov 2023 21:26Var inne på deras showroom på Hamngatan igen och frågade bla om de skulle få in någon bil med ljusa interiören, men det hade de ingen information om. Har kollat på en del provkörningar där de kört en blå Privilige med ljus/blå klädsel, ser väldigt fin och lyxig ut. Färgkombon påminner mycket om en Panamera en kompis hade för några år sen. Men skulle såklart vilja se den live för att kunna bilda mig en uppfattning. Tycker den blir väl mörk och murrig inuti med mörka interiören, särskilt eftersom den har så kraftigt tonade rutor bak. Gillar känslan i min nuvarande blå Model S med vita säten och utan toning på rutorna. Sen är jag inte helt såld på de kopparfärgade interiördetaljerna. Verkar som det går att få den i flera andra färgkombinationer på andra marknader utanför Europa, synd att de inte kommer hit. Men de ska tydligen utöka showroomet rejält och då får de förhoppningsvis in fler modeller och utrustningsvarianter att kolla på.
Lite oroväckande var dock att säljaren sa att de inte fått takräcket godkänt av någon anledning. Hon sa att de jobbade på det. Hoppas verkligen att de lyckas, känns tveksamt om det inte går att få på en takbox. Går väl annars kanske att lösa med en sån där box på kroken när man ska till fjällen, men möjlighet till takräcke tror jag ändå många (inklusive jag) vill ha.
Inget nytt heller om vinterdäcken och om det går att få på mindre än 22” på Performance och Privilige. Jag tog upp det med säljaren som ringde upp efter provkörningen och förklarade varför det var viktigt för många (och då inte bara att 22” vinterdäck kostar 5-6 tkr styck). Hon lovade att ta med feedbacken internt.
Takräcket och vinterhjulen blir som sagt intressant att följa. Kommer Thule med en lösning lär det funka även om Zeekr avråder. 20" skulle vara rimligt på vinterhjul, men även 21" på sommaren hade varit ok. Det kan nog ge någon mil till i räckvidd.
Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon
Moderator: Redaktion
Re: Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon
Tesla Model S Long Range Plus -21
Fiat 500e Icon -23
Tesla MYP -22 - SÅLD
Tesla Model 3 LR AWD -19 - SÅLD
VW ID4 1st -21 - SÅLD
+ ett antal Leafar och trötta PlugIn-hybrider
Fiat 500e Icon -23
Tesla MYP -22 - SÅLD
Tesla Model 3 LR AWD -19 - SÅLD
VW ID4 1st -21 - SÅLD
+ ett antal Leafar och trötta PlugIn-hybrider
- Dj Mastergrind
- Teslaägare
- Inlägg: 78
- Blev medlem: 30 maj 2018 15:42
Re: Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon
Är det någon av er som har provkört som har en uppfattning om hur bred den är i baksätet? Är den som en Model Y eller bredare?
Model Y Performance, White Pearl
Model 3 LR/DM, Deep Blue, 19”, svart premiuminteriör, AP - SÅLD
Model 3 LR/DM, Deep Blue, 19”, svart premiuminteriör, AP - SÅLD
Re: Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon
Du kan säkert hitta uppgifter om dimensioner i något test på nätet, min känsla var att denna plattform ger något bättre utrymme i sidled men vad som slog mig var det generösa avståndet mellan knä och framsäte. Bilen är ca 8 cm bredare än Model Y, sannolikt ligger skillnaden i invändig bredd ungefär där.Dj Mastergrind skrev: ↑08 nov 2023 21:41Är det någon av er som har provkört som har en uppfattning om hur bred den är i baksätet? Är den som en Model Y eller bredare?
Zeekr 001 2023
Polestar 2 2021
Polestar 2 2021
Re: Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon
Okej. Låter rimligt. Hade en bil förr med helljus inredning där det var ett problem. Därav frågan.Donk skrev: ↑08 nov 2023 21:17Nej det har jag aldrig tänkt på. Tror de flesta bilar har mörk överdel på instrumentpanelen även om resten av inredningen är ljus och då ska det inte vara något problem med reflexer.Bengt-re skrev: ↑08 nov 2023 18:42Du upplever inte att ljus inredning ger störande reflexer?Donk skrev: ↑08 nov 2023 07:39Kul att höra att du gillade ljusa inredningen! Var kanske nån av de första testbilarna som media fick provköra. Har haft kombon ljus klädsel och småbarn i flera bilar och tycker det är att föredra framför mörk.Eldsig skrev: ↑07 nov 2023 23:44När jag provkörde så hade de en bil med den blå/vita inredningen. Otroligt snygg tycker jag. Tror inte du blir missnöjd. Kommer dock precis från en bil med ljus skinnklädsel och bara på ett år hann den se lite dassig ut så för mig lutar det ändå åt den svarta. Ett plus på den ljusa är dock att stolarna där fram har den blå klädseln. Det är ju ändå där man sitter mest.Donk skrev: ↑07 nov 2023 21:26Var inne på deras showroom på Hamngatan igen och frågade bla om de skulle få in någon bil med ljusa interiören, men det hade de ingen information om. Har kollat på en del provkörningar där de kört en blå Privilige med ljus/blå klädsel, ser väldigt fin och lyxig ut. Färgkombon påminner mycket om en Panamera en kompis hade för några år sen. Men skulle såklart vilja se den live för att kunna bilda mig en uppfattning. Tycker den blir väl mörk och murrig inuti med mörka interiören, särskilt eftersom den har så kraftigt tonade rutor bak. Gillar känslan i min nuvarande blå Model S med vita säten och utan toning på rutorna. Sen är jag inte helt såld på de kopparfärgade interiördetaljerna. Verkar som det går att få den i flera andra färgkombinationer på andra marknader utanför Europa, synd att de inte kommer hit. Men de ska tydligen utöka showroomet rejält och då får de förhoppningsvis in fler modeller och utrustningsvarianter att kolla på.
Lite oroväckande var dock att säljaren sa att de inte fått takräcket godkänt av någon anledning. Hon sa att de jobbade på det. Hoppas verkligen att de lyckas, känns tveksamt om det inte går att få på en takbox. Går väl annars kanske att lösa med en sån där box på kroken när man ska till fjällen, men möjlighet till takräcke tror jag ändå många (inklusive jag) vill ha.
Inget nytt heller om vinterdäcken och om det går att få på mindre än 22” på Performance och Privilige. Jag tog upp det med säljaren som ringde upp efter provkörningen och förklarade varför det var viktigt för många (och då inte bara att 22” vinterdäck kostar 5-6 tkr styck). Hon lovade att ta med feedbacken internt.
Takräcket och vinterhjulen blir som sagt intressant att följa. Kommer Thule med en lösning lär det funka även om Zeekr avråder. 20" skulle vara rimligt på vinterhjul, men även 21" på sommaren hade varit ok. Det kan nog ge någon mil till i räckvidd.
Re: Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon
Jag har kört ljus (eller cremefärgat respektive nötbrun) inredning i mina föregående bilar och gillar egentligen en lite ljusare kupé. Tyvärr delar jag uppfattningen att de ljusaste är känsligare för slitage och missfärgning från t ex kläder. Därför, i min värld, är Zeekrs kanske lite för mycket åt helvitt för att falla mig riktigt på läppen. Men smaken är som baken, och Donk m fl har ju andra erfarenheter.
Den ljusblå metallic bilen som finns i Gallerian skulle säkert vara helläcker med den ljusa inredningen! Men kanske för en något yngre ägare än undertecknad…:)
Zeekr 001 2023
Polestar 2 2021
Polestar 2 2021
Re: Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon
Jahapp, då det vart det beställt en 001, återstår och se när man får leverans..
Zeekr 001 2023
Re: Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon
Grattis, vad blev det för specifikation? Med lite tur kanske då prickar någon av de som redan finns i landet och väntar på nummerplåtar…:)
Zeekr 001 2023
Polestar 2 2021
Polestar 2 2021
Re: Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon
Är det inte någon mer än mig som får en känsla att någons IP är under intrång?
Kanske de generiska ipad-gransnittet som används men andra försöker åtminstånde komma på ett unikt gränsnitt. (volvo ex30 tycker jag kan stå på egna ben med verkshöjd). Detta. Jag tycker det känns som en imitation.
Kanske de generiska ipad-gransnittet som används men andra försöker åtminstånde komma på ett unikt gränsnitt. (volvo ex30 tycker jag kan stå på egna ben med verkshöjd). Detta. Jag tycker det känns som en imitation.
Re: Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon
Det går inte att skydda programvarufunktion eller generellt utseende.Mickep skrev: ↑11 nov 2023 15:47Är det inte någon mer än mig som får en känsla att någons IP är under intrång?
Kanske de generiska ipad-gransnittet som används men andra försöker åtminstånde komma på ett unikt gränsnitt. (volvo ex30 tycker jag kan stå på egna ben med verkshöjd). Detta. Jag tycker det känns som en imitation.
Re: Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon
Hade ju en förhandsbeställning sedan september som jag nu valde att konvertera till riktig, blev vit Privilege med drag och vinterdäck. Väntar nog på mer än nummerplåter verkar det som, appen är inte klar och adas inte igång ännu. Vet att du tänker köra andra vinterdäck men på frågan till Zeekr fick jag följande svar då jag ville haft Performance modellens fälgar för vinter: 'Även fast det i teorin går att montera, går det tyvärr inte att välja fälgar från en annan modell. När det kommer till fälgar från tredje part ska de inte monteras då även fast de kan passa, är de inte godkända för vår bils vikt och prestanda vilket kan leda till skador och liknande som inte kan täckas av garanti eller försäkring.'
Vad valde du själv?
Mvh
Zeekr 001 2023
Re: Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon
Jag valde som Dig - vit Privilege med mörk inredning och drag. Ja, när det gäller däck är det en standardinställning från många leverantörer som i sig är korrekt. Skulle en fälg från tredje part kollapsa så kan inte Zeekr hållas ansvarig, då måste man gå på fälgleverantören. Å andra sidan vet jag aldrig att detta i praktiken skett eller hävdats från en tillverkare. Men i teorin fungerar det så, det gäller de flesta tillbehör.dm4 skrev: ↑11 nov 2023 16:10Hade ju en förhandsbeställning sedan september som jag nu valde att konvertera till riktig, blev vit Privilege med drag och vinterdäck. Väntar nog på mer än nummerplåter verkar det som, appen är inte klar och adas inte igång ännu. Vet att du tänker köra andra vinterdäck men på frågan till Zeekr fick jag följande svar då jag ville haft Performance modellens fälgar för vinter: 'Även fast det i teorin går att montera, går det tyvärr inte att välja fälgar från en annan modell. När det kommer till fälgar från tredje part ska de inte monteras då även fast de kan passa, är de inte godkända för vår bils vikt och prestanda vilket kan leda till skador och liknande som inte kan täckas av garanti eller försäkring.'
Vad valde du själv?
Mvh
De flesta fälgar och däck som säljs för elbil eller SUV är specade för ganska höga vikter, därför finns ett flertal varianter av tillverkares däck med samma dimension men olika tilläggsbeteckningar.
Mmm, bilarna kommer att få en uppdatering innan leverans men det kan ju bli så att vissa funktioner kommer i en senare uppdatering. Jag har en icke publik ”tidsrymd” för förväntad leveranstid för min bil men avvaktar definitivt besked.
Det blir i alla fall kul att se leveranserna komma igång
Zeekr 001 2023
Polestar 2 2021
Polestar 2 2021
Re: Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon
Ja, mörk inredning, trivs bäst med det. Stämmer, men jag orkade inte ta reda på mer, är +55 så mitt lifespan närmar sitt slut och väljer därmed lätta vägen. Blir bra ändå, samma fälgar både sommar och vinter men det skall bli intressant och se vad de stoppar på för vinterdäck, dubbfritt vet jag men inte tillverkare/modell.roffe_s skrev: ↑11 nov 2023 16:38Jag valde som Dig - vit Privilege med mörk inredning och drag. Ja, när det gäller däck är det en standardinställning från många leverantörer som i sig är korrekt. Skulle en fälg från tredje part kollapsa så kan inte Zeekr hållas ansvarig, då måste man gå på fälgleverantören. Å andra sidan vet jag aldrig att detta i praktiken skett eller hävdats från en tillverkare. Men i teorin fungerar det så, det gäller de flesta tillbehör.dm4 skrev: ↑11 nov 2023 16:10Hade ju en förhandsbeställning sedan september som jag nu valde att konvertera till riktig, blev vit Privilege med drag och vinterdäck. Väntar nog på mer än nummerplåter verkar det som, appen är inte klar och adas inte igång ännu. Vet att du tänker köra andra vinterdäck men på frågan till Zeekr fick jag följande svar då jag ville haft Performance modellens fälgar för vinter: 'Även fast det i teorin går att montera, går det tyvärr inte att välja fälgar från en annan modell. När det kommer till fälgar från tredje part ska de inte monteras då även fast de kan passa, är de inte godkända för vår bils vikt och prestanda vilket kan leda till skador och liknande som inte kan täckas av garanti eller försäkring.'
Vad valde du själv?
Mvh
De flesta fälgar och däck som säljs för elbil eller SUV är specade för ganska höga vikter, därför finns ett flertal varianter av tillverkares däck med samma dimension men olika tilläggsbeteckningar.
Mmm, bilarna kommer att få en uppdatering innan leverans men det kan ju bli så att vissa funktioner kommer i en senare uppdatering. Jag har en icke publik ”tidsrymd” för förväntad leveranstid för min bil men avvaktar definitivt besked.
Det blir i alla fall kul att se leveranserna komma igång
Mvh
Zeekr 001 2023
Re: Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon
Äh, jag har också några år kvar till sextio, men visst tusan återstår det förhoppningsvis en bra stund av andra halvlek innan det är dags att lägga ned vandringsstaven Men hade bara dubbat funnits som alternativ hade jag valt det, enklast så. Dessutom har jag aldrig haft så bra fälgar som de Polestar levererade till Performance-modellen vi har, de ser fortfarande ut som nya efter tre vintrar och åtskilliga mil! De är lätta att hålla rena även i fälgbanan, ibland lönar det sig med original.
På en MB E jag hade för ca tio år sedan lade jag på nya dubbfria varje höst och det funkade hyfsat bra (körde ca 4 500 mil/år). Det är bara i riktig halka de kommer till korta och inte ens på mina nordliga breddgrader sker det mer än 10-15 dagar per år. Så det blir säkert bra, jag gissar på nordiska dubbfria av bättre fabrikat. Bilarna jag sett och kört rullar ju på Continental, och deras dubbfria vinterdäck får ju goda omdömen. Det kan väl vara en bra gissning tills vidare.
Ha en fortsatt fin kväll!
Zeekr 001 2023
Polestar 2 2021
Polestar 2 2021
Re: Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon
Har bokat en provkörning i Österhaninge nu. Ska bli kul!
-
- elbilist
- Inlägg: 38
- Blev medlem: 07 mar 2022 08:56
Re: Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon
Jag tycker att denna bil har många fördelar men jag är ändå skeptisk.
Min tvekan är hur mjukvaran kommer att vara och hur den kommer att uppdateras. Bilen har funnits i Kina sedan 2021 och jag såg en testbil i trafik för ganska exakt ett år sedan i Göteborg, ändå har de i slutet av 2023 inte en färdig mjukvara till bilarna i Sverige.
Bilen jag testkörde för några veckor sedan hade inte alla ADAS i drift, det gick inte ens att köra med farthållare.
Min tvekan är hur mjukvaran kommer att vara och hur den kommer att uppdateras. Bilen har funnits i Kina sedan 2021 och jag såg en testbil i trafik för ganska exakt ett år sedan i Göteborg, ändå har de i slutet av 2023 inte en färdig mjukvara till bilarna i Sverige.
Bilen jag testkörde för några veckor sedan hade inte alla ADAS i drift, det gick inte ens att köra med farthållare.
- slugger75
- Teslaägare
- Inlägg: 1278
- Blev medlem: 17 maj 2019 16:12
- Ort: Uppsala
- Referralkod: ts.la/per28997
Re: Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon
Jag vet en annan tillverkare som inte heller har färdig mjukvara till sina bilar …
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
Re: Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon
MobilEye levererar hela ADAS-systemet inkl hård- och mjukvara, så just där är jag inte orolig alls. I Kina har jag uppfattat det som att ME sköter OTA-uppdateringen av ADAS på Zeekr.ChristofferG skrev: ↑17 nov 2023 11:43Jag tycker att denna bil har många fördelar men jag är ändå skeptisk.
Min tvekan är hur mjukvaran kommer att vara och hur den kommer att uppdateras. Bilen har funnits i Kina sedan 2021 och jag såg en testbil i trafik för ganska exakt ett år sedan i Göteborg, ändå har de i slutet av 2023 inte en färdig mjukvara till bilarna i Sverige.
Bilen jag testkörde för några veckor sedan hade inte alla ADAS i drift, det gick inte ens att köra med farthållare.
https://www.mobileye.com/blog/mobileye- ... ta-update/
https://www.mobileye.com/news/mobileye- ... -vehicles/
Re: Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon
Jag var inne på showroom i Gallerian idag innan lunch. Mycket folk!
Nytt för mig var att Zeekr har tydligen avtal med Mekonomen år service kan utföras på valfri verkstad hos dem.
Nytt för mig var att Zeekr har tydligen avtal med Mekonomen år service kan utföras på valfri verkstad hos dem.
- Trevlig
- Teslaägare
- Inlägg: 752
- Blev medlem: 23 feb 2021 12:13
- Referralkod: ts.la/kristoffer78135
- Kontakt:
Re: Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon
Försökte boka en provkörning, fick samtal 2 veckor senare för de frågade hur provkörningen var. Berättade att jag inte hade fått någon och de hänvisade till en bilmässa, inte så imponerande precis.
Tesla M3 LR 2023
Opel Corsa E 2021 (Såld)
MG ZS EV 2021
Tesla M3 LR 2021 (Såld)
Opel Corsa E 2021 (Såld)
MG ZS EV 2021
Tesla M3 LR 2021 (Såld)
Re: Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon
Nu har jag varit på provkörning i Österhaninge av en Zeekr Performance (dvs utan luftfjädring).
Lite kort om mina intryck:
Plus:
- Märkbart tystare runt 100-120 än min Model X Raven trots 22-tums på Zeekrn vs 20 på Teslan)
- Man sitter som en kung i Zeekrn. Klart bättre byggkvalitet som helhelt.
- Trådlös Carplay/Airplay.
- Utfällbart drag. Vafan Tesla, liksom...
- 10 års garanti, 20k+ mil på batteri.
- HUD.
Minus:
- Förarassistans-systemet på bilen jag testade funkade ok. Ville inte byta fil i snön med blinkers. Funkade däremot bra att byta fil med ratten och systemet slår på sig själv igen efter man gjort det.
- Jag gillar verkligen inte de haptiska touchpad-kontrollytorna på ratten. För mig en helt obegriplig design. Fysiska knappar vore att föredra.
- Frunken är liten.
Mitt samlade intryck är att det på det hela taget en väldigt bra och prisvärd bil.
Frågetecken kring takräcke-situationen. Ingen lösning på plats vad jag förstår.
Re: Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon
Kul att ta del av Dina intryck, tack för det Kul att de aktiverat förarassistansen numera, det fanns inte när jag provkörde bilen. Sannolikt är det en funktion som lär finslipas med kommande uppdateringar, på mina breddgrader lär jag dock inte slippa snön under min livstidspacecoin skrev: ↑27 nov 2023 15:38Nu har jag varit på provkörning i Österhaninge av en Zeekr Performance (dvs utan luftfjädring).
Lite kort om mina intryck:
Plus:
- Märkbart tystare runt 100-120 än min Model X Raven trots 22-tums på Zeekrn vs 20 på Teslan)
- Man sitter som en kung i Zeekrn. Klart bättre byggkvalitet som helhelt.
- Trådlös Carplay/Airplay.
- Utfällbart drag. Vafan Tesla, liksom...
- 10 års garanti, 20k+ mil på batteri.
- HUD.
Minus:
- Förarassistans-systemet på bilen jag testade funkade ok. Ville inte byta fil i snön med blinkers. Funkade däremot bra att byta fil med ratten och systemet slår på sig själv igen efter man gjort det.
- Jag gillar verkligen inte de haptiska touchpad-kontrollytorna på ratten. För mig en helt obegriplig design. Fysiska knappar vore att föredra.
- Frunken är liten.
Mitt samlade intryck är att det på det hela taget en väldigt bra och prisvärd bil.
Frågetecken kring takräcke-situationen. Ingen lösning på plats vad jag förstår.
När det gäller knapparna på ratten tror jag de kräver lite tillvänjning. Jag kan se fördelarna man eftersträvar - de samlar ju fler funktioner till ratten när man låter "aktivitetsknapparna" styra den haptiska plattans funktion. Det borde i o f s ha funkat precis lika bra med traditionella pilknappar med klickfunktion. Vi får se - min premiärtur blir ju 900 km så efter det kanske man har en bättre uppfattning...
När det gäller takräcket är det lika förvirrat som brukligt är med nya bilar, så sent som för någon dag sedan kom bifogad bild upp i flödet. Vissa säger att det är den kinesiska varianten som ska kunna använda räcken och att de europeiska har en annan konstruktion för glastaket. Men det lär väl visa sig om de lyckas få fram något under de kommande månaderna.
Personligen har jag ägnat frågan om TPMS-sensorer orimligt stor tid bara för att kunna köra hem bilen på dubbade vinterdäck, det slutade med en lättare chansning så får vi se om det gick hem.
Men kul att Du gillade bilen som helhet
Zeekr 001 2023
Polestar 2 2021
Polestar 2 2021
Re: Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon
Ja, en av sakerna jag också tyckte var lite konstigt, de har gjort i stort sett allt annat rätt men missade riktiga knappar.roffe_s skrev: ↑27 nov 2023 16:28När det gäller knapparna på ratten tror jag de kräver lite tillvänjning. Jag kan se fördelarna man eftersträvar - de samlar ju fler funktioner till ratten när man låter "aktivitetsknapparna" styra den haptiska plattans funktion. Det borde i o f s ha funkat precis lika bra med traditionella pilknappar med klickfunktion. Vi får se - min premiärtur blir ju 900 km så efter det kanske man har en bättre uppfattning...
Är det bara Roffe och jag som beställt maskin?
Mvh
Zeekr 001 2023
Re: Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon
Jag är sugen men väntar i så fall till våren, roligare med ny bil till sommaren Och vill se den ljusa interiören innan jag bestämmer mig. Men ska bli kul att höra vad ni tycker när ni fått era, hoppas ni delar med er av era upplevelser på forumet! När är det leverans för er?dm4 skrev: ↑01 dec 2023 12:07Ja, en av sakerna jag också tyckte var lite konstigt, de har gjort i stort sett allt annat rätt men missade riktiga knappar.roffe_s skrev: ↑27 nov 2023 16:28När det gäller knapparna på ratten tror jag de kräver lite tillvänjning. Jag kan se fördelarna man eftersträvar - de samlar ju fler funktioner till ratten när man låter "aktivitetsknapparna" styra den haptiska plattans funktion. Det borde i o f s ha funkat precis lika bra med traditionella pilknappar med klickfunktion. Vi får se - min premiärtur blir ju 900 km så efter det kanske man har en bättre uppfattning...
Är det bara Roffe och jag som beställt maskin?
Mvh
Tesla Model S Long Range Plus -21
Fiat 500e Icon -23
Tesla MYP -22 - SÅLD
Tesla Model 3 LR AWD -19 - SÅLD
VW ID4 1st -21 - SÅLD
+ ett antal Leafar och trötta PlugIn-hybrider
Fiat 500e Icon -23
Tesla MYP -22 - SÅLD
Tesla Model 3 LR AWD -19 - SÅLD
VW ID4 1st -21 - SÅLD
+ ett antal Leafar och trötta PlugIn-hybrider
- slugger75
- Teslaägare
- Inlägg: 1278
- Blev medlem: 17 maj 2019 16:12
- Ort: Uppsala
- Referralkod: ts.la/per28997
Re: Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon
Jag är intresserad men nu kommer jag behålla min MY till mitten av 2024.Donk skrev: ↑01 dec 2023 12:52Jag är sugen men väntar i så fall till våren, roligare med ny bil till sommaren Och vill se den ljusa interiören innan jag bestämmer mig. Men ska bli kul att höra vad ni tycker när ni fått era, hoppas ni delar med er av era upplevelser på forumet! När är det leverans för er?dm4 skrev: ↑01 dec 2023 12:07Ja, en av sakerna jag också tyckte var lite konstigt, de har gjort i stort sett allt annat rätt men missade riktiga knappar.roffe_s skrev: ↑27 nov 2023 16:28När det gäller knapparna på ratten tror jag de kräver lite tillvänjning. Jag kan se fördelarna man eftersträvar - de samlar ju fler funktioner till ratten när man låter "aktivitetsknapparna" styra den haptiska plattans funktion. Det borde i o f s ha funkat precis lika bra med traditionella pilknappar med klickfunktion. Vi får se - min premiärtur blir ju 900 km så efter det kanske man har en bättre uppfattning...
Är det bara Roffe och jag som beställt maskin?
Mvh
Zeekr ringde mig idag och följde upp, eftersom jag pratat med dem tidigare. Jag passade på att fråga om takbox. Han trodde inte det skulle lösa sig med takbox till Zeekr 001. Däremot arbetar de med en backbox och han var förhoppningsfull att den skulle bli bra.
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5