Långa citat

Nyheter från Tesla Club Sweden

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7320
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Långa citat

Inlägg av TiborBlomhall »

Många har klagat på att inlägg med långa citat är jobbiga att läsa.

Har därför nu lagt till en expand/collapse knapp på långa citat. Är citatet längre än 4 rader kommer en "Läs mer" knapp i botten.

Tack för tipset mans71!
Användarvisningsbild
frippe
Teslaägare
Inlägg: 2248
Blev medlem: 16 aug 2017 08:16

Re: Långa citat

Inlägg av frippe »

Är det den moderna tanken att allt ska snuttifieras som slagit till? Jobbigt att läsa text på ett textbaserat forum! :o
Model Y LR.
Model S70D
Fredrik j
Inlägg: 10829
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Långa citat

Inlägg av Fredrik j »

TiborBlomhall skrev: 25 nov 2023 15:53
Många har klagat på att inlägg med långa citat är jobbiga att läsa.

Har därför nu lagt till en expand/collapse knapp på långa citat. Är citatet längre än 4 rader kommer en "Läs mer" knapp i botten.

Tack för tipset mans71!
Mycket bättre!
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3629
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: Långa citat

Inlägg av Tellus »

Fast även rätt korta citat måste man nu expandera, som inlägget ovan. Kanske går att justera lite, kanske 8 rader?
Annars mycket bra funktion.
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Användarvisningsbild
Trevlig
Teslaägare
Inlägg: 752
Blev medlem: 23 feb 2021 12:13
Referralkod: ts.la/kristoffer78135
Kontakt:

Re: Långa citat

Inlägg av Trevlig »

Tellus skrev: 25 nov 2023 17:58
Annars mycket bra funktion.
Brukar redigera lite så "citatet" blir kortare, just av denna anledningen.
Tesla M3 LR 2023
Opel Corsa E 2021 (Såld)
MG ZS EV 2021
Tesla M3 LR 2021 (Såld)
Användarvisningsbild
Peter_D
Teslaägare
Inlägg: 57
Blev medlem: 02 jan 2020 18:48

Tibor for President!

Inlägg av Peter_D »

TiborBlomhall skrev: 25 nov 2023 15:53
Många har klagat på att inlägg med långa citat är jobbiga att läsa.

Har därför nu lagt till en expand/collapse knapp på långa citat. Är citatet längre än 4 rader kommer en "Läs mer" knapp i botten.

Tack för tipset mans71!
Helt enkelt lysande insats av en herr Tibor som i dessa dagar ännu en gång visar sina styrkor och engagemang!
Jag är imponerad av allt arbete med Tesla Club Sweden och övriga arbeten som t ex i tidningen Elbilen (tror den heter så?).

Fortsätt i den stilen så är jag beredd på att rösta på Tibor-partiet i nästa val. Jag är säker på att det partiet skulle stå för betydligt sundare värderingar än många av våra nuvarande partier :-).

Funktionen att kollapsa citerad text är fantastisk. Jag skummar igenom alla inlägg i tråden om Tesla-strejken men det har varit vääääldigt mycket scrollande för att komma till de få inlägg som tillför något, t ex länkar till nyhetsartiklar mm. Att nu enklare kunna scrolla förbi samma 5-10 personer som hållit på i 150 sidor och försökt övertyga varandra är väldigt skönt.
_________________
E-Golf 2018
Model S Long Range (Vit Raven) 2019
Polestar Standard Range 2022
Model S Plaid 2023
iAkita
elbilist
Inlägg: 2532
Blev medlem: 11 dec 2016 21:15

Re: Långa citat

Inlägg av iAkita »

Jag var spontant väldigt positiv till denna nya funktion, men jag tycker mig redan se att det leder till ännu fler missförstånd baserade på att man inte kan följa argumentationskedjan lika tydligt.

Var det verkligen ett så stort problem till att börja med, förutom att en del nyare medlemmar inte hunnit lära sig hur man klipper i citat och råkar dubbelposta ett par gånger?
Senast redigerad av iAkita, redigerad totalt 1 gånger.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Användarvisningsbild
Niklas Z
Teslaägare
Inlägg: 3301
Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/niklas42449

Re: Långa citat

Inlägg av Niklas Z »

iAkita skrev: 25 nov 2023 18:31
Jag var spontant väldigt positiv till denna nya funktion, men jag tycker mig redan se att det leder till änny fler missförstånd baserade på att man inte kan följa argumentationskedjan lika tydligt.

Var det verkligen ett så stort problem till att börja med, förutom att en del nyare medlemmar inte hunnit lära sig hur man klipper i citat och råkar dubbelposta ett par gånger?
Håller med. Jag tycker det fungerade bra tidigare. Viktigt att lätt kunna följa argumentationskedjan.
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5973
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Långa citat

Inlägg av Remuz »

För oss som läser i mobilen är detta verkligen välkommet!
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7320
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Långa citat

Inlägg av TiborBlomhall »

Tellus skrev: 25 nov 2023 17:58
Fast även rätt korta citat måste man nu expandera, som inlägget ovan. Kanske går att justera lite, kanske 8 rader?
Annars mycket bra funktion.
Håller med. 8 blir nog lagom.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7320
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Långa citat

Inlägg av TiborBlomhall »

Kan även tillägga att det faktiskt är en personlig inställning.

Klicka på ditt användarnamn högst uppe till höger, välj Kontrollpanel > Inställningar > Ändra visningsinställningar så kan man ändra antal linjer, om toppen eller botten ska visas och till och med inaktivera det hela om man vill.

ucp.php?i=ucp_prefs&mode=view
Användarvisningsbild
Niklas Z
Teslaägare
Inlägg: 3301
Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/niklas42449

Re: Långa citat

Inlägg av Niklas Z »

TiborBlomhall skrev: 25 nov 2023 19:15
Kan även tillägga att det faktiskt är en personlig inställning.

Klicka på ditt användarnamn högst uppe till höger, välj Kontrollpanel > Inställningar > Ändra visningsinställningar så kan man ändra antal linjer, om toppen eller botten ska visas och till och med inaktivera det hela om man vill.

ucp.php?i=ucp_prefs&mode=view
Utmärkt. Tack!
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
iAkita
elbilist
Inlägg: 2532
Blev medlem: 11 dec 2016 21:15

Re: Långa citat

Inlägg av iAkita »

TiborBlomhall skrev: 25 nov 2023 19:15
Kan även tillägga att det faktiskt är en personlig inställning.

Klicka på ditt användarnamn högst uppe till höger, välj Kontrollpanel > Inställningar > Ändra visningsinställningar så kan man ändra antal linjer, om toppen eller botten ska visas och till och med inaktivera det hela om man vill.

ucp.php?i=ucp_prefs&mode=view
Perfekt, tack! Går det att ställa in så att default att hela citat-historien visas som default för medlemmarna och man sen kan välja bort att inte se den, istället för tvärt om? Personligen tror jag att det gynnat debattklimatet. Jag har ingen aning om hur representativ den synpunkten är och respekterar såklart vad de flesta föredrar.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14515
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Långa citat

Inlägg av taliz »

Bra funktion. Det har blivit väldigt mkt scrollande sen antalet inlägg per sida ökades.
Nu minskade det rejält, tumme upp.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6200
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Långa citat

Inlägg av spacecoin »

12 rader blev det för mig efter lite testande, 8 gör att man tappar för mycket av senaste inlägget för ofta i min mening.
Användarvisningsbild
agehall
Teslaägare
Inlägg: 942
Blev medlem: 12 jul 2022 20:54
Ort: Kälvesta/Spånga

Re: Långa citat

Inlägg av agehall »

Jag tror jag kommer skruva upp det lite jag med. 8 rader är för lite för min smak. Men det är över lag en välkommen funktion, framförallt i diskussionsintensiva trådar där vissa deltagare inte lyckas klippa i texterna de citerar.
M3LR -21
SAAB 9-5 BioPower -09
SAAB 9-3 TurboX
Användarvisningsbild
Peter_D
Teslaägare
Inlägg: 57
Blev medlem: 02 jan 2020 18:48

Re: Långa citat

Inlägg av Peter_D »

iAkita skrev: 25 nov 2023 19:26
TiborBlomhall skrev: 25 nov 2023 19:15
Kan även tillägga att det faktiskt är en personlig inställning.

Klicka på ditt användarnamn högst uppe till höger, välj Kontrollpanel > Inställningar > Ändra visningsinställningar så kan man ändra antal linjer, om toppen eller botten ska visas och till och med inaktivera det hela om man vill.

ucp.php?i=ucp_prefs&mode=view
Perfekt, tack! Går det att ställa in så att default att hela citat-historien visas som default för medlemmarna och man sen kan välja bort att inte se den, istället för tvärt om? Personligen tror jag att det gynnat debattklimatet. Jag har ingen aning om hur representativ den synpunkten är och respekterar såklart vad de flesta föredrar.
Jag vill då göra ett inlägg med motsatt åsikt. Inte heller min åsikt ska tas som representativ för hela användarskaran men då det finns några som flitigt försöker övertyga meningsmotståndare på över 150 sidor med inlägg och tar om samma argument om och om igen så får du ta min röst för en av de som gärna läser bra (eller dåliga) synpunkter en gång men blir lite trött efter 24:e gången det dyker upp. Jag röstar för att det är default kollapsat.
_________________
E-Golf 2018
Model S Long Range (Vit Raven) 2019
Polestar Standard Range 2022
Model S Plaid 2023
Användarvisningsbild
agehall
Teslaägare
Inlägg: 942
Blev medlem: 12 jul 2022 20:54
Ort: Kälvesta/Spånga

Re: Långa citat

Inlägg av agehall »

Citat på webbforum är bra för att föra en diskussion där man bemöter punkt för punkt i ett längre inlägg. Det är sällan det är mer än ett par rader som behövs i varje citat. Problemet kommer ju när folk citerar inlägg som citerat inlägg som citerat inlägg osv utan att på något sätt rensa i citaten. Det är helt meningslöst. Alla som är intresserade av att föra någon form av saklig debatt har ett eget ansvar att följa diskussionen bakåt och läsa de fullständiga inläggen.
M3LR -21
SAAB 9-5 BioPower -09
SAAB 9-3 TurboX
Skriv svar