Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Vasaru
Teslaägare
Inlägg: 148
Blev medlem: 15 dec 2019 17:33
Ort: Växjö

Re: Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon

Inlägg av Vasaru »

roffe_s skrev: 22 dec 2023 15:31
taliz skrev: 22 dec 2023 14:51
Ni där uppe i norr har inte hört talas om de där maskinerna som snabbt tar sig över långa avstånd? Flygplan tror jag det heter? :lol:
Tss, tänk på miljön, Taliz ;)

Med tanke på att en förälder på besök till en dotter även betraktas som hantverkare brukar bilen vara tämligen fullastad med verktyg och diverse material…
Påtal om lasta, såg att bilen leveras med en plastmatta för bagaget men har ni sett något om plastmattor till kupén? Tänkte inte på vad det var för material på golvet när jag provkörde.
Zeekr 001, Tech Grey, Privilege
Användarvisningsbild
tobiasbl
Teslaägare
Inlägg: 18
Blev medlem: 13 maj 2022 14:23
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tobias65666

Re: Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon

Inlägg av tobiasbl »

Tygmattor i de två jag kört
- Tobias
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14588
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon

Inlägg av taliz »

roffe_s skrev: 22 dec 2023 15:31
taliz skrev: 22 dec 2023 14:51
Ni där uppe i norr har inte hört talas om de där maskinerna som snabbt tar sig över långa avstånd? Flygplan tror jag det heter? :lol:
Tss, tänk på miljön, Taliz ;)

Med tanke på att en förälder på besök till en dotter även betraktas som hantverkare brukar bilen vara tämligen fullastad med verktyg och diverse material…
Ja, klart bättre att köra elbil. Men skulle nog inte palla sitta i en bil så länge. Tror aldrig jag kört mer än 60 mil. Tycker 35 är tillräckligt plågsamt. :lol:
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
dm4
Inlägg: 121
Blev medlem: 15 apr 2022 10:15

Re: Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon

Inlägg av dm4 »

Vasaru skrev: 22 dec 2023 15:48
Påtal om lasta, såg att bilen leveras med en plastmatta för bagaget men har ni sett något om plastmattor till kupén? Tänkte inte på vad det var för material på golvet när jag provkörde.
Kommer med tygmattor utom bagage, där det är plast. Har frågat om plastmattor och svaret är 'kommer senare i webbshop'.
Zeekr 001 2023
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11662
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon

Inlägg av martinot »

dm4 skrev: 22 dec 2023 12:35
martinot skrev: 22 dec 2023 12:13
dm4 skrev: 22 dec 2023 11:30
Så, varför då byta? Tja, ett j-a tjöt om elbilar hela tiden så jag får väl försöka dra mitt strå till stacken även om den bästa miljöbilen alltid är den man redan har, dvs istället för att be någon bygga en ny..
Detta påstående ovan gäller bara om bilen står stilla, eller endast används väldigt lite.

Rullar bilen som en vanlig svensk snittbil så är det direkt en fördel för miljön i städerna när du kör där, och inom endast 2-3 år så är det en fördel klimatmässigt med en ny elbil framför en gammal ren fossilbil.
Finns inga bilar som är fördel för miljön. Men, hur tänkte ni kring 001 köpet?
Det bästa för miljön och klimatet är inga bilar alls, givetvis.

Men det sämsta är att fortsätta köra med sin gamla fossilbil (om den rullar som en genomsnittlig bil).

Det var det min kommentar gällde.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
roffe_s
elbilist
Inlägg: 646
Blev medlem: 27 sep 2020 13:13

Re: Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon

Inlägg av roffe_s »

dm4 skrev: 22 dec 2023 16:46
Vasaru skrev: 22 dec 2023 15:48
Påtal om lasta, såg att bilen leveras med en plastmatta för bagaget men har ni sett något om plastmattor till kupén? Tänkte inte på vad det var för material på golvet när jag provkörde.
Kommer med tygmattor utom bagage, där det är plast. Har frågat om plastmattor och svaret är 'kommer senare i webbshop'.
Jag beställde från AliExpress, ska komma hit kring nyår. De kanske kommer före bilen 🙂
Zeekr 001 2023
Polestar 2 2021
Användarvisningsbild
Vasaru
Teslaägare
Inlägg: 148
Blev medlem: 15 dec 2019 17:33
Ort: Växjö

Re: Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon

Inlägg av Vasaru »

roffe_s skrev: 22 dec 2023 18:36
dm4 skrev: 22 dec 2023 16:46
Vasaru skrev: 22 dec 2023 15:48
Påtal om lasta, såg att bilen leveras med en plastmatta för bagaget men har ni sett något om plastmattor till kupén? Tänkte inte på vad det var för material på golvet när jag provkörde.
Kommer med tygmattor utom bagage, där det är plast. Har frågat om plastmattor och svaret är 'kommer senare i webbshop'.
Jag beställde från AliExpress, ska komma hit kring nyår. De kanske kommer före bilen 🙂
Intressant, skulle vara kul att höra hur dom är när du får dom. De första jag köpte till min Tesla var jag tvungen att slänga då dom luktade så otroligt mycket.
Zeekr 001, Tech Grey, Privilege
roffe_s
elbilist
Inlägg: 646
Blev medlem: 27 sep 2020 13:13

Re: Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon

Inlägg av roffe_s »

Vasaru skrev: 22 dec 2023 18:42
roffe_s skrev: 22 dec 2023 18:36
dm4 skrev: 22 dec 2023 16:46
Vasaru skrev: 22 dec 2023 15:48
Påtal om lasta, såg att bilen leveras med en plastmatta för bagaget men har ni sett något om plastmattor till kupén? Tänkte inte på vad det var för material på golvet när jag provkörde.
Kommer med tygmattor utom bagage, där det är plast. Har frågat om plastmattor och svaret är 'kommer senare i webbshop'.
Jag beställde från AliExpress, ska komma hit kring nyår. De kanske kommer före bilen 🙂
Intressant, skulle vara kul att höra hur dom är när du får dom. De första jag köpte till min Tesla var jag tvungen att slänga då dom luktade så otroligt mycket.
Jag berättar när jag får dem. Fick hem däcktryckgivarna idag, beställde en extra omgång om de dyra från däckleverantören inte skulle fungera…
Zeekr 001 2023
Polestar 2 2021
Användarvisningsbild
Vasaru
Teslaägare
Inlägg: 148
Blev medlem: 15 dec 2019 17:33
Ort: Växjö

Re: Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon

Inlägg av Vasaru »

Någon som hört från Zeekr angående leveranserna?
Zeekr 001, Tech Grey, Privilege
Användarvisningsbild
Sportbilsentusiasten
Inlägg: 384
Blev medlem: 31 okt 2023 06:41

Re: Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon

Inlägg av Sportbilsentusiasten »

dm4 skrev: 22 dec 2023 11:30
Hej,

I väntan på att det skall hända något med leveranser så kan jag väl kasta in en pinne i brasan så det kanske blir lite fart i tråden, nästan helt OT dock..

Har sedan två år letat ersättare till min nuvarande Audi A3 Quattro SB 2.0 Tdi av 2015 års modell. Audin beställde jag ny och fick speca den som jag ville, fullspec men missade (läs snålade) med tre saker:

- Rs3'an istället
- Matrixljus
- Backkamera

Allt ovan har jag dock klarat mig utan, bilen har gått 24000 mil och är den bästa bil jag hittills haft, är så nöjd. Nåväl, efter 8 år tyckte jag väl att det måste finnas bättre bilar, något bör ha hänt under denna tid så jag började provköra:

- Audi RSQ3
- Macan GTS
- Boxster GTS
- Ionic 5
- Kona
- Mach E
- Taycan 4S CT
- Tesla Model Y Performance
- Zeekr 001 Performance/Privilege

+ många fler jag inte kommer ihåg eftersom de var så intetsägande. Som jag tidigare nämnt prioriterar jag körskänsla samt väghållning och av ovan provkörda bilar var det endast tre som kvalade vidare, Boxstern, Taycanen och 001'an. Inte för att de är nära varandra, Porsche är mil bättre men 001'an är mer mångsidig och känns närmare min Audi (Boxstern diskvalificerar sig pga utrymme/användningsområde). Dessvärre är ingen bil en ren ersättning till nuvarande Audi och det beror naturligtvis till stor del att jag kan bilen utan och innan, vet precis hur den fungerar i alla väderlag, reglage kan användas utan att jag behöver titta, tänka eller leta osv. Det är också en bil jag kör, dvs bilen kör inte mig, finns inga varningar, ljud eller begränsningar samt att jag har en vanlig enkel farthållare utan avståndskontroll (helt suveränt). Kräver aktiv förare hela tiden och man är alert. Så, varför då byta? Tja, ett j-a tjöt om elbilar hela tiden så jag får väl försöka dra mitt strå till stacken även om den bästa miljöbilen alltid är den man redan har, dvs istället för att be någon bygga en ny..

Jag bävar dock för alla nya elektroniska system och framför allt touchknappar på ratten..

Hur har ni tänkt?

God Jul!
Bra sammanställning, tack!
Vad gjorde att Tesla Y ströks?
Bilnjutare som planera köpa elbil 2024
- MB E-klass 2018 AMG-paket, Burmester, akustikpaket, glastak, självkörande
- Miata ND 2017 Recarostolar, modifierad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
- VW Up 2012 HighUp
roffe_s
elbilist
Inlägg: 646
Blev medlem: 27 sep 2020 13:13

Re: Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon

Inlägg av roffe_s »

Vasaru skrev: 29 dec 2023 10:51
Någon som hört från Zeekr angående leveranserna?
Njet, men idag har äntligen registreringsnumret gått igenom processen och Transportstyrelsen har tydligen gjort sitt jobb :) Personligen räknar jag nu med vecka 2-3 om än det gärna får gå fortare än så!
Zeekr 001 2023
Polestar 2 2021
Användarvisningsbild
Vasaru
Teslaägare
Inlägg: 148
Blev medlem: 15 dec 2019 17:33
Ort: Växjö

Re: Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon

Inlägg av Vasaru »

roffe_s skrev: 29 dec 2023 14:53
Vasaru skrev: 29 dec 2023 10:51
Någon som hört från Zeekr angående leveranserna?
Njet, men idag har äntligen registreringsnumret gått igenom processen och Transportstyrelsen har tydligen gjort sitt jobb :) Personligen räknar jag nu med vecka 2-3 om än det gärna får gå fortare än så!
Dum fråga kanske, men hur ser du det?
Zeekr 001, Tech Grey, Privilege
roffe_s
elbilist
Inlägg: 646
Blev medlem: 27 sep 2020 13:13

Re: Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon

Inlägg av roffe_s »

Vasaru skrev: 29 dec 2023 15:02
roffe_s skrev: 29 dec 2023 14:53
Vasaru skrev: 29 dec 2023 10:51
Någon som hört från Zeekr angående leveranserna?
Njet, men idag har äntligen registreringsnumret gått igenom processen och Transportstyrelsen har tydligen gjort sitt jobb :) Personligen räknar jag nu med vecka 2-3 om än det gärna får gå fortare än så!
Dum fråga kanske, men hur ser du det?
Ingen dum fråga, jag fick mitt regnummer när min säljkontakt ringde redan när den var förhandsregistrerad. Och då kan jag följa status via appen ”Mina Fordon” från Transportstyrelsen om jag söker på ”annat fordon” 🙂

Den ägs fortfarande av Zeekr Sweden AB så allt verkar vara som det ska.
Zeekr 001 2023
Polestar 2 2021
roffe_s
elbilist
Inlägg: 646
Blev medlem: 27 sep 2020 13:13

Re: Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon

Inlägg av roffe_s »

Sportbilsentusiasten skrev: 29 dec 2023 14:52
dm4 skrev: 22 dec 2023 11:30
Hej,

I väntan på att det skall hända något med leveranser så kan jag väl kasta in en pinne i brasan så det kanske blir lite fart i tråden, nästan helt OT dock..

Har sedan två år letat ersättare till min nuvarande Audi A3 Quattro SB 2.0 Tdi av 2015 års modell. Audin beställde jag ny och fick speca den som jag ville, fullspec men missade (läs snålade) med tre saker:

- Rs3'an istället
- Matrixljus
- Backkamera

Allt ovan har jag dock klarat mig utan, bilen har gått 24000 mil och är den bästa bil jag hittills haft, är så nöjd. Nåväl, efter 8 år tyckte jag väl att det måste finnas bättre bilar, något bör ha hänt under denna tid så jag började provköra:

- Audi RSQ3
- Macan GTS
- Boxster GTS
- Ionic 5
- Kona
- Mach E
- Taycan 4S CT
- Tesla Model Y Performance
- Zeekr 001 Performance/Privilege

+ många fler jag inte kommer ihåg eftersom de var så intetsägande. Som jag tidigare nämnt prioriterar jag körskänsla samt väghållning och av ovan provkörda bilar var det endast tre som kvalade vidare, Boxstern, Taycanen och 001'an. Inte för att de är nära varandra, Porsche är mil bättre men 001'an är mer mångsidig och känns närmare min Audi (Boxstern diskvalificerar sig pga utrymme/användningsområde). Dessvärre är ingen bil en ren ersättning till nuvarande Audi och det beror naturligtvis till stor del att jag kan bilen utan och innan, vet precis hur den fungerar i alla väderlag, reglage kan användas utan att jag behöver titta, tänka eller leta osv. Det är också en bil jag kör, dvs bilen kör inte mig, finns inga varningar, ljud eller begränsningar samt att jag har en vanlig enkel farthållare utan avståndskontroll (helt suveränt). Kräver aktiv förare hela tiden och man är alert. Så, varför då byta? Tja, ett j-a tjöt om elbilar hela tiden så jag får väl försöka dra mitt strå till stacken även om den bästa miljöbilen alltid är den man redan har, dvs istället för att be någon bygga en ny..

Jag bävar dock för alla nya elektroniska system och framför allt touchknappar på ratten..

Hur har ni tänkt?

God Jul!
Bra sammanställning, tack!
Vad gjorde att Tesla Y ströks?
Nu frågar Du ju dm4, men personligen är det några attribut som Zeekr erbjuder och där MY som jag provat inte riktigt är där:
- LED Matrix. Jag älskar det på min PS2 och det är faktiskt mer viktigt än vad jag trodde.
- Radar och USS. Vi behöver inte orda mer om det, kameror finns även i Zeekr men en stor bil i en trång P-plats (som vi har i stan) känns bättre med sensorer. Här är min bättre hälft väldigt bestämd.
- Elektriskt infällbart drag - kör en hel del med släp.
- OSD. Inte ett måste men saknar det från min tidigare V90.
- Luftfjädring. De MY jag provat har inte direkt varit jättekul om än i mitt tycke långt ifrån så usla som vissa gör gällande. Men visst - luftfjädring som det dessutom går att välja markfrigång med kommer att vara oss till hjälp.
- Jag gillar aktiv körning och uppskattar bl a det permanenta fyrhjulskrafset i vår PS2 med väl avstämda Öhlinsdämpare som hjälper till att maskera vikten på landsvägen. Zeekr var kul att köra aktivt längs småvägarna, roligare än vad jag minns MY.
- Finish och materialval i kupe’n. Zeekr är väldigt ombonad invändigt, och traditionella spakar för blinkers och torkare (med klassisk regnsensor) känns helt okey för mig personligen. Den går dessutom rätt tyst.

Sedan förväntar jag mig inte att Zeekr riktigt når upp till energieffektiviteten hos MY, i vart fall inte initialt. Men Zeekrs 100 kWh batteri bör ge minst lika bra räckvidd som MY. Det lär också krävas ett antal OTA innan mjukvaran är helt på plats i Zeekr, för Polestar tog det ca två år så klarar Zeekr det på halva tiden vore det bra. MY har riktigt bra ljudsystem, här kan Zeekr kanske ha lite mindre ”dunk”. Men Zeekr passade mig, med ålderns rätt kan jag uppskatta mer korrekt ljudåtergivning av röster och akustiska instrument.

Ungefär så tänkte jag. Trots all möjlig krims-krams känns Zeekr väldigt välbyggd. Jag upplever personligen att den tål att jämföras med dyrare bilar, totalintrycket för mig är att paketet är ett snäpp upp i f t MY.

Ungefär så gick i alla fall mina tankar när det gäller just jämförelsen med MY. Det går att göra samma jämförelse med andra elbilar, t ex kusinerna PS2 och inom något år även PS4 (byggd på samma plattform). Jag vet inte om detta säger Dig något men en rekommendation är att prova en när Du får chansen :)
Zeekr 001 2023
Polestar 2 2021
Användarvisningsbild
Sportbilsentusiasten
Inlägg: 384
Blev medlem: 31 okt 2023 06:41

Re: Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon

Inlägg av Sportbilsentusiasten »

roffe_s skrev: 29 dec 2023 18:57
Sportbilsentusiasten skrev: 29 dec 2023 14:52
dm4 skrev: 22 dec 2023 11:30
Hej,

I väntan på att det skall hända något med leveranser så kan jag väl kasta in en pinne i brasan så det kanske blir lite fart i tråden, nästan helt OT dock..

Har sedan två år letat ersättare till min nuvarande Audi A3 Quattro SB 2.0 Tdi av 2015 års modell. Audin beställde jag ny och fick speca den som jag ville, fullspec men missade (läs snålade) med tre saker:

- Rs3'an istället
- Matrixljus
- Backkamera

Allt ovan har jag dock klarat mig utan, bilen har gått 24000 mil och är den bästa bil jag hittills haft, är så nöjd. Nåväl, efter 8 år tyckte jag väl att det måste finnas bättre bilar, något bör ha hänt under denna tid så jag började provköra:

- Audi RSQ3
- Macan GTS
- Boxster GTS
- Ionic 5
- Kona
- Mach E
- Taycan 4S CT
- Tesla Model Y Performance
- Zeekr 001 Performance/Privilege

+ många fler jag inte kommer ihåg eftersom de var så intetsägande. Som jag tidigare nämnt prioriterar jag körskänsla samt väghållning och av ovan provkörda bilar var det endast tre som kvalade vidare, Boxstern, Taycanen och 001'an. Inte för att de är nära varandra, Porsche är mil bättre men 001'an är mer mångsidig och känns närmare min Audi (Boxstern diskvalificerar sig pga utrymme/användningsområde). Dessvärre är ingen bil en ren ersättning till nuvarande Audi och det beror naturligtvis till stor del att jag kan bilen utan och innan, vet precis hur den fungerar i alla väderlag, reglage kan användas utan att jag behöver titta, tänka eller leta osv. Det är också en bil jag kör, dvs bilen kör inte mig, finns inga varningar, ljud eller begränsningar samt att jag har en vanlig enkel farthållare utan avståndskontroll (helt suveränt). Kräver aktiv förare hela tiden och man är alert. Så, varför då byta? Tja, ett j-a tjöt om elbilar hela tiden så jag får väl försöka dra mitt strå till stacken även om den bästa miljöbilen alltid är den man redan har, dvs istället för att be någon bygga en ny..

Jag bävar dock för alla nya elektroniska system och framför allt touchknappar på ratten..

Hur har ni tänkt?

God Jul!
Bra sammanställning, tack!
Vad gjorde att Tesla Y ströks?
Nu frågar Du ju dm4, men personligen är det några attribut som Zeekr erbjuder och där MY som jag provat inte riktigt är där:
- LED Matrix. Jag älskar det på min PS2 och det är faktiskt mer viktigt än vad jag trodde.
- Radar och USS. Vi behöver inte orda mer om det, kameror finns även i Zeekr men en stor bil i en trång P-plats (som vi har i stan) känns bättre med sensorer. Här är min bättre hälft väldigt bestämd.
- Elektriskt infällbart drag - kör en hel del med släp.
- OSD. Inte ett måste men saknar det från min tidigare V90.
- Luftfjädring. De MY jag provat har inte direkt varit jättekul om än i mitt tycke långt ifrån så usla som vissa gör gällande. Men visst - luftfjädring som det dessutom går att välja markfrigång med kommer att vara oss till hjälp.
- Jag gillar aktiv körning och uppskattar bl a det permanenta fyrhjulskrafset i vår PS2 med väl avstämda Öhlinsdämpare som hjälper till att maskera vikten på landsvägen. Zeekr var kul att köra aktivt längs småvägarna, roligare än vad jag minns MY.
- Finish och materialval i kupe’n. Zeekr är väldigt ombonad invändigt, och traditionella spakar för blinkers och torkare (med klassisk regnsensor) känns helt okey för mig personligen. Den går dessutom rätt tyst.

Sedan förväntar jag mig inte att Zeekr riktigt når upp till energieffektiviteten hos MY, i vart fall inte initialt. Men Zeekrs 100 kWh batteri bör ge minst lika bra räckvidd som MY. Det lär också krävas ett antal OTA innan mjukvaran är helt på plats i Zeekr, för Polestar tog det ca två år så klarar Zeekr det på halva tiden vore det bra. MY har riktigt bra ljudsystem, här kan Zeekr kanske ha lite mindre ”dunk”. Men Zeekr passade mig, med ålderns rätt kan jag uppskatta mer korrekt ljudåtergivning av röster och akustiska instrument.

Ungefär så tänkte jag. Trots all möjlig krims-krams känns Zeekr väldigt välbyggd. Jag upplever personligen att den tål att jämföras med dyrare bilar, totalintrycket för mig är att paketet är ett snäpp upp i f t MY.

Ungefär så gick i alla fall mina tankar när det gäller just jämförelsen med MY. Det går att göra samma jämförelse med andra elbilar, t ex kusinerna PS2 och inom något år även PS4 (byggd på samma plattform). Jag vet inte om detta säger Dig något men en rekommendation är att prova en när Du får chansen :)
Tack för fint svar!!
Vad betyder OSD?
Sorry men är ny på elbilsfronten.

PS
Läste att du har MC, kul!
jag har en CB1000R, trimmad givetvis ;-)
Bilnjutare som planera köpa elbil 2024
- MB E-klass 2018 AMG-paket, Burmester, akustikpaket, glastak, självkörande
- Miata ND 2017 Recarostolar, modifierad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
- VW Up 2012 HighUp
roffe_s
elbilist
Inlägg: 646
Blev medlem: 27 sep 2020 13:13

Re: Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon

Inlägg av roffe_s »

Sportbilsentusiasten skrev: 29 dec 2023 20:07
roffe_s skrev: 29 dec 2023 18:57
Sportbilsentusiasten skrev: 29 dec 2023 14:52
dm4 skrev: 22 dec 2023 11:30
Hej,

I väntan på att det skall hända något med leveranser så kan jag väl kasta in en pinne i brasan så det kanske blir lite fart i tråden, nästan helt OT dock..

Har sedan två år letat ersättare till min nuvarande Audi A3 Quattro SB 2.0 Tdi av 2015 års modell. Audin beställde jag ny och fick speca den som jag ville, fullspec men missade (läs snålade) med tre saker:

- Rs3'an istället
- Matrixljus
- Backkamera

Allt ovan har jag dock klarat mig utan, bilen har gått 24000 mil och är den bästa bil jag hittills haft, är så nöjd. Nåväl, efter 8 år tyckte jag väl att det måste finnas bättre bilar, något bör ha hänt under denna tid så jag började provköra:

- Audi RSQ3
- Macan GTS
- Boxster GTS
- Ionic 5
- Kona
- Mach E
- Taycan 4S CT
- Tesla Model Y Performance
- Zeekr 001 Performance/Privilege

+ många fler jag inte kommer ihåg eftersom de var så intetsägande. Som jag tidigare nämnt prioriterar jag körskänsla samt väghållning och av ovan provkörda bilar var det endast tre som kvalade vidare, Boxstern, Taycanen och 001'an. Inte för att de är nära varandra, Porsche är mil bättre men 001'an är mer mångsidig och känns närmare min Audi (Boxstern diskvalificerar sig pga utrymme/användningsområde). Dessvärre är ingen bil en ren ersättning till nuvarande Audi och det beror naturligtvis till stor del att jag kan bilen utan och innan, vet precis hur den fungerar i alla väderlag, reglage kan användas utan att jag behöver titta, tänka eller leta osv. Det är också en bil jag kör, dvs bilen kör inte mig, finns inga varningar, ljud eller begränsningar samt att jag har en vanlig enkel farthållare utan avståndskontroll (helt suveränt). Kräver aktiv förare hela tiden och man är alert. Så, varför då byta? Tja, ett j-a tjöt om elbilar hela tiden så jag får väl försöka dra mitt strå till stacken även om den bästa miljöbilen alltid är den man redan har, dvs istället för att be någon bygga en ny..

Jag bävar dock för alla nya elektroniska system och framför allt touchknappar på ratten..

Hur har ni tänkt?

God Jul!
Bra sammanställning, tack!
Vad gjorde att Tesla Y ströks?
Nu frågar Du ju dm4, men personligen är det några attribut som Zeekr erbjuder och där MY som jag provat inte riktigt är där:
- LED Matrix. Jag älskar det på min PS2 och det är faktiskt mer viktigt än vad jag trodde.
- Radar och USS. Vi behöver inte orda mer om det, kameror finns även i Zeekr men en stor bil i en trång P-plats (som vi har i stan) känns bättre med sensorer. Här är min bättre hälft väldigt bestämd.
- Elektriskt infällbart drag - kör en hel del med släp.
- OSD. Inte ett måste men saknar det från min tidigare V90.
- Luftfjädring. De MY jag provat har inte direkt varit jättekul om än i mitt tycke långt ifrån så usla som vissa gör gällande. Men visst - luftfjädring som det dessutom går att välja markfrigång med kommer att vara oss till hjälp.
- Jag gillar aktiv körning och uppskattar bl a det permanenta fyrhjulskrafset i vår PS2 med väl avstämda Öhlinsdämpare som hjälper till att maskera vikten på landsvägen. Zeekr var kul att köra aktivt längs småvägarna, roligare än vad jag minns MY.
- Finish och materialval i kupe’n. Zeekr är väldigt ombonad invändigt, och traditionella spakar för blinkers och torkare (med klassisk regnsensor) känns helt okey för mig personligen. Den går dessutom rätt tyst.

Sedan förväntar jag mig inte att Zeekr riktigt når upp till energieffektiviteten hos MY, i vart fall inte initialt. Men Zeekrs 100 kWh batteri bör ge minst lika bra räckvidd som MY. Det lär också krävas ett antal OTA innan mjukvaran är helt på plats i Zeekr, för Polestar tog det ca två år så klarar Zeekr det på halva tiden vore det bra. MY har riktigt bra ljudsystem, här kan Zeekr kanske ha lite mindre ”dunk”. Men Zeekr passade mig, med ålderns rätt kan jag uppskatta mer korrekt ljudåtergivning av röster och akustiska instrument.

Ungefär så tänkte jag. Trots all möjlig krims-krams känns Zeekr väldigt välbyggd. Jag upplever personligen att den tål att jämföras med dyrare bilar, totalintrycket för mig är att paketet är ett snäpp upp i f t MY.

Ungefär så gick i alla fall mina tankar när det gäller just jämförelsen med MY. Det går att göra samma jämförelse med andra elbilar, t ex kusinerna PS2 och inom något år även PS4 (byggd på samma plattform). Jag vet inte om detta säger Dig något men en rekommendation är att prova en när Du får chansen :)
Tack för fint svar!!
Vad betyder OSD?
Sorry men är ny på elbilsfronten.

PS
Läste att du har MC, kul!
jag har en CB1000R, trimmad givetvis ;-)
Hej, OSD = On Screen Display, de mest väsentliga datan som hastighet och anvisning från GPS reflekteras i nedre delen av vindrutan.

Det är en annan sak - jag håller Polestars Google-navigator i kombo med röstassistenten som snäppet vassare numera än Teslas navi. Och den har som bekant tidigare varit marknadsledande. När jag testade Zeekr var den inte i samma höga klass, här finns definitivt förbättringspotential. Men med Android Auto och Apple Carplay trådlöst i Zeekr lär jag använda ABRP (A Better Route Planner) i kombination med Google för att hantera navigeringen till dess att deras egen kommer ifatt.

Visst - jag är rätt insyltad i SMC och kör bland annat som instruktör på bana sedan 2008-ish. Så det har avverkats ett antal hojar, än mer kåpset och jag var tidigt på det där med att fippla med chassiinställning och motoroptimering (bredbandslambda och tuning i ECU/Bazzaz/PC). Lite trim inom rimliga gränser har det väl blivit men turbobyggena har polarna fått hålla sig till :)

CB1000R är en riktigt fin maskin, tyvärr är vi inte nedlusade med ÅF uppe i mina trakter så det kunde vara fler…

Det är lite intressant med forum som det här - vi är ett antal hojförare som finns med även när det gäller fyra hjul… :)
Zeekr 001 2023
Polestar 2 2021
Eldsig
Inlägg: 199
Blev medlem: 19 jan 2020 15:12

Re: Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon

Inlägg av Eldsig »

roffe_s skrev: 29 dec 2023 20:44
Sportbilsentusiasten skrev: 29 dec 2023 20:07
roffe_s skrev: 29 dec 2023 18:57
Sportbilsentusiasten skrev: 29 dec 2023 14:52
dm4 skrev: 22 dec 2023 11:30
Hej,

I väntan på att det skall hända något med leveranser så kan jag väl kasta in en pinne i brasan så det kanske blir lite fart i tråden, nästan helt OT dock..

Har sedan två år letat ersättare till min nuvarande Audi A3 Quattro SB 2.0 Tdi av 2015 års modell. Audin beställde jag ny och fick speca den som jag ville, fullspec men missade (läs snålade) med tre saker:

- Rs3'an istället
- Matrixljus
- Backkamera

Allt ovan har jag dock klarat mig utan, bilen har gått 24000 mil och är den bästa bil jag hittills haft, är så nöjd. Nåväl, efter 8 år tyckte jag väl att det måste finnas bättre bilar, något bör ha hänt under denna tid så jag började provköra:

- Audi RSQ3
- Macan GTS
- Boxster GTS
- Ionic 5
- Kona
- Mach E
- Taycan 4S CT
- Tesla Model Y Performance
- Zeekr 001 Performance/Privilege

+ många fler jag inte kommer ihåg eftersom de var så intetsägande. Som jag tidigare nämnt prioriterar jag körskänsla samt väghållning och av ovan provkörda bilar var det endast tre som kvalade vidare, Boxstern, Taycanen och 001'an. Inte för att de är nära varandra, Porsche är mil bättre men 001'an är mer mångsidig och känns närmare min Audi (Boxstern diskvalificerar sig pga utrymme/användningsområde). Dessvärre är ingen bil en ren ersättning till nuvarande Audi och det beror naturligtvis till stor del att jag kan bilen utan och innan, vet precis hur den fungerar i alla väderlag, reglage kan användas utan att jag behöver titta, tänka eller leta osv. Det är också en bil jag kör, dvs bilen kör inte mig, finns inga varningar, ljud eller begränsningar samt att jag har en vanlig enkel farthållare utan avståndskontroll (helt suveränt). Kräver aktiv förare hela tiden och man är alert. Så, varför då byta? Tja, ett j-a tjöt om elbilar hela tiden så jag får väl försöka dra mitt strå till stacken även om den bästa miljöbilen alltid är den man redan har, dvs istället för att be någon bygga en ny..

Jag bävar dock för alla nya elektroniska system och framför allt touchknappar på ratten..

Hur har ni tänkt?

God Jul!
Bra sammanställning, tack!
Vad gjorde att Tesla Y ströks?
Nu frågar Du ju dm4, men personligen är det några attribut som Zeekr erbjuder och där MY som jag provat inte riktigt är där:
- LED Matrix. Jag älskar det på min PS2 och det är faktiskt mer viktigt än vad jag trodde.
- Radar och USS. Vi behöver inte orda mer om det, kameror finns även i Zeekr men en stor bil i en trång P-plats (som vi har i stan) känns bättre med sensorer. Här är min bättre hälft väldigt bestämd.
- Elektriskt infällbart drag - kör en hel del med släp.
- OSD. Inte ett måste men saknar det från min tidigare V90.
- Luftfjädring. De MY jag provat har inte direkt varit jättekul om än i mitt tycke långt ifrån så usla som vissa gör gällande. Men visst - luftfjädring som det dessutom går att välja markfrigång med kommer att vara oss till hjälp.
- Jag gillar aktiv körning och uppskattar bl a det permanenta fyrhjulskrafset i vår PS2 med väl avstämda Öhlinsdämpare som hjälper till att maskera vikten på landsvägen. Zeekr var kul att köra aktivt längs småvägarna, roligare än vad jag minns MY.
- Finish och materialval i kupe’n. Zeekr är väldigt ombonad invändigt, och traditionella spakar för blinkers och torkare (med klassisk regnsensor) känns helt okey för mig personligen. Den går dessutom rätt tyst.

Sedan förväntar jag mig inte att Zeekr riktigt når upp till energieffektiviteten hos MY, i vart fall inte initialt. Men Zeekrs 100 kWh batteri bör ge minst lika bra räckvidd som MY. Det lär också krävas ett antal OTA innan mjukvaran är helt på plats i Zeekr, för Polestar tog det ca två år så klarar Zeekr det på halva tiden vore det bra. MY har riktigt bra ljudsystem, här kan Zeekr kanske ha lite mindre ”dunk”. Men Zeekr passade mig, med ålderns rätt kan jag uppskatta mer korrekt ljudåtergivning av röster och akustiska instrument.

Ungefär så tänkte jag. Trots all möjlig krims-krams känns Zeekr väldigt välbyggd. Jag upplever personligen att den tål att jämföras med dyrare bilar, totalintrycket för mig är att paketet är ett snäpp upp i f t MY.

Ungefär så gick i alla fall mina tankar när det gäller just jämförelsen med MY. Det går att göra samma jämförelse med andra elbilar, t ex kusinerna PS2 och inom något år även PS4 (byggd på samma plattform). Jag vet inte om detta säger Dig något men en rekommendation är att prova en när Du får chansen :)
Tack för fint svar!!
Vad betyder OSD?
Sorry men är ny på elbilsfronten.

PS
Läste att du har MC, kul!
jag har en CB1000R, trimmad givetvis ;-)
Hej, OSD = On Screen Display, de mest väsentliga datan som hastighet och anvisning från GPS reflekteras i nedre delen av vindrutan.

Det är en annan sak - jag håller Polestars Google-navigator i kombo med röstassistenten som snäppet vassare numera än Teslas navi. Och den har som bekant tidigare varit marknadsledande. När jag testade Zeekr var den inte i samma höga klass, här finns definitivt förbättringspotential. Men med Android Auto och Apple Carplay trådlöst i Zeekr lär jag använda ABRP (A Better Route Planner) i kombination med Google för att hantera navigeringen till dess att deras egen kommer ifatt.

Visst - jag är rätt insyltad i SMC och kör bland annat som instruktör på bana sedan 2008-ish. Så det har avverkats ett antal hojar, än mer kåpset och jag var tidigt på det där med att fippla med chassiinställning och motoroptimering (bredbandslambda och tuning i ECU/Bazzaz/PC). Lite trim inom rimliga gränser har det väl blivit men turbobyggena har polarna fått hålla sig till :)

CB1000R är en riktigt fin maskin, tyvärr är vi inte nedlusade med ÅF uppe i mina trakter så det kunde vara fler…

Det är lite intressant med forum som det här - vi är ett antal hojförare som finns med även när det gäller fyra hjul… :)
Inte för att vara den men OSD är väl ändå ett begrepp från TV-/hifi-världen typ på 90-talet. HUD (Head up display) är den vedertagna biltermen 2023. 😉

Hur har det fö gått med leveransen? Jag var och provkörde häromdagen och hörde att ni skulle få leverans i veckan. Jag avvaktar då stolar och Stereo inte levererade ens jämfört med Ioniq 5. Kanske omvärderar till våren.
roffe_s
elbilist
Inlägg: 646
Blev medlem: 27 sep 2020 13:13

Re: Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon

Inlägg av roffe_s »

Eldsig skrev: 30 dec 2023 02:28
roffe_s skrev: 29 dec 2023 20:44
Sportbilsentusiasten skrev: 29 dec 2023 20:07
roffe_s skrev: 29 dec 2023 18:57
Sportbilsentusiasten skrev: 29 dec 2023 14:52

Bra sammanställning, tack!
Vad gjorde att Tesla Y ströks?
Nu frågar Du ju dm4, men personligen är det några attribut som Zeekr erbjuder och där MY som jag provat inte riktigt är där:
- LED Matrix. Jag älskar det på min PS2 och det är faktiskt mer viktigt än vad jag trodde.
- Radar och USS. Vi behöver inte orda mer om det, kameror finns även i Zeekr men en stor bil i en trång P-plats (som vi har i stan) känns bättre med sensorer. Här är min bättre hälft väldigt bestämd.
- Elektriskt infällbart drag - kör en hel del med släp.
- OSD. Inte ett måste men saknar det från min tidigare V90.
- Luftfjädring. De MY jag provat har inte direkt varit jättekul om än i mitt tycke långt ifrån så usla som vissa gör gällande. Men visst - luftfjädring som det dessutom går att välja markfrigång med kommer att vara oss till hjälp.
- Jag gillar aktiv körning och uppskattar bl a det permanenta fyrhjulskrafset i vår PS2 med väl avstämda Öhlinsdämpare som hjälper till att maskera vikten på landsvägen. Zeekr var kul att köra aktivt längs småvägarna, roligare än vad jag minns MY.
- Finish och materialval i kupe’n. Zeekr är väldigt ombonad invändigt, och traditionella spakar för blinkers och torkare (med klassisk regnsensor) känns helt okey för mig personligen. Den går dessutom rätt tyst.

Sedan förväntar jag mig inte att Zeekr riktigt når upp till energieffektiviteten hos MY, i vart fall inte initialt. Men Zeekrs 100 kWh batteri bör ge minst lika bra räckvidd som MY. Det lär också krävas ett antal OTA innan mjukvaran är helt på plats i Zeekr, för Polestar tog det ca två år så klarar Zeekr det på halva tiden vore det bra. MY har riktigt bra ljudsystem, här kan Zeekr kanske ha lite mindre ”dunk”. Men Zeekr passade mig, med ålderns rätt kan jag uppskatta mer korrekt ljudåtergivning av röster och akustiska instrument.

Ungefär så tänkte jag. Trots all möjlig krims-krams känns Zeekr väldigt välbyggd. Jag upplever personligen att den tål att jämföras med dyrare bilar, totalintrycket för mig är att paketet är ett snäpp upp i f t MY.

Ungefär så gick i alla fall mina tankar när det gäller just jämförelsen med MY. Det går att göra samma jämförelse med andra elbilar, t ex kusinerna PS2 och inom något år även PS4 (byggd på samma plattform). Jag vet inte om detta säger Dig något men en rekommendation är att prova en när Du får chansen :)
Tack för fint svar!!
Vad betyder OSD?
Sorry men är ny på elbilsfronten.

PS
Läste att du har MC, kul!
jag har en CB1000R, trimmad givetvis ;-)
Hej, OSD = On Screen Display, de mest väsentliga datan som hastighet och anvisning från GPS reflekteras i nedre delen av vindrutan.

Det är en annan sak - jag håller Polestars Google-navigator i kombo med röstassistenten som snäppet vassare numera än Teslas navi. Och den har som bekant tidigare varit marknadsledande. När jag testade Zeekr var den inte i samma höga klass, här finns definitivt förbättringspotential. Men med Android Auto och Apple Carplay trådlöst i Zeekr lär jag använda ABRP (A Better Route Planner) i kombination med Google för att hantera navigeringen till dess att deras egen kommer ifatt.

Visst - jag är rätt insyltad i SMC och kör bland annat som instruktör på bana sedan 2008-ish. Så det har avverkats ett antal hojar, än mer kåpset och jag var tidigt på det där med att fippla med chassiinställning och motoroptimering (bredbandslambda och tuning i ECU/Bazzaz/PC). Lite trim inom rimliga gränser har det väl blivit men turbobyggena har polarna fått hålla sig till :)

CB1000R är en riktigt fin maskin, tyvärr är vi inte nedlusade med ÅF uppe i mina trakter så det kunde vara fler…

Det är lite intressant med forum som det här - vi är ett antal hojförare som finns med även när det gäller fyra hjul… :)
Inte för att vara den men OSD är väl ändå ett begrepp från TV-/hifi-världen typ på 90-talet. HUD (Head up display) är den vedertagna biltermen 2023. 😉

Hur har det fö gått med leveransen? Jag var och provkörde häromdagen och hörde att ni skulle få leverans i veckan. Jag avvaktar då stolar och Stereo inte levererade ens jämfört med Ioniq 5. Kanske omvärderar till våren.
Ah tack - vi kliver in i detta sekel och byter till HUD :)

Ja, jag misstänker att det kommer ett samtal på tisdag när nu Transportstyrelsen gjort sitt! Det blir onekligen kul att hämta bilen och jag ser faktiskt fram emot långturen hem, brukar vara ett bra sätt att lära känna sin bil. När jag hämtade PS2:an blev det nästan bärgning i Ö-vik då bilen gick i något säkerhetsläge vid InCharge-laddaren. Men en kort sejour vid en 11kW-stolpe bredvid fick bilen ur krypläget och sedan gick det att ladda och bärgaren fick vända:)

Numera finns det ju bra med laddare hela vägen så jag räknar med att klara mig med Ionity ända hem. Tiderna förändras… :)
Senast redigerad av roffe_s, redigerad totalt 1 gånger.
Zeekr 001 2023
Polestar 2 2021
dm4
Inlägg: 121
Blev medlem: 15 apr 2022 10:15

Re: Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon

Inlägg av dm4 »

Sportbilsentusiasten skrev: 29 dec 2023 14:52
Bra sammanställning, tack!
Vad gjorde att Tesla Y ströks?
Usel kundhantering (efter köp/leverans), undermålig teknik med dagens mått, hämta bil i hamn, forummedlemmars problem ..

Faktum är att MY passar mig, enkel och snabb att komma igång att köra, stor inuti, enkel laddning. Så, när jag var ny på elbilsfronten och ännu inte hade upplevt Tesla IRL så gick jag på marknadsföringen om deras förträfflighet och alla fanboys/girls omdömen. Jag beställde en MYP i mars 2022, skulle få leverans inom 3 månader, blev naturligtvis inte så och de senarelade hela tiden, ett år senare hade jag fortfarande ingen bil och någonstans där började jag inse fakta och till slut avbeställde jag. Naturligtvis utan att få tillbaka beställningsavgiften (fast det var de som vilselett mig med leveranstid).

Nu kan det ju vara så att Zeekr är likadana, iaf när det gäller leverans. Till mig har de sagt november-december vilket nu är passerat och fortfarande ingen bil. De har ju haft chansen att korrigera sedan jag beställde i september men först förra veckan fick jag veta att det 'kunde' bli december ;)

Jaja, vi får se..
Zeekr 001 2023
Användarvisningsbild
Sportbilsentusiasten
Inlägg: 384
Blev medlem: 31 okt 2023 06:41

Re: Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon

Inlägg av Sportbilsentusiasten »

dm4 skrev: 30 dec 2023 09:45
Sportbilsentusiasten skrev: 29 dec 2023 14:52
Bra sammanställning, tack!
Vad gjorde att Tesla Y ströks?
Usel kundhantering (efter köp/leverans), undermålig teknik med dagens mått, hämta bil i hamn, forummedlemmars problem ..

Faktum är att MY passar mig, enkel och snabb att komma igång att köra, stor inuti, enkel laddning. Så, när jag var ny på elbilsfronten och ännu inte hade upplevt Tesla IRL så gick jag på marknadsföringen om deras förträfflighet och alla fanboys/girls omdömen. Jag beställde en MYP i mars 2022, skulle få leverans inom 3 månader, blev naturligtvis inte så och de senarelade hela tiden, ett år senare hade jag fortfarande ingen bil och någonstans där började jag inse fakta och till slut avbeställde jag. Naturligtvis utan att få tillbaka beställningsavgiften (fast det var de som vilselett mig med leveranstid).

Nu kan det ju vara så att Zeekr är likadana, iaf när det gäller leverans. Till mig har de sagt november-december vilket nu är passerat och fortfarande ingen bil. De har ju haft chansen att korrigera sedan jag beställde i september men först förra veckan fick jag veta att det 'kunde' bli december ;)

Jaja, vi får se..
Vi håller tummarna, lycka till !
Bilnjutare som planera köpa elbil 2024
- MB E-klass 2018 AMG-paket, Burmester, akustikpaket, glastak, självkörande
- Miata ND 2017 Recarostolar, modifierad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
- VW Up 2012 HighUp
roffe_s
elbilist
Inlägg: 646
Blev medlem: 27 sep 2020 13:13

Re: Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon

Inlägg av roffe_s »

I Facebook-gruppen såg jag att det var någon som skulle hämta sin bil nu på onsdag. Så nu kanske det är nära även för oss dm4 :)

Gott nytt år till Er alla!
Zeekr 001 2023
Polestar 2 2021
Användarvisningsbild
Vasaru
Teslaägare
Inlägg: 148
Blev medlem: 15 dec 2019 17:33
Ort: Växjö

Re: Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon

Inlägg av Vasaru »

Gott nytt år Zeekr-vänner!

Såg att man nu kan beställa med solskydd och plastmattor.
Screenshot 2024-01-02 081417.png
Zeekr 001, Tech Grey, Privilege
roffe_s
elbilist
Inlägg: 646
Blev medlem: 27 sep 2020 13:13

Re: Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon

Inlägg av roffe_s »

Vasaru skrev: 02 jan 2024 08:15
Gott nytt år Zeekr-vänner!

Såg att man nu kan beställa med solskydd och plastmattor.

Screenshot 2024-01-02 081417.png
Bra där! Jag lär väl i alla fall prova mina mattor innan jag beställer.

På fredag hämtar jag i alla fall min bil, blir både kul och spännande! Sedan får vi hoppas att vädret är rimligt, i dag visar kvicksilvret -26 utanför dörren…
Zeekr 001 2023
Polestar 2 2021
Användarvisningsbild
Vasaru
Teslaägare
Inlägg: 148
Blev medlem: 15 dec 2019 17:33
Ort: Växjö

Re: Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon

Inlägg av Vasaru »

roffe_s skrev: 02 jan 2024 11:41
Vasaru skrev: 02 jan 2024 08:15
Gott nytt år Zeekr-vänner!

Såg att man nu kan beställa med solskydd och plastmattor.

Screenshot 2024-01-02 081417.png
Bra där! Jag lär väl i alla fall prova mina mattor innan jag beställer.

På fredag hämtar jag i alla fall min bil, blir både kul och spännande! Sedan får vi hoppas att vädret är rimligt, i dag visar kvicksilvret -26 utanför dörren…
Stort grattis! Ser fram emot bilder och dina första intryck av bilen!

Så hoppas jag att det inte är allt för långt bort för egen del :)
Zeekr 001, Tech Grey, Privilege
Eldsig
Inlägg: 199
Blev medlem: 19 jan 2020 15:12

Re: Zeekr 001 – här är Volvos nya elbilssyskon

Inlägg av Eldsig »

roffe_s skrev: 02 jan 2024 11:41
Vasaru skrev: 02 jan 2024 08:15
Gott nytt år Zeekr-vänner!

Såg att man nu kan beställa med solskydd och plastmattor.

Screenshot 2024-01-02 081417.png
Bra där! Jag lär väl i alla fall prova mina mattor innan jag beställer.

På fredag hämtar jag i alla fall min bil, blir både kul och spännande! Sedan får vi hoppas att vädret är rimligt, i dag visar kvicksilvret -26 utanför dörren…
Äntligen!

Vi ser fram emot dina intryck! Framförallt förbrukningssiffror i detta klimat (även om -26 inte är helt representativt... :shock: ). Ja och svaret hur det gick med 20"...eller hur du löste hemresan.

Appen är ju också lite okänd än så länge.
Skriv svar