Laddningskurva Cybertruck

Här diskuterar vi om Tesla Cybertruck

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
DanneLKPG
elbilist
Inlägg: 1114
Blev medlem: 02 mar 2021 09:51
Ort: Linköping

Laddningskurva Cybertruck

Inlägg av DanneLKPG »

Laddkurvan verkar inte särskilt rolig på Cybertruck på V3. Inte förvånande då det bara är 480V där.
V4 kanske löser biffen. Lite svårt att prova på andra laddare i USA då laddkontakten inte är rätt. Kanske finns några 800-1000V Electrify America med NACS att testa på?

Batteripacket är på 123kWh med deras nya 4680-cells.
Lär bli många och långa stopp om man ska dra tungt släp med Cybertruck på V3 SuC.


ladd1.JPG
ladd2.JPG
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14516
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Laddningskurva Cybertruck

Inlägg av taliz »

Om jag behövt köra tunga stenar på släp långa sträckor hade jag nog köpt en sån här: https://insideevs.com/news/701194/2024- ... -gas-tank/
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Maw
Teslaägare
Inlägg: 3296
Blev medlem: 18 nov 2020 06:35

Re: Laddningskurva Cybertruck

Inlägg av Maw »

4680 har väl visat sig vara ganska långsam hittills. Även Model Y med 4680 laddar långsamt om jag förstått det rätt.
Användarvisningsbild
BrooklynS
Teslaägare
Inlägg: 1826
Blev medlem: 05 aug 2019 10:50
Ort: Luleå

Re: Laddningskurva Cybertruck

Inlägg av BrooklynS »

I princip likadan laddkurva som på min Y LR (mars 2022).

Sämre än den jag hade på 2019 M3P men den ansågs väl vara bäst. Å andra sidan har jag 1,8% degradering på batteriet efter 8300 mil, M3P hade nästan 6% vid samma miltal. I stort sett samma användning.
Tesla Y LR -22 EAP
Användarvisningsbild
AAKEE
Teslaägare
Inlägg: 3783
Blev medlem: 04 nov 2020 20:12
Ort: Boden
Referralkod: ts.la/ke18519

Re: Laddningskurva Cybertruck

Inlägg av AAKEE »

4680 är NMC på Y AWD i USA.
Batteriet har rätt pissig energitäthet i Y AWD. Det har inte speciellt stor kapacitet, och NMC är inte raketbatterier.

Laddkurvan får mig att tro att man fortsatt med (samma cell) med NMC-kemi.
Det finns plats både vikt och utrymmesmässigt i CT:n.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Användarvisningsbild
DanneLKPG
elbilist
Inlägg: 1114
Blev medlem: 02 mar 2021 09:51
Ort: Linköping

Re: Laddningskurva Cybertruck

Inlägg av DanneLKPG »

Ännu ett test. Den här gången från Ryan Shaws Cybertruck-video.
Riktigt seg kurva för ett så stort batteri. Hade önskat att den höll i farten lite längre. Ser fram emot V4-tester.

Ca 44 minuter 2-80% (med förvärmt batteri).
CTShaw.JPG
Här är hela videon:
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
Skriv svar