Laddkurvan verkar inte särskilt rolig på Cybertruck på V3. Inte förvånande då det bara är 480V där.
V4 kanske löser biffen. Lite svårt att prova på andra laddare i USA då laddkontakten inte är rätt. Kanske finns några 800-1000V Electrify America med NACS att testa på?
Batteripacket är på 123kWh med deras nya 4680-cells.
Lär bli många och långa stopp om man ska dra tungt släp med Cybertruck på V3 SuC.
Laddningskurva Cybertruck
Moderator: Redaktion
Laddningskurva Cybertruck
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
BMW i3S 120Ah MY19
Re: Laddningskurva Cybertruck
Om jag behövt köra tunga stenar på släp långa sträckor hade jag nog köpt en sån här: https://insideevs.com/news/701194/2024- ... -gas-tank/
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Laddningskurva Cybertruck
4680 har väl visat sig vara ganska långsam hittills. Även Model Y med 4680 laddar långsamt om jag förstått det rätt.
Re: Laddningskurva Cybertruck
I princip likadan laddkurva som på min Y LR (mars 2022).
Sämre än den jag hade på 2019 M3P men den ansågs väl vara bäst. Å andra sidan har jag 1,8% degradering på batteriet efter 8300 mil, M3P hade nästan 6% vid samma miltal. I stort sett samma användning.
Sämre än den jag hade på 2019 M3P men den ansågs väl vara bäst. Å andra sidan har jag 1,8% degradering på batteriet efter 8300 mil, M3P hade nästan 6% vid samma miltal. I stort sett samma användning.
Tesla Y LR -22 EAP
Re: Laddningskurva Cybertruck
4680 är NMC på Y AWD i USA.
Batteriet har rätt pissig energitäthet i Y AWD. Det har inte speciellt stor kapacitet, och NMC är inte raketbatterier.
Laddkurvan får mig att tro att man fortsatt med (samma cell) med NMC-kemi.
Det finns plats både vikt och utrymmesmässigt i CT:n.
Batteriet har rätt pissig energitäthet i Y AWD. Det har inte speciellt stor kapacitet, och NMC är inte raketbatterier.
Laddkurvan får mig att tro att man fortsatt med (samma cell) med NMC-kemi.
Det finns plats både vikt och utrymmesmässigt i CT:n.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Re: Laddningskurva Cybertruck
Ännu ett test. Den här gången från Ryan Shaws Cybertruck-video.
Riktigt seg kurva för ett så stort batteri. Hade önskat att den höll i farten lite längre. Ser fram emot V4-tester.
Ca 44 minuter 2-80% (med förvärmt batteri). Här är hela videon:
Riktigt seg kurva för ett så stort batteri. Hade önskat att den höll i farten lite längre. Ser fram emot V4-tester.
Ca 44 minuter 2-80% (med förvärmt batteri). Här är hela videon:
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
BMW i3S 120Ah MY19