Tjena,
Jag sitter och klurar på om någon av er alla proffs här inne har koll på hur SuC siter mjukvaruuppdateras?
Jag sitter i dagsläget med en Ev9a och har lyckats ladda flertalet gånger på V4, men på V3 funkar det ej. Nu har jag inte testat särskilt många.
Men Ev6 ägare lyckas ladda på V3.
Något strul är det iallafall
Mjukvaruuppdatering SuC
Moderator: Redaktion
-
- elbilist
- Inlägg: 30
- Blev medlem: 17 jul 2023 21:37
Mjukvaruuppdatering SuC
>Kia Ev9 GTLine MY24<
>Kia Ev6 GTLine MY23< inbytt
>Volvo XC40 P6 MY23<inbytt
>Mustang Mach-e<inbytt
>Kia Ev6 GTLine MY23< inbytt
>Volvo XC40 P6 MY23<inbytt
>Mustang Mach-e<inbytt
- Niklas Z
- Teslaägare
- Inlägg: 3301
- Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
- Ort: Uppsala
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Re: Mjukvaruuppdatering SuC
Har det inte varit så att EV6 kan ladda på V3, men tyvärr blir effekten låg.
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
-
- elbilist
- Inlägg: 30
- Blev medlem: 17 jul 2023 21:37
Re: Mjukvaruuppdatering SuC
Ligger kring hundringen konstant.
Så det funkar på långresor med familj om man har medlemskap
Det är därför jag klurar på vad som skiljer mellan V3 o V4 och varför man inte kan få igång Ev9 på V3.
Visst det kan ju lika gärna vara något i Ev9 som gör att det inte funkar på V3, men på V4
>Kia Ev9 GTLine MY24<
>Kia Ev6 GTLine MY23< inbytt
>Volvo XC40 P6 MY23<inbytt
>Mustang Mach-e<inbytt
>Kia Ev6 GTLine MY23< inbytt
>Volvo XC40 P6 MY23<inbytt
>Mustang Mach-e<inbytt
Re: Mjukvaruuppdatering SuC
Förhoppningsvis kan dom få igång det snabbare på EV9. Vi med Ioniq 5 och EV6 fick ju vänta typ två år. Det är bara ett par veckor sen det började gå att ladda stabilt på typ 100kW även på V3, tidigare avbröts laddningen. Hade man tur kom man ibland upp i 43kW.
V2 har funkat sen länge.
V2 har funkat sen länge.
Ioniq 5 FE AWD
-
- elbilist
- Inlägg: 30
- Blev medlem: 17 jul 2023 21:37
Re: Mjukvaruuppdatering SuC
Jag är under kontakt med teamet för Supercharger för stunden i mailkonversation. Så hoppas på en snar lösning. V4 går utan problem.MrRun skrev: ↑18 jan 2024 10:51Förhoppningsvis kan dom få igång det snabbare på EV9. Vi med Ioniq 5 och EV6 fick ju vänta typ två år. Det är bara ett par veckor sen det började gå att ladda stabilt på typ 100kW även på V3, tidigare avbröts laddningen. Hade man tur kom man ibland upp i 43kW.
V2 har funkat sen länge.
>Kia Ev9 GTLine MY24<
>Kia Ev6 GTLine MY23< inbytt
>Volvo XC40 P6 MY23<inbytt
>Mustang Mach-e<inbytt
>Kia Ev6 GTLine MY23< inbytt
>Volvo XC40 P6 MY23<inbytt
>Mustang Mach-e<inbytt
Re: Mjukvaruuppdatering SuC
Bra att det funkar på V4! Det borde hjälpa. Jag vill inte grusa alla förhoppningar, vägen dit är säkert mycket kortare nu än för två år sen. Då var jag också i kontakt med Tesla där dom ville veta lite mer om när jag laddade och var osv. Men sen när jag låg på så fick jag bara svar liknande "vi återkommer när vi har något nytt".Wixander82 skrev: ↑18 jan 2024 17:45Jag är under kontakt med teamet för Supercharger för stunden i mailkonversation. Så hoppas på en snar lösning. V4 går utan problem.MrRun skrev: ↑18 jan 2024 10:51Förhoppningsvis kan dom få igång det snabbare på EV9. Vi med Ioniq 5 och EV6 fick ju vänta typ två år. Det är bara ett par veckor sen det började gå att ladda stabilt på typ 100kW även på V3, tidigare avbröts laddningen. Hade man tur kom man ibland upp i 43kW.
V2 har funkat sen länge.
Ioniq 5 FE AWD
-
- elbilist
- Inlägg: 30
- Blev medlem: 17 jul 2023 21:37
Re: Mjukvaruuppdatering SuC
MrRun skrev: ↑19 jan 2024 13:19Bra att det funkar på V4! Det borde hjälpa. Jag vill inte grusa alla förhoppningar, vägen dit är säkert mycket kortare nu än för två år sen. Då var jag också i kontakt med Tesla där dom ville veta lite mer om när jag laddade och var osv. Men sen när jag låg på så fick jag bara svar liknande "vi återkommer när vi har något nytt".Wixander82 skrev: ↑18 jan 2024 17:45Jag är under kontakt med teamet för Supercharger för stunden i mailkonversation. Så hoppas på en snar lösning. V4 går utan problem.MrRun skrev: ↑18 jan 2024 10:51Förhoppningsvis kan dom få igång det snabbare på EV9. Vi med Ioniq 5 och EV6 fick ju vänta typ två år. Det är bara ett par veckor sen det började gå att ladda stabilt på typ 100kW även på V3, tidigare avbröts laddningen. Hade man tur kom man ibland upp i 43kW.
V2 har funkat sen länge.
Vi får se, har lämnat loggar både på lyckade försök på V4 samt misslyckade på V3.
>Kia Ev9 GTLine MY24<
>Kia Ev6 GTLine MY23< inbytt
>Volvo XC40 P6 MY23<inbytt
>Mustang Mach-e<inbytt
>Kia Ev6 GTLine MY23< inbytt
>Volvo XC40 P6 MY23<inbytt
>Mustang Mach-e<inbytt