Det är väldigt svårt att svänga utan diff (differential). En diff gör att drivhjulen kan rotera med olika hastighet.taliz skrev:Huh? Det är väl tvärtom, väldigt få som har? De flesta bilar sköter den funktionen med bromsarna AFAIK.mikebike skrev:De flesta bilar har diff....dstr skrev:Jupp, den har jag sett.Zalman3 skrev:Modified Tesla.
Jag tyckar att originalbromsarna får oförtjänt mycket skit. Dom är inte usla, men samtidigt kan man inte jämföra dom med en GT3 med keramiska skivor.
Jag tror inte UP gjort något speciellt åt batterikylning på den bilen. Kan förbättringen ligga i octavalve/värmepumpen?
Om det där var deras konceptbil så borde den haft en diff. Och det borde Misha ha märkt. Jag frågar.
Däremot är det förhållandevis få bilar som har diffbroms (differentialbroms), som är nästan motsatsen. D.v.s. den förhindrar alltför stor skillnad i rotationshastighet.
Det är som när jag hör att någon skall ha clipspedaler till sin cykel.
De menar egentligen "clipless pedals" d.v.s. motsatsen.