Var ett tag sedan jag laddade fullt.
1540 mil, 15 månader sedan tillverkning.
NFP 94,6
Nominal remaining 95,2
Volt 462
Cellvolt max 4,200
Cellvolt min 4,194
(imba 6mV)
627km i bilen och SMT
Scan my plaid
Moderator: Redaktion
- Tellus
- Teslaägare
- Inlägg: 3633
- Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
- Ort: Nerike
- Referralkod: ts.la/magnus93984
Re: Scan my plaid
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Re: Scan my plaid
627km vart intressant!
Då har vi degraderingströskeln klar, iaff för 19” (Valt 19” i bilens meny?)
(94.6/627)*637 = 96.1 kWh.
Jag har ett helt gäng full-laddningar nyligen.
97.3 kWh Nominal Full Pack i tisdags och
97.6 kWh Nominal remaining.
Full range, 560km (21” valt i menyn).
13700km / 10 månader sedan tillverkn.
Tar ju bilen och kör innan den hinner balansera cellerna samt att min bil ofta står med låg SOC gör att imbalance inte hinner gå till sig, hade 10mV innan avfärd.
(4.200V i högsta cellen är ju definitionen på 100% SOC vilket skulle bli 462V så det kommer vara samma för alla med model S-batteriet).
Har du koll på CAC min och max?
SMT har vart urbuggat på sistome, behöver en fic för att visa rätt…
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
- Tellus
- Teslaägare
- Inlägg: 3633
- Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
- Ort: Nerike
- Referralkod: ts.la/magnus93984
Re: Scan my plaid
Mina värden lästes av precis i slutet av pågående laddning, så vet ej vilo volt eller cell imba i vila vid 100%AAKEE skrev: ↑28 jan 2024 18:39627km vart intressant!
Då har vi degraderingströskeln klar, iaff för 19” (Valt 19” i bilens meny?)
(94.6/627)*637 = 96.1 kWh.
Jag har ett helt gäng full-laddningar nyligen.
97.3 kWh Nominal Full Pack i tisdags och
97.6 kWh Nominal remaining.
Full range, 560km (21” valt i menyn).
13700km / 10 månader sedan tillverkn.
Tar ju bilen och kör innan den hinner balansera cellerna samt att min bil ofta står med låg SOC gör att imbalance inte hinner gå till sig, hade 10mV innan avfärd.
(4.200V i högsta cellen är ju definitionen på 100% SOC vilket skulle bli 462V så det kommer vara samma för alla med model S-batteriet).
Har du koll på CAC min och max?
SMT har vart urbuggat på sistome, behöver en fic för att visa rätt…
Ja, 19" vintersulor
CAC ser bra ut
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
- Tellus
- Teslaägare
- Inlägg: 3633
- Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
- Ort: Nerike
- Referralkod: ts.la/magnus93984
Re: Scan my plaid
Tror man ska beräkna degraderingströskeln på nominal remaining istället för nominal full pack. (Nominal full pack 94,5kWh idag)
Fick dessa värden efter avslutad laddning idag
Nominal remaining:
95,2 kWh 627km
95,0 kWh 626km
94,8 kWh 624km
94,5 kWh 622km
Då blir tröskeln ~ 96,7 kWh och inte 96.1 kWh innan km droppar och konstanten ~152Wh för att kunna åka 637km(från full till stopp) om displayen visar det.
Kan verkligen Tell_Us ha rätt över ackumulator AAKEE
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Re: Scan my plaid
Skaffade precis SEXY Buttons, är det någon som kör med det och ScanMyTesla?
Fungerar det bra eller några problem på Android.
Fungerar det bra eller några problem på Android.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Re: Scan my plaid
Helt rätt, visste egentligen men tog fel i farten!Tellus skrev: ↑01 feb 2024 16:14
Tror man ska beräkna degraderingströskeln på nominal remaining istället för nominal full pack. (Nominal full pack 94,5kWh idag)
Fick dessa värden efter avslutad laddning idag
Nominal remaining:
95,2 kWh 627km
95,0 kWh 626km
94,8 kWh 624km
94,5 kWh 622km
Då blir tröskeln ~ 96,7 kWh och inte 96.1 kWh innan km droppar och konstanten ~152Wh för att kunna åka 637km(från full till stopp) om displayen visar det.
Kan verkligen Tell_Us ha rätt över ackumulator AAKEE
Det är nominal remaining som avgör visad range.
Du har bra koll, det stämmer bättre med mina 21” värden för degraderingströskeln (runt 97kWh men min bil passerade snabbt upp så jag hade ingen klockren mätning i närheten).
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Re: Scan my plaid
Jag har inte testat via sexy buttons men kör Scan My Tesla i stand alone.
Android funkar bra.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Re: Scan my plaid
Scannade man lite* Plaid idag:
1600 mil, 11 månader från tillverkning. Helt enligt plan.
(*Scannas ju egentligen konstant och loggas)
1600 mil, 11 månader från tillverkning. Helt enligt plan.
(*Scannas ju egentligen konstant och loggas)
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5