Sätesinställningar ändras

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
John Galt
Teslaägare
Inlägg: 466
Blev medlem: 21 sep 2019 22:00
Ort: Stockholm

Sätesinställningar ändras

Inlägg av John Galt »

Dagens i-landsproblem, men vad har hänt med automatiska sätesinställningen?

Jag tycker aldrig den varit hundra på att känna av vilken nyckel som kommer till bilen, men det har blivit fel oftare nu. Relativt ofta tror den det är min frus nyckel som kommer. Till saken hör att min fru sitter, för mig, extremt obekvämt.

Att då välja sin egen profil på skärmen ändrar bara rattinställningen. För att ändra stolen måste jag först välja min sons profil (inte kopplad till någon nyckel) och sedan välja min egen.

Dessutom har inställningarna ändrats. När bilen ändrar till instegsläge lägger sig nu ryggstödet nästan helt rakt bak (när jag hoppar in i bilen når jag inte skärmen för att ändra profil/slå PIN). Jag har sparat om till rätt inställning men efter ett tag är den tillbaka till liggande.

Någon annan som upplevt något liknande?

MX raven
Användarvisningsbild
Navigare
Teslaägare
Inlägg: 27
Blev medlem: 10 sep 2020 10:53

Re: Sätesinställningar ändras

Inlägg av Navigare »

Har precis samma på min X sedan en tid. Inte orkat ta tag i det dock..
Användarvisningsbild
John Galt
Teslaägare
Inlägg: 466
Blev medlem: 21 sep 2019 22:00
Ort: Stockholm

Re: Sätesinställningar ändras

Inlägg av John Galt »

Navigare skrev:
Har precis samma på min X sedan en tid. Inte orkat ta tag i det dock..
Frågan är hur man ska ta tag i det...
Användarvisningsbild
Navigare
Teslaägare
Inlägg: 27
Blev medlem: 10 sep 2020 10:53

Re: Sätesinställningar ändras

Inlägg av Navigare »

Min är oxå en Raven X (2020).
Gissar att man skickar in en felanmälan i appen?

För att beskriva mitt problem lmer detaljerat, bilen väljer alltid senast använda profil oavsett fob. Om jag någon annan kört måste jag vänta till stolen har åkt klart innan jag väljer min profil annars blir det någon tillsynes slumpartad inställning. Instegsläget verkar även det ha olika inställning beroende på vilken profil som användes senast. Det hela är mest irriterande och eftersom det oftast är jag som använder bilen inte är störande nog att lägga energi på.
Skriv svar