Leveransläget just nu

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
maxhallden
Teslaägare
Inlägg: 102
Blev medlem: 10 okt 2023 19:00

Re: Leveransläget just nu

Inlägg av maxhallden »

Jag har fått VIN och preliminär leverans nästa måndag om en vecka. När bör den ploppa upp på car.info?
Sugen på att tjuvkolla regnummer! :)
TMY RWD Svart/svart 2023
TM3 RWD Vit/svart 2024
Användarvisningsbild
pejvic
Teslaägare
Inlägg: 1978
Blev medlem: 29 jan 2018 14:55
Ort: Sthlm
Referralkod: ts.la/torbjrn74421

Re: Leveransläget just nu

Inlägg av pejvic »

du kan annars alltid ringa 0771141516, de säger ditt registreringsnummer till dig i samma sekund som den får ett.
Passa på att fråga hur de gör med dina skyltar:)
Haft alla 3/Y
Användarvisningsbild
Cantona
Teslaägare
Inlägg: 10
Blev medlem: 02 nov 2023 08:36

Re: Leveransläget just nu

Inlägg av Cantona »

Fredrik j skrev: 09 dec 2023 12:07
Peter_D skrev: 09 dec 2023 12:01
Hur många är det som inte får leverans på sin bil just nu? Själv har jag fått mitt leveransdatum av en lagerbil framflyttad i tiden. Skulle varit i torsdags men dom skyllde på att dom ännu inte fått bilen flyttad från Norrköping till Stockholm. Eftersom det gått över två veckor sedan jag beställde bilen så tror jag det är bullshit. De hävdar att den har registreringsskyltar men förmodligen stämmer det inte.

Vore intressant att förstå hur många fler det är som inte får leverans?
Varför skulle dom inte berätta att Metalls konfliktåtgärd är orsaken till leveransförseningen? Om det är så blir det ju ändå uppenbart om en vecka eller så. Rimligen har dom kommit på ett sätt att runda Metall.
Jag har själv väntat på en S plaid ganska länge. Eller länge och länge, leveransförsnteet ha flyttats i omgångar från nov-dec till nuvarande apr-maj i omgångar. Fick förklarat till mig idag att det beror på att färgernas uppdaterats. Dvs midnight silver som utgått till stealth gray. Har hamnat i någon form av omställningsskarv. Trodde jag hade hamnat i kläm mellan IF metall och huturebellerna. Men alltså icke. Har man beställt en midnight silver i q4 så är det således risk att man får lite längre leveranstid. Troligen också lite beroende på produktionsbatchar iniombination med detta.
Fredrik j
Inlägg: 10828
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Leveransläget just nu

Inlägg av Fredrik j »

Cantona skrev: 26 jan 2024 20:25
Fredrik j skrev: 09 dec 2023 12:07
Peter_D skrev: 09 dec 2023 12:01
Hur många är det som inte får leverans på sin bil just nu? Själv har jag fått mitt leveransdatum av en lagerbil framflyttad i tiden. Skulle varit i torsdags men dom skyllde på att dom ännu inte fått bilen flyttad från Norrköping till Stockholm. Eftersom det gått över två veckor sedan jag beställde bilen så tror jag det är bullshit. De hävdar att den har registreringsskyltar men förmodligen stämmer det inte.

Vore intressant att förstå hur många fler det är som inte får leverans?
Varför skulle dom inte berätta att Metalls konfliktåtgärd är orsaken till leveransförseningen? Om det är så blir det ju ändå uppenbart om en vecka eller så. Rimligen har dom kommit på ett sätt att runda Metall.
Jag har själv väntat på en S plaid ganska länge. Eller länge och länge, leveransförsnteet ha flyttats i omgångar från nov-dec till nuvarande apr-maj i omgångar. Fick förklarat till mig idag att det beror på att färgernas uppdaterats. Dvs midnight silver som utgått till stealth gray. Har hamnat i någon form av omställningsskarv. Trodde jag hade hamnat i kläm mellan IF metall och huturebellerna. Men alltså icke. Har man beställt en midnight silver i q4 så är det således risk att man får lite längre leveranstid. Troligen också lite beroende på produktionsbatchar iniombination med detta.
Leveranserna av model S har ju varit blygsamma sen i somras. Kanske har man en backlog och kämpar med att byta färg…
Användarvisningsbild
chess_norris
Teslaägare
Inlägg: 45
Blev medlem: 12 jan 2024 10:28

Re: Leveransläget just nu

Inlägg av chess_norris »

Beställde en M3 LR nyligen och fick häromdagen ett uppskattat leversdatum mellan 6/5-20/7.

Är det vanligt att detta datum ändras? Tycker 10-20 veckor känns långt, när det enligt sidan ska vara 2-6 veckor.

Även spannet med leverans i början av Maj till slutet av Juli är ju riktigt stort och gör att det blir svårt att planera in semester, etc.

Har mailat Tesla och sagt att jag kan tänka mig att ta en lagerbil och t.o.m en annan lack om det snababr upp processen, men har svårt att få något svar.
Capture1.JPG
Tesla Model 3 Highland LR. Stealth Grey.
Användarvisningsbild
davorb
Teslaägare
Inlägg: 25
Blev medlem: 24 dec 2023 21:49

Re: Leveransläget just nu

Inlägg av davorb »

chess_norris skrev: 23 feb 2024 14:40
Beställde en M3 LR nyligen och fick häromdagen ett uppskattat leversdatum mellan 6/5-20/7.

Är det vanligt att detta datum ändras? Tycker 10-20 veckor känns långt, när det enligt sidan ska vara 2-6 veckor.

Även spannet med leverans i början av Maj till slutet av Juli är ju riktigt stort och gör att det blir svårt att planera in semester, etc.

Har mailat Tesla och sagt att jag kan tänka mig att ta en lagerbil och t.o.m en annan lack om det snababr upp processen, men har svårt att få något svar.

Capture1.JPG
Oj, vad konstigt. Jag beställde en m3 lr 15 februari och har leverans 5 mars.
deberg
Inlägg: 13
Blev medlem: 09 feb 2024 07:23

Re: Leveransläget just nu

Inlägg av deberg »

chess_norris skrev: 23 feb 2024 14:40
Beställde en M3 LR nyligen och fick häromdagen ett uppskattat leversdatum mellan 6/5-20/7.

Är det vanligt att detta datum ändras? Tycker 10-20 veckor känns långt, när det enligt sidan ska vara 2-6 veckor.

Även spannet med leverans i början av Maj till slutet av Juli är ju riktigt stort och gör att det blir svårt att planera in semester, etc.

Har mailat Tesla och sagt att jag kan tänka mig att ta en lagerbil och t.o.m en annan lack om det snababr upp processen, men har svårt att få något svar.

Capture1.JPG
Oj känns väldigt konstigt. Vilken lack valde du? Stealth grey? Dragkrok?

Beställde 7 februari och har fått regskylt nu samt spannet 20-31 mars för leverans. LR svart/svart.
Användarvisningsbild
chess_norris
Teslaägare
Inlägg: 45
Blev medlem: 12 jan 2024 10:28

Re: Leveransläget just nu

Inlägg av chess_norris »

deberg skrev: 24 feb 2024 08:27
chess_norris skrev: 23 feb 2024 14:40
Beställde en M3 LR nyligen och fick häromdagen ett uppskattat leversdatum mellan 6/5-20/7.

Är det vanligt att detta datum ändras? Tycker 10-20 veckor känns långt, när det enligt sidan ska vara 2-6 veckor.

Även spannet med leverans i början av Maj till slutet av Juli är ju riktigt stort och gör att det blir svårt att planera in semester, etc.

Har mailat Tesla och sagt att jag kan tänka mig att ta en lagerbil och t.o.m en annan lack om det snababr upp processen, men har svårt att få något svar.

Capture1.JPG
Oj känns väldigt konstigt. Vilken lack valde du? Stealth grey? Dragkrok?

Beställde 7 februari och har fått regskylt nu samt spannet 20-31 mars för leverans. LR svart/svart.
Valde stealth grey, men ingen dragkrok. Kan vänta tills maj, men det var just spannet på 10 veckor som jag tyckte var väldigt stort. Blir ju lite struligt när man ska planera semester.
Tesla Model 3 Highland LR. Stealth Grey.
Skriv svar