EEOC stämmer Tesla för rasism i Fremont

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

iAkita
elbilist
Inlägg: 2532
Blev medlem: 11 dec 2016 21:15

Re: EEOC stämmer Tesla för rasism i Fremont

Inlägg av iAkita »

Lerumsexpressen skrev: 22 feb 2024 19:48
iAkita skrev: 02 okt 2023 21:35
Lerumsexpressen skrev: 02 okt 2023 20:51
iAkita skrev: 02 okt 2023 18:41
Lerumsexpressen skrev: 02 okt 2023 18:00

Säger att vita rika människor och företag jobbade på effektiv och snabbt med att få ut vaccin på marknaden. Som sedan stater i vissa fall tvingade sin befolkning att ta oavsett konsekvenserna för individen eller på befolkningsnivå.
Friska personer som redan hade naturlig immunitet tvingades ta vaccinet.
Flera av vaccinerna stoppades att delas ut till vissa befolkningsgrupper då de påvisade grova biverkningar, men vissa länder fortsatte tvinga sin friska befolkning ta vaccinet som var bevisat för att ge biverkningar.
Detta är ganska kontroversiella uttalanden, men jag antar att det finns någon typ av bevis. En lista med länder som tvångsvaccinerat sin befolkning med mRNA baserat Covid-vaccin till exempel? Samt PPR, RoR och/eller EB05 värden för dessa vaccin, som slutsatsen att de sticker ut vad det gäller biverkningar baseras på? Till sist kanske en redogörelse för vad som är fel i metodiken som använts vid benefit-risk analyserna och hur de borde gjorts istället?
Du får gärna förklara datan på denna sida. Lite längre ner på sidan kan man spela upp överdödligheten i Europa genom åren.
Välj gärna 2018 till 2023.
Vad händer efter under 2021, 2022 och 2023 i vissa länder?
Varför dör barn och yngre medelåldern mer nu än under epidemin?
Vad är skillnaden i våra samhällen?
Vad har påverkat så många friska människor?
Den största skandalen är att inte bryr sig om att unga människor dör, med hjärtstillestånd och liknande symptom. Inte av respiratoriska orsaker.

https://www.euromomo.eu/graphs-and-maps ... -age-group
Ursäkta, men men jag ser inte hur ditt svar är relaterat till de frågor jag ställde? Kanske citerade du fel inlägg?

Edit: Jag kollade ändå de data du länkade till. Vad exakt är det du reagerar på, och hur menar du att kopplingen till vaccinet ser ut?
Skärmbild 2023-10-02 214814.png
Hej, tänkte kolla av om man funnit några anledningar till överdödligheten ännu?
Såg att det kommit ut rapporter om många biverkningar.
Nu finns det mer tydlig data att något är riktigt fel i samhället men ingen bryr sig.
Jag brukar lägga till fler år i grafen för att jämföra.
https://www.euromomo.eu/graphs-and-maps/
Jag gör ett gästinspel då jag anser detta vara en viktig fråga att besvara, för att i alla fall försöka bidra till att motverka mytspridningen kring Covid-vaccinen.

Jag har tittat på de data du länkar till och har svårt att förstå hur kopplingen till vaccinet skulle kunna se ut, av flera anledningar.

1. Jag ser inget temporalt samband (se figur längst ner in i inlägget). Det var en hög överdödlighet i början av pandemin och under den första Covid-säsongen (andravågen hösten vintern 2020-2021). Det var överdödlighet (i åldersgrupperna 45 år och uppåt) under Covid/virus-säsongen även 2022 och 2023, men inte alls lika uttalad. Det finns dock inget temporalt samband med vaccinet.

2. En läkemedelsbiverkan kan antingen vara 1. direkt, eller 2. uppstå efter en viss tid. Det senare sker framför allt med läkemedel som man exponeras för regelbundet (till exempel dagligen, veckovis, eller månadsvis).
Det finns inget som tyder på att Covid-vaccinet ger omedelbara biverkningar som resulterar i dödlig utgång. I så fall hade det varit stoppat för längesen. Det kvarstår då att undersöka om dödliga biverkningar uppstår långt efter läkemedlet/Covid-vaccinet administreras.

Även om det såklart finns en teoretisk möjlighet till alternativ 2 (om än väldigt osannolik), så finns det ingenting som talar för att så skulle vara fallet. Läkemededelsbiverkningar som uppstår långt efter läkemedel administreras uppstår till exempel inte exakt 6 eller 12 månader efter läkemedlet administrerats i hela den exponerade populationen. Hos en del dyker den negativa effekten upp 4 månader efter de exponerats för läkemedlet, hos andra 8 månader senare, och hos vissa ännu lite senare eller inte alls. Den data på överdödlighet du hänvisar till motsäger alltså att det skulle vara långsiktiga konsekvenser av Covid-vaccinet, då det finns ett tydligt regelbundet mönster med toppar i överdödligheten sen höst-tidig vinter. Det finns ingen möjlighet att långsiktiga läkemedelsbiverkningar kan uppvisa den typen av regelbundna cykler.

För att illustrera vad jag menar bifogar jag en Figur från de data du hänvisar till, som visar överdödligheten i Europa 2018-2024 (som Z-scores). Ovanpå denna bild har jag klistrat in en Figur som visar antalet dagliga doser av Covid-vaccin per 100 individer, på samma tidsskala (den mörkgröna skuggade grafen). Data för detta är från Tyskland men ser nästan exakt likadan ut för hela Europa. Tyskland är även ett av de länder som bidrar mest till den överdödlighet du hänvisar till.

Det enda jag ser i den figuren är att Covid i sig resulterade i en hög överdödlighet under 2020-2021, och att Covid och andra virussjukdomar fortsatt att orsaka dödlighet under virus-säsongerna därefter, om än i betydligt lägre och minskande grad tack vare den goda vaccinationstäckningen och naturligt uppkommen immunitet. Eftersom jag inte ser det kausala samband du verkar se i dessa data, så får du gärna utgå från denna figur om du vill förklara vad det är du anser jag missar.
Skärmbild 2024-02-25 165847.png
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Skriv svar