Ny Teslaladdare fungerar ej

Här diskuterar vi hur vi laddar våra bilar hemma.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Ulfedmond
Teslaägare
Inlägg: 2
Blev medlem: 08 nov 2022 20:31

Ny Teslaladdare fungerar ej

Inlägg av Ulfedmond »

Har bytt min 4 år gamla Teslaladdare som bara gav 50%. Fick ny Teslaladdare monterad för tre dagar sen. Funkade en gång och gav 70 km/timme som den ska. Har två Modell Y och ingen av bilarna går att ladda. Har 3-fas fram till laddaren. (Funkat i 4 år) Någon som vet något jag missat?
roffe_s
elbilist
Inlägg: 624
Blev medlem: 27 sep 2020 13:13

Re: Ny Teslaladdare fungerar ej

Inlägg av roffe_s »

Kan inte Teslaladdarna specifikt men ett första tips är alltid att slå av säkringarna och vänta ca 30s innan de slås på igen och laddaren spänningssätts. En ”norsk omstart” är ibland nödvändig när något i mjukvaran hängt sig. Men det har Du kanske redan provat? Passa även på att kolla så att inte jordfelsbrytaren ballat ur, om än det även borde påverka mer än själva boxen.

I annat fall kanske det är dags att endera kontakta elektrikern eller leverantören av boxen.
Zeekr 001 2023
Polestar 2 2021
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5518
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Ny Teslaladdare fungerar ej

Inlägg av Gustafsson »

Hur kunde den gamla laddaren bara ge 50%?
Och vad betydde det i kW i ditt fall?
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare
Inlägg: 819
Blev medlem: 07 okt 2014 18:56

Re: Ny Teslaladdare fungerar ej

Inlägg av Jojo »

Lyser den grönt? På min fick jag först scanna en sådan QR-kod, logga in och aktivera laddaren på något sätt, innan den vill hoppa igång. Sedan dess fungerar den klanderfritt.
Skriv svar