Uppgradering Autopilot-kamera?

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Nicklas
Teslaägare
Inlägg: 912
Blev medlem: 17 nov 2014 07:32
Ort: Skövde

Uppgradering Autopilot-kamera?

Inlägg av Nicklas »

Är det någon som gjort uppgraderingen för gamla HW 2.0 / 2.5 till DAS HW3?
- jag har bytt till MCU2 / FSD-dator sedan länge... detta är tydligen byte av kamerorna.

... i appen kan man boka in byte av kamerorna; ger det något mer än bara nya kameror?
- jag tänker på andra funktioner som vi med äldre bilar inte har (typ titta via mobil etc)
- färgerna borde ju bli bättre åtminstone inne i bilen.

Nuvarande konfiguration: 2017 MX 100D MCU2/FSD/HW2.0
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6206
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Uppgradering Autopilot-kamera?

Inlägg av spacecoin »

Titta på kamerorna med mobilen stöds inte på någon "legacy s/x" dvs allt innan senaste refreshen "palladium" 2021 o framåt. Det blir väl ingen kostnad för dig att byta kamerorna förutom din tid?

Här finns en lista:
https://www.tesla.com/blog/introducing-software-v11-0
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5517
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Uppgradering Autopilot-kamera?

Inlägg av Gustafsson »

Tror inte det gör någon större skillnad, har HW3 i 2018 och det var ett lyft från min 2015, speciellt backkameran. Det blev bättre på palladium, framför allt mer ljuskänsliga och bättre skärpa, men vet inte om jag skulle lägga några pengar på det. Tror dessutom att sidokamerorna jobbar med andra färgsignaler och inte har samma färgrymd, så jag skulle inte tro det räcker med att byta kameror enbart.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
Nicklas
Teslaägare
Inlägg: 912
Blev medlem: 17 nov 2014 07:32
Ort: Skövde

Re: Uppgradering Autopilot-kamera?

Inlägg av Nicklas »

Precis, det kostar inget och dom kommer byta rätt många grejer ser jag på arbetsordern.
Skriv svar