Starship test
Moderator: Redaktion
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
- TiborBlomhall
- TiborBlomhall
- fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Re: Starship test
Grymt imponerande, skeppet höll ihop till slutet trots att vitala delar smälte, jag var helt säker på att det skulle sluta i en ”big badaboom” vilken sekund som helst, men dom lyckades tydligen med både belly flop och mjuklandning, och booster landade helt enligt plan, nästa försök kan tydligen ske redan i början av juli enligt många källor.
Otroligt spännande utveckling, det känns som första gången sedan Apollo-programmet som vi inte har ”framtiden bakom oss”!
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
- fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Helt otroligt också att dom lyckades med att ha i princip oavbruten kontakt med skeppet genom hela återinträdet, Starlink gör tydligen stor skillnad här.
/fth
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Imponerande att se och vilka resurser man lägger på utveckling. Vi är lite nojiga på jobbet för att vi måste vara säkra på att allt fungerar inför ett test som kostar 100 tkr annars måste vi ju göra om det
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Sjukt imponerande test! Jag trodde aldrig att det skulle gå så bra faktiskt. Fantastiska bilder också, men jag måste säga att de inte direkt inspirerade mig till några framtida rymdturistresor... Vilka krafter, vilken farter, vilken värme.
Jag brukar kolla uppskjutningarna via Everyday Astronaut på Youtube. Värden Tim är väldigt duktig och en stor entusiast. Så stor att Elon bestämt att han ska få åka med på en bemannad resa när det är aktuellt. Jag undrar hur det känns för honom. Fram till idag har en av hundra bemannade rymdfarter haft dödlig utgång. Jag skulle inte gilla de oddsen, med tanke på bilderna jag såg igår Men så har jag alltid varit lite av en fegis också, när det gäller saker jag inte själv har kontroll över
Jag brukar kolla uppskjutningarna via Everyday Astronaut på Youtube. Värden Tim är väldigt duktig och en stor entusiast. Så stor att Elon bestämt att han ska få åka med på en bemannad resa när det är aktuellt. Jag undrar hur det känns för honom. Fram till idag har en av hundra bemannade rymdfarter haft dödlig utgång. Jag skulle inte gilla de oddsen, med tanke på bilderna jag såg igår Men så har jag alltid varit lite av en fegis också, när det gäller saker jag inte själv har kontroll över
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)