Detta är alltså inte ett Tesla-problem, utan gäller i princip alla moderna elbilar som vill ha en bra räckvidd med lågt luftmotstånd och fortfarande klara krockar/olyckor bra.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Det var precis det där jag syftade på tidigare!
Jag vet att det är svårare än det ser ut (fniss) men nånting skulle man ju vilja ha, en del
information borde kunna fås av inställningarna på stolen för bättre hantering av betraktningsvinkel mm plus
någon kalibrering av föraren själv (bilen har ju profiler för förare liksom)…
Jag skulle kunna betala ganska mycket för ett OK system iaf
Ja, den är hemsk. Och kör 2 andra bilar gjorda 2021 med som inte är i närheten så illa så är inte enbart något med ”moderna bilar” utan återigen en sak där form går före funktion hos Tesla.
Då har du inte kört min frus Audi A2 från 2001 (där hade det att göra med hållfasthet vid ev rundslagning sas det)
Upplever också stolparna som breda och har hänt så att man missat bilar när man är i en korsning eller rondell som numera lutar jag kroppen åt höger och vänster för att få sikt förbi dessa stolpar.
Det får iaf plats en Ford Fiesta bakom A-stolpen.
Fråga inte hur jag vet det…
Tänkte precis skriva detsamma! Allt under Fiatstorlek går att dölja. Det viktigaste är att man är medveten om att en cyklist eller ngt ryms utan problem.