Skylten på sné

Här diskuterar vi hur man lagar och modifierar sin Tesla.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
martinsson
elbilist
Inlägg: 292
Blev medlem: 05 mar 2014 11:58
Ort: Göteborg

Skylten på sné

Inlägg av martinsson »

Jag har den senaste veckan sett minst 5 stycken Teslor som har registreringsplåtarna på snedden. Dem hänger alltså inte rakt som dem borde göra om dem monterats enligt instruktionsboken. Jag undrar om dem bilarnas ägare har behövt sätta dit sina skyltar helt själva med tanke på strejken eller kan det bero på någonting annat?
Min spontana tanke är ju att det beror på att de som beställer en Tesla idag får hem skyltarna i brevlådan. Sedan finns det vissa som kan montera själv och en del som absolut inte kan. Kan jag vara något på spåren? ;)
Senast redigerad av martinsson, redigerad totalt 1 gånger.
______________________________________
Hänger även på Zeekrclubsweden.com
Kör nu Zeekr 001, Privilege, Phantom Black
Model 3 LR 2021 (Såld)
Model S 90D 2016 (Såld)
Model S 85 2013 (Såld)
Användarvisningsbild
AAKEE
Teslaägare
Inlägg: 3782
Blev medlem: 04 nov 2020 20:12
Ort: Boden
Referralkod: ts.la/ke18519

Re: Skylten på sné

Inlägg av AAKEE »

martinsson skrev: 22 mar 2024 22:58
Jag har den senaste veckan sett minst 5 stycken Teslor som har registreringsplåtarna på snedden. Dem hänger alltså inte rakt som dem borde göra om dem hade satts dit enligt instruktionsboken. Jag undrar om dem bilarnas ägare har behövt sätta dit sina skyltar helt själva med tanke på strejken eller kan det bero på någonting annat?
Min spontana tanke är ju att det beror på att de som beställer en Tesla idag får hem skyltarna i brevlådan. Sedan finns det vissa som kan montera själv och en del som absolut inte kan. Kan jag vara något på spåren? ;)
Standard har vart snedmonterat vid leverans i Sverige*. (Det finns nog flera trådar om det redan).

Tesla anställer väl de som fått sparken från alla andra bilfirmor flr att de är odugliga ( 😂) till att montera skyltarna.
Gissningsvis sitter de mindre snett nu när folk gör det själv?


*Sannolikt skulle det se konstigt ut med en skylt som sitter rakt på en bil som är lite snett ihopsatt, så de sneda skyltarna är väl med flit får man hoppas.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Användarvisningsbild
martinsson
elbilist
Inlägg: 292
Blev medlem: 05 mar 2014 11:58
Ort: Göteborg

Re: Skylten på sné

Inlägg av martinsson »

AAKEE skrev: 22 mar 2024 23:26
martinsson skrev: 22 mar 2024 22:58
Jag har den senaste veckan sett minst 5 stycken Teslor som har registreringsplåtarna på snedden. Dem hänger alltså inte rakt som dem borde göra om dem hade satts dit enligt instruktionsboken. Jag undrar om dem bilarnas ägare har behövt sätta dit sina skyltar helt själva med tanke på strejken eller kan det bero på någonting annat?
Min spontana tanke är ju att det beror på att de som beställer en Tesla idag får hem skyltarna i brevlådan. Sedan finns det vissa som kan montera själv och en del som absolut inte kan. Kan jag vara något på spåren? ;)
Standard har vart snedmonterat vid leverans i Sverige*. (Det finns nog flera trådar om det redan).

Tesla anställer väl de som fått sparken från alla andra bilfirmor flr att de är odugliga ( 😂) till att montera skyltarna.
Gissningsvis sitter de mindre snett nu när folk gör det själv?


*Sannolikt skulle det se konstigt ut med en skylt som sitter rakt på en bil som är lite snett ihopsatt, så de sneda skyltarna är väl med flit får man hoppas.
Jag har nog missat den tråden. Ber om ursäkt. Jag borde ju sökt på detta innan men jag trodde inte det var så vanligt med snea skyltar på en Tesla. Jag har själv aldrig ens sett så många skyltar på sné på en enda månad. Men denna månade såg jag 5 och alla var Tesla :-)
Hur kul är det på en skala? 😂
______________________________________
Hänger även på Zeekrclubsweden.com
Kör nu Zeekr 001, Privilege, Phantom Black
Model 3 LR 2021 (Såld)
Model S 90D 2016 (Såld)
Model S 85 2013 (Såld)
Användarvisningsbild
Tomsgbg
Teslaägare
Inlägg: 61
Blev medlem: 28 sep 2023 22:10
Ort: Göteborg

Re: Skylten på sné

Inlägg av Tomsgbg »

Våran my hade även den skylten fram på sne när jag hämtade ut den.
Efter att jag såg de har jag lagt märke till att väldigt många har samma problem, speciellt MY.
Frågan är om det är samma person på linan som monterat alla dessa.

La iaf ett ärende och en ranger kom och justerade den utan konstigheter.
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5313
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Skylten på sné

Inlägg av Nicke Nyfiken »

martinsson skrev: 22 mar 2024 22:58
Jag har den senaste veckan sett minst 5 stycken Teslor som har registreringsplåtarna på snedden. Dem hänger alltså inte rakt som dem borde göra om dem monterats enligt instruktionsboken. Jag undrar om dem bilarnas ägare har behövt sätta dit sina skyltar helt själva med tanke på strejken eller kan det bero på någonting annat?
Min spontana tanke är ju att det beror på att de som beställer en Tesla idag får hem skyltarna i brevlådan. Sedan finns det vissa som kan montera själv och en del som absolut inte kan. Kan jag vara något på spåren? ;)
Det sitter redan skylthållare monterade även på bilar som levereras utan skyltar.

Så nej, du är ingenting på spåren. Det går inte att skylla på bilägare som själv monterat sina regskyltar. Det är Teslas PRAO-elever som ligger bakom.
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
bjornnilsson
Teslaägare
Inlägg: 1129
Blev medlem: 13 sep 2019 19:05
Ort: Örnsköldsvik
Referralkod: ts.la/bjrn91016

Re: Skylten på sné

Inlägg av bjornnilsson »

Min skylt fram är aningen sned. Har haft den inlämnad hos Tesla utan åtgärd, det var flera saker på listan så den sneda skylten föll i glömska. Brukar titta på den då och då och konstatera samma sak om och om igen. Kanske det perfekta sommarfixet?
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD
MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
Användarvisningsbild
Jaegaern
Teslaägare
Inlägg: 774
Blev medlem: 22 jul 2021 10:37

Re: Skylten på sné

Inlägg av Jaegaern »

Min var sned på min Y. Men vad jag minns så är det väl spår som skruvarna sitter i, som tillåter justering i höjdled på en, och sidled i den andra. Så man drar bara bort skylten nedåt, skruvar ut skruvarna en bit, sedan rättar till.

Om jag inte förträngt någon detalj.
Model Y LR vit/svart 2021
Model 3 RWD blå/svart 2022

Köp det mest uppenbara tillbehöret Tesla glömde till model Y https://etsy.me/3jlFpbV

Beställa lastgaller till grossistpris? Se mer här viewtopic.php?p=717298#p717298
Användarvisningsbild
Broeken
Teslaägare
Inlägg: 19
Blev medlem: 22 jan 2021 10:07

Re: Skylten på sné

Inlägg av Broeken »

Min bakskylt (MP3P-20) hamnar ständigt lätt sned, har för vana att räta upp den då man ändå nästan dagligen måste gnida av smuts på bakkameran alldeles intill.
Skriv svar