Tesla vill byta kameror i samband med service

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Delta
Teslaägare
Inlägg: 878
Blev medlem: 06 mar 2014 07:44
Ort: Laholm

Tesla vill byta kameror i samband med service

Inlägg av Delta »

Har haft problem med vibrationer i samband med retardation/bromsning.
Hittils har SC bytt:
  • Undre främre bärarmar
    Alla skivor och belägg
Felet är kvar, så därför har jag (för tredje gången) bett SC att byta övre främre bärarmar.
Jag hade en fråga angående OTA uppdateringar om varför det inte har kommit några de senaste ca. tre månaderna.

Det oväntade svaret blev att SC önskar byta samtliga kameror för återuppta uppdateringarna. I offerten angavs att bytet av varje kamera skulle kosta kr 2000,00/kamera. Summerat till 0,00 "customer pay", alltså så görs jobbet gratis.
Jag funderar på om "erbjudandet" innebär att jag efter bytet får en invändig kamera som avläser vart ögonen är riktade och jag därmed blir övervakad när jag använder autopilot, någon som vet och har synpunkter?
Jag har haft bilen från ny. Den är tillverkad januari 2017.
Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare
Inlägg: 819
Blev medlem: 07 okt 2014 18:56

Re: Tesla vill byta kameror i samband med service

Inlägg av Jojo »

Haft samma på min, bytt bromsskivor, klossor, mm, dock kom problemet tillbaka omgående. Nu är det lugn och ro sedan Tesla bytte hjullager runtom.
Kameran har jag ingen aning om.
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6275
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Tesla vill byta kameror i samband med service

Inlägg av spacecoin »

Delta skrev: 05 apr 2024 11:03
Har haft problem med vibrationer i samband med retardation/bromsning.
Hittils har SC bytt:
  • Undre främre bärarmar
    Alla skivor och belägg
Felet är kvar, så därför har jag (för tredje gången) bett SC att byta övre främre bärarmar.
Jag hade en fråga angående OTA uppdateringar om varför det inte har kommit några de senaste ca. tre månaderna.

Det oväntade svaret blev att SC önskar byta samtliga kameror för återuppta uppdateringarna. I offerten angavs att bytet av varje kamera skulle kosta kr 2000,00/kamera. Summerat till 0,00 "customer pay", alltså så görs jobbet gratis.
Jag funderar på om "erbjudandet" innebär att jag efter bytet får en invändig kamera som avläser vart ögonen är riktade och jag därmed blir övervakad när jag använder autopilot, någon som vet och har synpunkter?
Jag har haft bilen från ny. Den är tillverkad januari 2017.
Jag är rätt säker på att din bil kommer inte att få en intern kamera. Det har jag aldrig hört talas om att det skulle ske, och det borde väl framgå av arbetsordern i så fall. Min MX Raven har ingen intern kamera, men hw3.

Så vitt jag vet är det byte av befintliga kameror till annan sort när man uppgraderar och FSD-datorn eventuellt.
Användarvisningsbild
slugger75
Teslaägare
Inlägg: 1278
Blev medlem: 17 maj 2019 16:12
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/per28997

Re: Tesla vill byta kameror i samband med service

Inlägg av slugger75 »

Och får du en intern kamera kan du ju bara sätta en tejpbit för den.
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
Skriv svar