Lägga till ärende till planerad service

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

TeslaG
Inlägg: 57
Blev medlem: 26 apr 2019 08:13

Lägga till ärende till planerad service

Inlägg av TeslaG »

Kan man lägga till ett ärende till en bokad servicetid? Ska in med vad jag misstänker är värmepumpen som låter väldigt mycket (oljud) då och då vid uppstart. Nu dök följande felmeddelande upp på skärmen; ”DC snabbladdning ej tillgänglig, ok att AC ladda”. Kan inte hitta något val i appen för att ändra, måste jag avboka och boka en ny tid för service då?
Xanthopteryx
Inlägg: 150
Blev medlem: 12 dec 2023 06:00

Re: Lägga till ärende till planerad service

Inlägg av Xanthopteryx »

En gissning är att de hänger ihop:
När värmepumpen självdestruerat sig så fungerar inte kylningen av batteriet varvid man då antagligen stryper den möjligheten till laddning.
Baserat på hur bra det inte går för Teslas värmepumpar så måste man byta hela pumpen samt alla kyl rör kopplade till den.
Jag gissar att efter det kommer DC-laddningen att fungera igen.
Åter igen - gissar - men det är kvalificerad gissning.
TeslaG
Inlägg: 57
Blev medlem: 26 apr 2019 08:13

Re: Lägga till ärende till planerad service

Inlägg av TeslaG »

Xanthopteryx skrev: 07 apr 2024 09:29
En gissning är att de hänger ihop:
När värmepumpen självdestruerat sig så fungerar inte kylningen av batteriet varvid man då antagligen stryper den möjligheten till laddning.
Baserat på hur bra det inte går för Teslas värmepumpar så måste man byta hela pumpen samt alla kyl rör kopplade till den.
Jag gissar att efter det kommer DC-laddningen att fungera igen.
Åter igen - gissar - men det är kvalificerad gissning.
Tack för din gissning, men med all respekt tror jag inte det stämmer. Har haft DC felmeddelandet innan också, och har bytt värmepumpen en gång redan (detta metalliskt ljud men funktionen är det inte fel på), har läst att DC felmeddelandet kommer av en glapp del som finns på tidiga model Y som sedan uppdaterades. Om du vet hur man lägger till ett ärende på befintlig service får du gärna återkomma med ett svar.
Användarvisningsbild
Elix747
Teslaägare
Inlägg: 670
Blev medlem: 06 mar 2019 23:13
Ort: Borås

Re: Lägga till ärende till planerad service

Inlägg av Elix747 »

TeslaG skrev: 07 apr 2024 09:21
Kan man lägga till ett ärende till en bokad servicetid? Ska in med vad jag misstänker är värmepumpen som låter väldigt mycket (oljud) då och då vid uppstart. Nu dök följande felmeddelande upp på skärmen; ”DC snabbladdning ej tillgänglig, ok att AC ladda”. Kan inte hitta något val i appen för att ändra, måste jag avboka och boka en ny tid för service då?
Testa att skriva ett meddelande och beskriv det nya ärendet. Har för mig att jag fick ärende tillagt på det sättet.
TM3 LR AWD 19” Black, modellår 2019
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10336
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Lägga till ärende till planerad service

Inlägg av Legato »

Det är inga problem att skriva och lägga till. Gjorde det senast för några dagar sedan och inom några timmar var det tillagt med bytt kostnadsförslag.

Jag håller dock med tidigare skribent om att det är troligt att felen är kopplade till varandra.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
SkipperO
Teslaägare
Inlägg: 221
Blev medlem: 27 dec 2019 08:23
Ort: Södra Norrland

Re: Lägga till ärende till planerad service

Inlägg av SkipperO »

Fel på DC-Laddning verkar vara ett vanligt fel och ofta beror på dålig kontakt och åtgärden är att byta ut någon kabelhärva som går till laddkontakten.
M3 LR -20 vit/vit, 18”
Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare
Inlägg: 819
Blev medlem: 07 okt 2014 18:56

Re: Lägga till ärende till planerad service

Inlägg av Jojo »

Du kan såklart lägga till Ditt nya ärende, dock måste Du räkna med att tiden för Ditt besök kommer flyttas fram. Detta är en smula irriterande. Enligt mitt vetande går det inte heller att skapa ett nytt ärende, så länge det finns ett öppet ärende kvar.
TeslaG
Inlägg: 57
Blev medlem: 26 apr 2019 08:13

Re: Lägga till ärende till planerad service

Inlägg av TeslaG »

Tack! Såklart man kan skriva ärende, kunde jag ju listat ut, men jättebra med stöttning vilket kanonforum
Skriv svar