Problem med Tesla Wall Connector Elon Musk

Här diskuterar vi hur vi laddar våra bilar hemma.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
toffa
Teslaägare
Inlägg: 94
Blev medlem: 20 dec 2018 22:15

Problem med Tesla Wall Connector Elon Musk

Inlägg av toffa »

Har en Black edition Tesla Wall Connector med Elon Musks signatur.

Helt plötsligt så är den helt död. Inga lampor lyser alls och det går inte att ladda heller.

Har provat att göra den strömlös och slagit på igen men ingen skillnad. Har även provat att reseta den men utan resultat.

Har varit i kontakt med Tesla men fastän den bara har varit igång i några år så hävdar de att garantin gått ut.

Vad kan man göra? Någon som reparerar dem eller? Tycker det är synd att bara kasta då det är en Elon Musks signatur edition.
Med vänlig hälsning.
Christofer
Användarvisningsbild
Elof
Teslaägare
Inlägg: 823
Blev medlem: 09 dec 2018 11:48

Re: Problem med Tesla Wall Connector Elon Musk

Inlägg av Elof »

toffa skrev: 11 apr 2024 21:14
Har en Black edition Tesla Wall Connector med Elon Musks signatur.

Helt plötsligt så är den helt död. Inga lampor lyser alls och det går inte att ladda heller.

Har provat att göra den strömlös och slagit på igen men ingen skillnad. Har även provat att reseta den men utan resultat.

Har varit i kontakt med Tesla men fastän den bara har varit igång i några år så hävdar de att garantin gått ut.

Vad kan man göra? Någon som reparerar dem eller? Tycker det är synd att bara kasta då det är en Elon Musks signatur edition.
Har tyvärr ingen aning, men fronten med signaturen lär gå att ta loss och sätta på en vanlig laddbox av samma (gamla) generation.
Användarvisningsbild
martinsson
elbilist
Inlägg: 292
Blev medlem: 05 mar 2014 11:58
Ort: Göteborg

Re: Problem med Tesla Wall Connector Elon Musk

Inlägg av martinsson »

toffa skrev: 11 apr 2024 21:14
Har en Black edition Tesla Wall Connector med Elon Musks signatur.

Helt plötsligt så är den helt död. Inga lampor lyser alls och det går inte att ladda heller.

Har provat att göra den strömlös och slagit på igen men ingen skillnad. Har även provat att reseta den men utan resultat.

Har varit i kontakt med Tesla men fastän den bara har varit igång i några år så hävdar de att garantin gått ut.

Vad kan man göra? Någon som reparerar dem eller? Tycker det är synd att bara kasta då det är en Elon Musks signatur edition.
Nu har jag ingen signatur edition men jag har fortfarande kvar Teslaladdaren och den suger verkligen. Den lyser rött mest hela tiden. Jag får stänga av den via proppskåpet flera gånger i veckan. Göra den strömlös som du säger. Ibland fungerar det men ofta får jag vänta tills dagen efter. Problemet är oftast större när det fuktigt ute.
Lite surt att inte kunna ladda exakt dem tiden som jag vill, när elen är billig. Jag skall köpa en ny laddare men det är ju synd när man redan har en som man betalt installation för.
______________________________________
Hänger även på Zeekrclubsweden.com
Kör nu Zeekr 001, Privilege, Phantom Black
Model 3 LR 2021 (Såld)
Model S 90D 2016 (Såld)
Model S 85 2013 (Såld)
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5525
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Problem med Tesla Wall Connector Elon Musk

Inlägg av Gustafsson »

Har du ström till alla faser ? WC måste ha spänning på L1 har jag för mig. Det räcker inte med de två andra faserna. Jordfelsbrytare? Minns inte om de har någon säkring som kan kollas.
Fronten går enkelt att ta bort och behålla. Vet inte om den passar på generation III WC dock. Jag köpte beg WC via forumet en äldre och en med Elons namnteckning... De har funkat oklanderligt.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6278
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Problem med Tesla Wall Connector Elon Musk

Inlägg av spacecoin »

Gustafsson skrev: 11 apr 2024 23:33
Har du ström till alla faser ? WC måste ha spänning på L1 har jag för mig. Det räcker inte med de två andra faserna. Jordfelsbrytare? Minns inte om de har någon säkring som kan kollas.
Fronten går enkelt att ta bort och behålla. Vet inte om den passar på generation III WC dock. Jag köpte beg WC via forumet en äldre och en med Elons namnteckning... De har funkat oklanderligt.
Tricket med WC är att ha den under tak. Då funkar den fint.
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5525
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Problem med Tesla Wall Connector Elon Musk

Inlägg av Gustafsson »

spacecoin skrev: 11 apr 2024 23:44
Gustafsson skrev: 11 apr 2024 23:33
Har du ström till alla faser ? WC måste ha spänning på L1 har jag för mig. Det räcker inte med de två andra faserna. Jordfelsbrytare? Minns inte om de har någon säkring som kan kollas.
Fronten går enkelt att ta bort och behålla. Vet inte om den passar på generation III WC dock. Jag köpte beg WC via forumet en äldre och en med Elons namnteckning... De har funkat oklanderligt.
Tricket med WC är att ha den under tak. Då funkar den fint.
Jag har tre t.o.m. Elon får vara i garaget. Har bytt en, den köpte jag ny, de första blev dåliga/glappa i kabeln och slutade fungera, men man kunde snurra kabeln ett varv så gick den ett tag till. Den bytte Tesla långt efter att garantin hade gått ut.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
toffa
Teslaägare
Inlägg: 94
Blev medlem: 20 dec 2018 22:15

Re: Problem med Tesla Wall Connector Elon Musk

Inlägg av toffa »

Har alltid varit inomhus så är tyvärr inte där problemet är.

Har haft en elektriker som skruvade isär den och kan se att någon komponent typ brunnit, blivit svart så har väl blivit varmt och även gjort att en sladd också lossnat från sitt fäste.

Se bifogad bild, ungefär vid det blåa nedan på bilden.
TeslaLaddbox.jpg
Med vänlig hälsning.
Christofer
Skriv svar