Lite besviken

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Orjanforsberg
Teslaägare
Inlägg: 102
Blev medlem: 06 sep 2023 20:22

Lite besviken

Inlägg av Orjanforsberg »

Blev lite besviken på tesla!
Besikta min bil och det konstaterades att spindelleden och styrleden var glapp i! Står exakt i besiktningsprotokollet vad det är, då vill tesla ha in den och undersöka den och konstatera felet, Det tar de 2500kr för!För att sedan boka in den för själva jobbet! Spelar ingen roll att jag säger vad felet är. Blir tyvärr lite sur! Testar ringa mekonomen de säger inga problem det byter vi direkt. Fick tyvärr känslan om 0 servicemind och bara tjäna pengar tyvärr…
Användarvisningsbild
frippe
Teslaägare
Inlägg: 2248
Blev medlem: 16 aug 2017 08:16

Re: Lite besviken

Inlägg av frippe »

Men det är väl känt sedan länge att Teslas SC inte är några mekare av rang utan har sin kompetens inom andra områden när det gäller bilar. Speciellt deras organisation har mycket att önska.

Model S om jag antar att det är förra modellserien och utan garanti har i de flesta fall standard lösningar som andra märken kör med. Så att reparera den på annan verkstad blir säkert bättre.
Model Y LR.
Model S70D
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7104
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Lite besviken

Inlägg av fth »

Du kan som sagt välja att få detta utfört hos tredje part, men du kan också stå på dig i appen, det är bara att skriva det du skriver här som svar på ärendet.

Jag har haft liknande situation, är man bara tydlig så är dom inte omöjliga.

Men igen, tredjepartsverkstad kan nog bli både enklare och billigare.

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5335
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Lite besviken

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Orjanforsberg skrev: 18 apr 2024 13:30
Blev lite besviken på tesla!
Besikta min bil och det konstaterades att spindelleden och styrleden var glapp i! Står exakt i besiktningsprotokollet vad det är, då vill tesla ha in den och undersöka den och konstatera felet, Det tar de 2500kr för!För att sedan boka in den för själva jobbet! Spelar ingen roll att jag säger vad felet är. Blir tyvärr lite sur! Testar ringa mekonomen de säger inga problem det byter vi direkt. Fick tyvärr känslan om 0 servicemind och bara tjäna pengar tyvärr…
Vilket SC?
Vad är det för fel de ska konstatera?
Det är ju redan konstaterat.

När jag hade ett liknande problem på min Model S skrev jag bara i appen:
Övre länkarm höger fram behöver bytas pga glapp i kulled.

En liten stund senare fick jag ett fast pris för arbete+material. Inga som helst konstigheter eller frågor från SC Malmö.
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7104
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Lite besviken

Inlägg av fth »

Nicke Nyfiken skrev: 18 apr 2024 17:29
Orjanforsberg skrev: 18 apr 2024 13:30
Blev lite besviken på tesla!
Besikta min bil och det konstaterades att spindelleden och styrleden var glapp i! Står exakt i besiktningsprotokollet vad det är, då vill tesla ha in den och undersöka den och konstatera felet, Det tar de 2500kr för!För att sedan boka in den för själva jobbet! Spelar ingen roll att jag säger vad felet är. Blir tyvärr lite sur! Testar ringa mekonomen de säger inga problem det byter vi direkt. Fick tyvärr känslan om 0 servicemind och bara tjäna pengar tyvärr…
Vilket SC?
Vad är det för fel de ska konstatera?
Det är ju redan konstaterat.

När jag hade ett liknande problem på min Model S skrev jag bara i appen:
Övre länkarm höger fram behöver bytas pga glapp i kulled.

En liten stund senare fick jag ett fast pris för arbete+material. Inga som helst konstigheter eller frågor från SC Malmö.
Precis, så gjorde jag också enligt mitt inlägg ovan.

Det går ju att kommunicera rätt bra via appen, det är alltså inte bara enkelriktad kommunikation där.

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Skriv svar