Kan inte DC snabbladda - service krävs

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Kickarone
Teslaägare
Inlägg: 4
Blev medlem: 25 mar 2024 15:51

Re: Kan inte DC snabbladda - service krävs

Inlägg av Kickarone »

Testade att lägga in det i appen för å se om det skulle komma ut en ranger men blev hänvisad till en verkstad istället. Hade de kommit ut hade jag tagit den vägen hur lätt som helst

Skickat från min Pixel 7a via Tapatalk

Användarvisningsbild
Airlift
Teslaägare
Inlägg: 1065
Blev medlem: 24 jan 2022 16:12

Re: Kan inte DC snabbladda - service krävs

Inlägg av Airlift »

Kickarone skrev: 18 apr 2024 17:01
Testade att lägga in det i appen för å se om det skulle komma ut en ranger men blev hänvisad till en verkstad istället. Hade de kommit ut hade jag tagit den vägen hur lätt som helst

Skickat från min Pixel 7a via Tapatalk
Jag blev också hänvisad till verkstad, bokningen ändrades sedan av Tesla till ranger.
TM3P-21/Q3 MIC. Solid black.
Drömmer om en MS Palladium
Användarvisningsbild
Kickarone
Teslaägare
Inlägg: 4
Blev medlem: 25 mar 2024 15:51

Re: Kan inte DC snabbladda - service krävs

Inlägg av Kickarone »

La in ärendet igår kväll och fick bokat en tid med en ranger idag nu på morgonen. Konstnadsförslaget var 125kr, 100 kr för larmet och 25 kr i skatt. Installationen av O-ring on trunk power strut 0 kr.

Än så länge väldigt smidigt måste jag säga. Återstår att se när allt är klart. Skönt att man inte är beroende av SC i vardagen iaf.
Användarvisningsbild
Kickarone
Teslaägare
Inlägg: 4
Blev medlem: 25 mar 2024 15:51

Re: Kan inte DC snabbladda - service krävs

Inlägg av Kickarone »

En sista uppdatering

Rangern skulle komma den 29/4 och allt var bokat. Bilen ställdes hemma och jag tog mig till jobbet på annat sätt. Telefonen ringer och Rangern undrar vart bilen är och jag säger då att den står på garageuppfarten på min adress. Rangern va inte vid min adress alls utan vid en gata med samma namn i Mölndal (jag bor i Alingsås, 4 mil i från). Rangern bokar om till 2/5 och sen gick det hur smidigt som helst. Gick på garantin och allt var klart när jag kom hem.

Väldigt skönt å få det fixat innan sommaren och sambons alla resor ska köras :D
Användarvisningsbild
SkipperO
Teslaägare
Inlägg: 225
Blev medlem: 27 dec 2019 08:23
Ort: Södra Norrland

Re: Kan inte DC snabbladda - service krävs

Inlägg av SkipperO »

Skall också få dc-laddningen fixad.
Är det nån mer än jag som tycker det är otydligt i appen hur man skall göra när man blir tilldelad en ranger?
Kommer inte ihåg exakt, men när det är Servicecenter är det ganska tydligt hur man bokar en tid, men med ranger verkar jag röra till det varje gång.
M3 LR -20 vit/vit, 18”
Användarvisningsbild
Daven
Teslaägare
Inlägg: 465
Blev medlem: 12 mar 2019 08:44

Re: Kan inte DC snabbladda - service krävs

Inlägg av Daven »

SkipperO skrev: 07 maj 2024 07:39
Skall också få dc-laddningen fixad.
Är det nån mer än jag som tycker det är otydligt i appen hur man skall göra när man blir tilldelad en ranger?
Kommer inte ihåg exakt, men när det är Servicecenter är det ganska tydligt hur man bokar en tid, men med ranger verkar jag röra till det varje gång.
Håller med om att det är otydligt, jag brukar skriva i texten att jag vill ha en ranger.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19586
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Kan inte DC snabbladda - service krävs

Inlägg av Bjelke »

Daven skrev: 07 maj 2024 09:20
SkipperO skrev: 07 maj 2024 07:39
Skall också få dc-laddningen fixad.
Är det nån mer än jag som tycker det är otydligt i appen hur man skall göra när man blir tilldelad en ranger?
Kommer inte ihåg exakt, men när det är Servicecenter är det ganska tydligt hur man bokar en tid, men med ranger verkar jag röra till det varje gång.
Håller med om att det är otydligt, jag brukar skriva i texten att jag vill ha en ranger.
Samma här och oftast så funkar det :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19586
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Kan inte DC snabbladda - service krävs

Inlägg av Bjelke »

Det kan iofs också bero på att parkeringen där sambon jobbar i Gävle
ligger typ 5 minuter från där Gävle-rangern bor… :mrgreen:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Skriv svar