Begagnad Model 3 som andrabil

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11603
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Begagnad Model 3 som andrabil

Inlägg av martinot »

taliz skrev: 22 apr 2024 09:46

Hade vi inte haft barn hade vi nog kört med tygmattor året om, det blir klart mer ombonat i kupen med dem. Och det finns ju lite grövre tygmattor än original.
Kör med tygmattor året runt i alla våra bilar. Trevligt och inga större problem. Föredrar det framför gummimattor.

Har haft både barn, hund och katt i bilarna.
jonasl skrev: 22 apr 2024 09:36
Det är inte så kul när man trampat i hundskit och märker det först när man sitter i bilen.
Händer mig rätt ofta då jag varje dag är ute i terrängen och går.
Har själv hund som jag ofta promenerar med och på helgerna gärna längre bort med en biltur, men var extremt många år sedan jag trampade i hundbajs.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3646
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Begagnad Model 3 som andrabil

Inlägg av jonasl »

martinot skrev: 22 apr 2024 21:14
jonasl skrev: 22 apr 2024 09:36
Det är inte så kul när man trampat i hundskit och märker det först när man sitter i bilen.
Händer mig rätt ofta då jag varje dag är ute i terrängen och går.
Har själv hund som jag ofta promenerar med och på helgerna gärna längre bort med en biltur, men var extremt många år sedan jag trampade i hundbajs.
Nu citerade du nog tokigt, det var taliz som gick i hundskit :) traskar också runt med hund men kan inte minnas när jag gick i hundskit senast. Konstigt nog, för det verkar vara en del som aldrig plockar upp efter sig.

Nu kommer jag säkert göra det direkt när jag bytt till tygmattorna - det är nära nu! :)
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14547
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Begagnad Model 3 som andrabil

Inlägg av taliz »

En gång på en golfbana, ute i ruffen, trampade jag i något jag tror var en använd stomipåse.
Insåg det inte då, men sen i bilen stank det nått överjävligt. :shock:
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
SwedishAdvocate
Inlägg: 5506
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Begagnad Model 3 som andrabil

Inlägg av SwedishAdvocate »

:lol:
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11603
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Begagnad Model 3 som andrabil

Inlägg av martinot »

jonasl skrev: 23 apr 2024 14:41
martinot skrev: 22 apr 2024 21:14
jonasl skrev: 22 apr 2024 09:36
Det är inte så kul när man trampat i hundskit och märker det först när man sitter i bilen.
Händer mig rätt ofta då jag varje dag är ute i terrängen och går.
Har själv hund som jag ofta promenerar med och på helgerna gärna längre bort med en biltur, men var extremt många år sedan jag trampade i hundbajs.
Nu citerade du nog tokigt, det var taliz som gick i hundskit :) traskar också runt med hund men kan inte minnas när jag gick i hundskit senast. Konstigt nog, för det verkar vara en del som aldrig plockar upp efter sig.

Nu kommer jag säkert göra det direkt när jag bytt till tygmattorna - det är nära nu! :)
Ahh. Blev lite skit med citeringen där i farten!

Sorry! :D
taliz skrev: 23 apr 2024 18:40
En gång på en golfbana, ute i ruffen, trampade jag i något jag tror var en använd stomipåse.
Insåg det inte då, men sen i bilen stank det nått överjävligt. :shock:
Du har verkligen ingen tur med skit på dina promenader! :D
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14547
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Begagnad Model 3 som andrabil

Inlägg av taliz »

martinot skrev: 24 apr 2024 01:13
Du har verkligen ingen tur med skit på dina promenader! :D
Får väl skylla mig själv lite, då jag är en sån där som undviker hårdgjorda ytor.
Kan man gå på gräs istället för asfalt så gör jag det.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Skriv svar