Antal fel, ni som haft Palladium över ett år

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Antal fel, ni som haft palladium över ett år

Omröstningen varar till 21 jun 2024 12:06

Noll fel
2
20%
Någon enstaka mjukvarubugg som ej behövt åtgärd
0
Inga röster
Fel som ranger åtgärdat
2
20%
Verkstadsbesök x1
4
40%
Flera verkstadsbesök
2
20%
 
Antal röster: 10

Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3632
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Antal fel, ni som haft Palladium över ett år

Inlägg av Tellus »

Nu börjar dom bli gamla.

Har ni haft några fel på bilarna?
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5525
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Antal fel, ni som haft Palladium över ett år

Inlägg av Gustafsson »

2500 mil. Inga fel ännu bortsett från felmonterat dörrhandtag hö bak, fixades av ranger. Man kan anmärka på ett knak i inredningen th bak i bilen som jag inte lokaliserat än. Tror inte det kommer från dörren.
Inga fel på min 100D heller (18000 mil) senaste året men det fattas ännu 3v tills det gått ett år sedan jag hämtade palladium.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
OscarA
Teslaägare
Inlägg: 251
Blev medlem: 14 dec 2019 10:06

Re: Antal fel, ni som haft Palladium över ett år

Inlägg av OscarA »

1800mil
Räknas dåligt montage?

Besök nr 1: Någon vecka efter upphämtning
Passform, de silvriga listerna i interiören diffade med 1-2cm. ”Tillräckligt” bra fixar
Förardörr stack ut lite, fixat nästan
Ratt dålig passform skrapade vid sväng, ej helt fixat

Besök nr 2: 1-2 månader efter upphämtning
Knackar/knakar från under huven konstant vid ratt-rörelse eller gupp. Jag länkade till en Amerikansk tråd där det stod vad som skulle göras. De drog åt några muttrar, löste sig i någon dag.
Ratt fixad

Besök nr 3: strax därpå
Samma fel, Länkade igen.. de kunde inte lösa, tiden tog slut

Besök nr 4: strax där på samma sak igen + en högtalare paj bak
De tröttnade och limmade någon plåt innan de drog åt muttrarna, löste sig!

Besök nr 5: Nyss
Dörrhandtag bak skrapar, dålig passform.
Vänster fram stötdämpare låter som en rostig stålfjäder som skrapar mot något.. alla jag åker förbi undrar vad som händer..
Handtag fixat
Ljudet: delvis… de hitta inget fel men ljudet försvann.. det försvann en stund när jag bytte till sommarhjul men kom tillbaka. Misstänker att bilen blir tyst efter man lyft upp den. Väntar på att det ska komma tillbaka.. gnisslar lite från vänster sida när jag går ur bilen.. kanske normalt, vet inte!

Kanske glömt något

Nu knakar stolraden bak vid gupp och svängar, ska försöka fixa själv. Glappar med någon millimeter!
Användarvisningsbild
OscarA
Teslaägare
Inlägg: 251
Blev medlem: 14 dec 2019 10:06

Re: Antal fel, ni som haft Palladium över ett år

Inlägg av OscarA »

Gustafsson skrev: 22 apr 2024 12:18
2500 mil. Inga fel ännu bortsett från felmonterat dörrhandtag hö bak, fixades av ranger. Man kan anmärka på ett knak i inredningen th bak i bilen som jag inte lokaliserat än. Tror inte det kommer från dörren.
Inga fel på min 100D heller (18000 mil) senaste året men det fattas ännu 3v tills det gått ett år sedan jag hämtade palladium.
Kolla stolarna bak om de glappar lite!
Har märkt att insynsskyddet i bagaget kan ”knaka” när det är infällt
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6295
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Antal fel, ni som haft Palladium över ett år

Inlägg av spacecoin »

OscarA skrev: 22 apr 2024 12:35
1800mil
Räknas dåligt montage?

Besök nr 1: Någon vecka efter upphämtning
Passform, de silvriga listerna i interiören diffade med 1-2cm. ”Tillräckligt” bra fixar
Förardörr stack ut lite, fixat nästan
Ratt dålig passform skrapade vid sväng, ej helt fixat

Besök nr 2: 1-2 månader efter upphämtning
Knackar/knakar från under huven konstant vid ratt-rörelse eller gupp. Jag länkade till en Amerikansk tråd där det stod vad som skulle göras. De drog åt några muttrar, löste sig i någon dag.
Ratt fixad

Besök nr 3: strax därpå
Samma fel, Länkade igen.. de kunde inte lösa, tiden tog slut

Besök nr 4: strax där på samma sak igen + en högtalare paj bak
De tröttnade och limmade någon plåt innan de drog åt muttrarna, löste sig!

Besök nr 5: Nyss
Dörrhandtag bak skrapar, dålig passform.
Vänster fram stötdämpare låter som en rostig stålfjäder som skrapar mot något.. alla jag åker förbi undrar vad som händer..
Handtag fixat
Ljudet: delvis… de hitta inget fel men ljudet försvann.. det försvann en stund när jag bytte till sommarhjul men kom tillbaka. Misstänker att bilen blir tyst efter man lyft upp den. Väntar på att det ska komma tillbaka.. gnisslar lite från vänster sida när jag går ur bilen.. kanske normalt, vet inte!

Kanske glömt något

Nu knakar stolraden bak vid gupp och svängar, ska försöka fixa själv. Glappar med någon millimeter!
Förhoppningsvis funkar allt bra nu när det här åtgärdat. Jag känner igen upplevelsen från min MX Raven som krävde ett gäng verkstadsrundor, omlackering, alignment, ljud osv... Tesla skulle fan äga det har segmentet om de kunde lägga några tusenlappar på kvalitetskontroll innan leverans. Jag fattar inte hur man kan skjuta sig själva i foten på det här sättet. 95% bra liksom.
Användarvisningsbild
bjornnilsson
Teslaägare
Inlägg: 1140
Blev medlem: 13 sep 2019 19:05
Ort: Örnsköldsvik
Referralkod: ts.la/bjrn91016

Re: Antal fel, ni som haft Palladium över ett år

Inlägg av bjornnilsson »

2700 mil i skrivande stund. Bilen blir ett år om ett par veckor.

Lackering:

Vid leverans noterades en mängd problem gällande lacken. Apelsinskals-lack på stötfångaren fram samt "fluglort" i lacken på förardörren och på takstolpen, dvs en klump färg mitt i den lackerad ytan som tydligt syns och känns. Finns även en tendens till en bula i en av bakdörrarna, som är uppslagen inifrån och ut, dvs åverkan har skett i samband med montering. Omlackering är utlovad men har dröjt då jag först vart sjukskriven pga hjärtoperation och därefter, när det bara var dagar från att skicka bilen på lack, så kom strejken. Lackeringen är därför uppskjuten på obestämd framtid.

Min förra MS som jag hämtade ut hade i det närmaste perfekt lack, så leveransen av Plaiden blev jag faktiskt besviken på. Har pga detta inte kunnat wrappa bilen fullt ut, vilket stör mig en aning då min dröm är en mattsvart Plaid (bara gjort motorhuv). Men Tesla har sagt att de ska lacka om berörda delar och så länge som de håller vad de lovat så är jag ändå ok med det. Jag kan vänta tills det finns en lösning.

Övriga problem:

Dörrhandtaget på förardörren fram gick inte alltid att öppna dörren med. Det fälldes ut men man fick ibland öppna det genom att rycka nedifrån och upp. Ett intermittent fel som dök upp då och då. Åtgärdat av Tesla.

Ratten sitter aningen snett vilket märks främst vid långfärder. Jag har haft bilen inne för detta samtidigt som handtaget på förardörren fixades. Fick dock tillbaka bilen utan märkbar åtgärd gällande ratten. (Edit: Nu minns jag att Tesla gjorde hjulinställning men det fixade alltså inte ratten./edit)

Inredningen vid förardörren är inte fastsatt ordentligt efter att Tesla fixade dörrhandtaget, vilket skulle gjorts om i samband med omlackering, som dock alltså inte har skett än, så därav kvarstår detta problem. Jag trycker dit det som skakat löst ibland.

Tycker att förarstolen glappar en aning. När den justerar om sig till min profil så är det en smula glapp vid första accelerationen, ett glapp som sedan sätter sig varefter stolen blir fixerad. Nu är jag kanske aningen petig för glappet rör sig nog bara om några millimetrar, men det stör mig att inte stolen är helt fast när den ställt om sig.

Och så har vi Yoken som nu blivit ordentligt avskalad i vänster hörn. Detta är nog det mest störande av alla småfel tillsammans.

Det kanske verkar som en lång lista, men jag tyckte ändå att bilen varit relativt fri från problem fram tills förra veckan. Det har också varit upp till mig att driva och lägga ärenden på ovanstående, vilket inte har blivit av. Gällande Yoken har jag även väntat med att lägga ärende för att förhoppningsvis få nya Yoken.

Men efter att glasmästaren bytte framrutan förra veckan så har bilen nu börjat kännas märkligt kall vid färd, som att kupén inte värms upp ordentligt. Har bara testat bilen någon gång efter hemfärden, men problemet verkar kvarstå. Dörrhandtaget vid passagerardörren fram beter sig också skumt då det antingen inte fälls ut - eller - när det väl fälls ut, så stelnar det i utfällt läge. Det drar in sig senare under färd, men dörren måste numera öppnas inifrån. (Edit: gick till sig efter fyra dagar /edit) Det verkar även som att något är knäppt med autopiloten. Den fungerar, men när den är avslagen så vrids inte ikonen för Yoken på lilla skärmen, vilket jag tror skedde tidigare även när den var utgråad. Allt detta kom alltså som någon form av konsekvens av rutbytet.

Så denna vecka blir det till att lägga ärenden så sjunger om det för att få den så sommarfin som möjligt.
Senast redigerad av bjornnilsson, redigerad totalt 1 gånger.
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD
MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
Användarvisningsbild
fnurra
Teslaägare
Inlägg: 65
Blev medlem: 18 apr 2023 21:40

Re: Antal fel, ni som haft Palladium över ett år

Inlägg av fnurra »

Hade 3 defekter vid leverans: 1) spricka i ena kanten av bakrutan 2)klädseln innanför bakrutan buktade ut så man såg elkablar från utsidan och 3)listen med T E S L A emblemet baktill satt inte fast ordentligt. Alla 3 defekter åtgärdades samtidigt på SC, ny bakruta, klädseln fixad och T E S L A-emblemet blev ordentligt fastlimmat. Inte helt optimalt på ny bil. Fick ta ledigt från jobbet, köra 27mil tor och fick lånebil. Då bilen var klar kördes den dock till jobbet av TESLA, som plåster på såren. Bilen har sedan fungerat bra, kört 1300mil. Min bil blir också 1år om ett par veckor (5/5).
Model S 2023 MSM/svart
Användarvisningsbild
AAKEE
Teslaägare
Inlägg: 3803
Blev medlem: 04 nov 2020 20:12
Ort: Boden
Referralkod: ts.la/ke18519

Re: Antal fel, ni som haft Palladium över ett år

Inlägg av AAKEE »

Har inte hadt min ett år än, men bilen har fyllt ett från tillverkningsdagen.

Strax 1900 mil.

Bilen kom med ett gäng defekter, varav en buckla uppepå höger framskärm som Tesla vägrade ta på sig (100 mil hem är > garantin för skador vid leverans). Bilen var grymt dammig så det gick i princip inte upptäcka bucklan. (Det visade sig finnas bildbevis på att bucklan fanns vid leverans men det sket Tesla också i).
Med bucklan försvann också Teslas avsikt att ta på sig de fel jag faktiskt hittade innan jag rullade iväg från Huddinge: repor på vänster bakskärm och vänster bakdörr uppstött i något så att en färgflaga lossnat. På väg hem, första supercharging så hittade jag pennstreck typ kulspets på förardörrens klädsel. Alla dessa har Tesla vägrat hantera, de kunde hjälpa mig med kontaktuppgifter om jag vilken bekosta det själv :evil: . (Fotnot: Det var ungefär här jag började tycka extremt illa om Tesla).

Det fanns mindre repor på frontrutan, felaktighet på lacken på bakluckan och smet (svart tätningsmedel) på höger bakskärm.
Har inte tagit upp dessa, då det inte ens gick få bucklan fixad.

Bilen hade en väldigt dåligt monterad motorhuv med en extrem glipa på höger sida (15 mm gap och huven satt ~ 5 mm högre än den buckliga skärmen).
Den plast som ska täcka insidan från skärmarna såg ut som själve [censur]. Ingen annan Palladium jag sett ser ut så.

Var förbi (30+30 mil) för att prata om panelgaps vid huven (ärende i appen dött efter att tesla stängt det), så SC i umeå skulle lösa det via hembesök. De kunde inte lösa det så det blev en 30+30 mil tur för det.
Huv/skärm etc justerades, och ser okey ut efteråt men plastskiten byttes inte och ser ut som skit än.


Bakre spoilern lossnade på vänster sida ~15cm vid andra tvätten. (Nu sitter den på plats, men Teslas hantering av det blev inte bra).

Displayen framför ratten har slocknat och återkommit inom ~30s kanske totalt 10ggr.
Gjort ett ärende, men de hade nog ingen lösning och med lite tur har någon uppdatering löst problemet.

Bilen varnade för att växellådsoljan behövde service i julas (hade bara varningen vid två korta tillfällen i stark kyla - inte sedan dess) Har vart på SC två ggr för det och ska dit igen och lämna den för en v ja eller något sånt , då det tydligen är ngt flöde som är utanför spec.)

Koffertknappen slutade svara (enbart) när bilen stod ute i kyla - inledningsvis ville inte Tesla göra något åt det - de hittade inget fel inne på SC, i värmen. Slutade med att knappen fick frispel och kommendersde öppning hela tiden, samt att bilen inte sov pga knappen.
Imorse efter att bilen stått ute i kylan över natten med nya knappen var det samma visa igen. Frågan är hur ofta knappen kommer ställa till problem.

Min bil hade vibrationer (i karrossen och dova sublima ljud) när man började köra efter att den stått, Tesla ska ha löst det med programvara och det kan stämma, de märks av men är kanske mindre framträdande.
Däremot har jag börjat känna tydliga drivknutsvibrationer i ratten när man svänger i lägre farter (dvs större hjulutslag).
Drivaxlarna fram verkar vara ett sorgebarn (konstruktionsmiss?)

Jag gjorde hjulinställning så fort jag kunde (men pga 100 mil hemresa från leverans + jobbresor etc så hann jag köra 400 mil innan jag hade tid) och bilen hade toe ut runt om.
Toe out tillsammans med mycket negativ camber som Tesla kör bak så har bakdäcken redan börjat ta stryk.
Hjulinställningen var alltså under all kritik (men ratten stod, hur konstigt det än låter, rakt).

Hjulinställning är ett måste när man köper en Tesla. Man kan ha tur men får man ”normal” hjulinställning hos Tesla lär man förstöra bakdäcken inom 1000 mil (det finns hundratals exempel på detta på TMC-forumet).
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Användarvisningsbild
AAKEE
Teslaägare
Inlägg: 3803
Blev medlem: 04 nov 2020 20:12
Ort: Boden
Referralkod: ts.la/ke18519

Re: Antal fel, ni som haft Palladium över ett år

Inlägg av AAKEE »

fnurra skrev: 22 apr 2024 16:48
Hade 3 defekter vid leverans: 1) spricka i ena kanten av bakrutan 2)klädseln innanför bakrutan buktade ut så man såg elkablar från utsidan och 3)listen med T E S L A emblemet baktill satt inte fast ordentligt. Alla 3 defekter åtgärdades samtidigt på SC, ny bakruta, klädseln fixad och T E S L A-emblemet blev ordentligt fastlimmat. Inte helt optimalt på ny bil. Fick ta ledigt från jobbet, köra 27mil tor och fick lånebil. Då bilen var klar kördes den dock till jobbet av TESLA, som plåster på såren. Bilen har sedan fungerat bra, kört 1300mil. Min bil blir också 1år om ett par veckor (5/5).
Du fick en i mint condition! Rekord i lite fel 😅
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Användarvisningsbild
fnurra
Teslaägare
Inlägg: 65
Blev medlem: 18 apr 2023 21:40

Re: Antal fel, ni som haft Palladium över ett år

Inlägg av fnurra »

AAKEE skrev: 22 apr 2024 17:54
fnurra skrev: 22 apr 2024 16:48
Hade 3 defekter vid leverans: 1) spricka i ena kanten av bakrutan 2)klädseln innanför bakrutan buktade ut så man såg elkablar från utsidan och 3)listen med T E S L A emblemet baktill satt inte fast ordentligt. Alla 3 defekter åtgärdades samtidigt på SC, ny bakruta, klädseln fixad och T E S L A-emblemet blev ordentligt fastlimmat. Inte helt optimalt på ny bil. Fick ta ledigt från jobbet, köra 27mil tor och fick lånebil. Då bilen var klar kördes den dock till jobbet av TESLA, som plåster på såren. Bilen har sedan fungerat bra, kört 1300mil. Min bil blir också 1år om ett par veckor (5/5).
Du fick en i mint condition! Rekord i lite fel 😅
Javisst får nog vara nöjd med att allt gick att åtgärda trots allt :D
Model S 2023 MSM/svart
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3632
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: Antal fel, ni som haft Palladium över ett år

Inlägg av Tellus »

Noll fel vid leverans och inget sedan heller och jag är rättså pedant och bor nära Tesla Örebro. Men aldrig varit där, varken med M3P eller Plaid eller Y. Jo en gång, när jag lämnade "FACK IF Metall" tårtan, med tyskskyltar.
1650 mil, uttagen dec 2022

Y som är 2 år gammal fick första ranger besöket nyss, trasig backkamera, första felet. Jäkla kineser som inte kan leverera ;)
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Användarvisningsbild
OscarA
Teslaägare
Inlägg: 251
Blev medlem: 14 dec 2019 10:06

Re: Antal fel, ni som haft Palladium över ett år

Inlägg av OscarA »

OscarA skrev: 22 apr 2024 12:35
1800mil
Räknas dåligt montage?

Besök nr 1: Någon vecka efter upphämtning
Passform, de silvriga listerna i interiören diffade med 1-2cm. ”Tillräckligt” bra fixar
Förardörr stack ut lite, fixat nästan
Ratt dålig passform skrapade vid sväng, ej helt fixat

Besök nr 2: 1-2 månader efter upphämtning
Knackar/knakar från under huven konstant vid ratt-rörelse eller gupp. Jag länkade till en Amerikansk tråd där det stod vad som skulle göras. De drog åt några muttrar, löste sig i någon dag.
Ratt fixad

Besök nr 3: strax därpå
Samma fel, Länkade igen.. de kunde inte lösa, tiden tog slut

Besök nr 4: strax där på samma sak igen + en högtalare paj bak
De tröttnade och limmade någon plåt innan de drog åt muttrarna, löste sig!

Besök nr 5: Nyss
Dörrhandtag bak skrapar, dålig passform.
Vänster fram stötdämpare låter som en rostig stålfjäder som skrapar mot något.. alla jag åker förbi undrar vad som händer..
Handtag fixat
Ljudet: delvis… de hitta inget fel men ljudet försvann.. det försvann en stund när jag bytte till sommarhjul men kom tillbaka. Misstänker att bilen blir tyst efter man lyft upp den. Väntar på att det ska komma tillbaka.. gnisslar lite från vänster sida när jag går ur bilen.. kanske normalt, vet inte!

Kanske glömt något

Nu knakar stolraden bak vid gupp och svängar, ska försöka fixa själv. Glappar med någon millimeter!
Uppdatering på min:
Väntan är över
Nu väsnas vänster fram igen! Låter som om att någon antastar en gummianka i en gnisslig säng. Nu får jag ju hoppas på att ljudet är kvar när Tesla ska lyssna….
Användarvisningsbild
bjornnilsson
Teslaägare
Inlägg: 1140
Blev medlem: 13 sep 2019 19:05
Ort: Örnsköldsvik
Referralkod: ts.la/bjrn91016

Re: Antal fel, ni som haft Palladium över ett år

Inlägg av bjornnilsson »

Jag bytte vindrutan och efter det fungerade som sagt inte ett flertal saker inklusive handtaget till passagerardörren. Det tog exakt fyra dagar så gick just det problemet till sig, precis som övriga har rapporterat att det skulle göra. Från och med igår så fungerar nu handtaget som det ska. Vad är det för märklig häxkonst som är inblandad? Dock fortsatt problem med värmen i kupén så idag lägger jag ärenden.
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD
MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
Användarvisningsbild
LarsaR
Teslaägare
Inlägg: 492
Blev medlem: 08 aug 2021 09:06
Ort: Skellefteå
Referralkod: ts.la/larsa68805

Re: Antal fel, ni som haft Palladium över ett år

Inlägg av LarsaR »

Just kommit hem från 8 dagars skidresa till Riksgränsen och Ylläs i norra Finland. Plaiden har nu gått 2905 mil och är 1,5 år ( från tillverkningsdatum). Hade en lackskada på bakluckan vid leverans som åtgärdats, lånebil under tiden. Dessutom lyckades dom skada en ABS sensor när dom satte på vinterdäcken vid leverans, det åtgärdades första vardagen därefter. I samband med det så fixades även ”panelgapet” vid huven som jag inte märkte ute i snöstormen när jag hämtade den. Efter det har jag bara haft besök av Rangern när han kom för att klistra på Plaid märket när lacken härdat nog länge.

Verkar haft tur, men har inte kollat hjulinställningen. Ska göra det när jag byter till sommarhjulen om någon vecka!
Model S Raven 2020 Blå/Svart SÅLD 221230
Model S PLAID 2023 Röd/Svart, FSD, Hämtad 221230!
Användarvisningsbild
elmotor_mattias
Teslaägare
Inlägg: 162
Blev medlem: 05 maj 2015 21:27
Ort: Ystad

Re: Antal fel, ni som haft Palladium över ett år

Inlägg av elmotor_mattias »

Har några fel som är anmälda i appen men som blivit uppskjutna av Tesla ett antal månader. Hoppas att få bukt med dem nu i mitten av maj månad.

-Höger ytterbackspegel vinklar ner vid backläge men vinklar aldrig upp sig igen. Går fint att vinkla upp manuellt igen men något störande.
Borde vara ngt mjukvarurelaterat eftersom det mekaniskt fungerar.

-Yoke slitage vänster sida, har begärt utbyte så snart den nya uppdaterade ratten finns att tillgå.

-Dörrhandtag höger bak fastnar och låter(dunk) när det fälls in.

-Stolsrad vänster bak låter(läder mot läder). Försvinner när stolsraden fälls fram 1-2cm.

-Låter som att fönsterruta höger bak skramlar vid körning på ojämnt underlag.


I övrigt en helt fantastisk bil.
Men min model S som blev levererad i juni 2015 hade mindre fel så detta var kanske inget jag räknade med.
Model S LR 2023
Model S P85D 2015
Användarvisningsbild
bjornnilsson
Teslaägare
Inlägg: 1140
Blev medlem: 13 sep 2019 19:05
Ort: Örnsköldsvik
Referralkod: ts.la/bjrn91016

Re: Antal fel, ni som haft Palladium över ett år

Inlägg av bjornnilsson »

Kom på den briljanta idén att googla problemet som jag har med dörrhandtaget fram + klimatanläggningen efter byte av framruta och det är flera som fått samma:

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... le.295439/

Jag har ännu inte löst detta knas. Trodde det fixat till sig själv men det var fel. Dörrhandtaget funkar som det ska då och då men oftast inte. Klimatanläggningen är konstant konstig och visar felmeddelande vid start. Fått service om över en månad. En ny uppdatering (sägs vara det som behövs) väldigt snart skulle vara skönt.
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD
MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
Skriv svar