Fast i4 är en BIL. En riktigt bra bil som råkar vara eldriven. Stolarna, alla reglage och displayer. Hög klass.holden skrev: ↑19 apr 2024 21:17Roligare och mer praktisk, hur då undrar jag, men så är ju bilköpet trots allt en skön kompromiss av en massa olika aspekter av personlig preferens. Minst rolig och praktisk i listan som jag ser det är den svindyra BMWn som i för mig avgörande avseenden bör jämföras med M3 RWD och förlorar på samtliga punkter trots ohemul prisskillnad. Är man märkestrogen BMW och går från fossil till el köper man den antagligen ändå. Är man fast i den gamla världens tänk om att kunna konfa färgen på stygnen i klädseln köper man aldrig Tesla, det är ju grundbulten i de traditionella tillverkarnas lönsamhet.
Vilken av dessa?
Moderator: Redaktion
- Sportbilsentusiasten
- Inlägg: 385
- Blev medlem: 31 okt 2023 06:41
Re: Vilken av dessa?
Bilnjutare som planera köpa elbil 2024
- MB E-klass 2018 AMG-paket, Burmester, akustikpaket, glastak, självkörande
- Miata ND 2017 Recarostolar, modifierad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
- VW Up 2012 HighUp
- MB E-klass 2018 AMG-paket, Burmester, akustikpaket, glastak, självkörande
- Miata ND 2017 Recarostolar, modifierad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
- VW Up 2012 HighUp
Re: Vilken av dessa?
Enligt din uppfattning om vad en bil är ja, Tesla är en iPad på hjul och det är det jag gillar, BIL 2.0.Sportbilsentusiasten skrev: ↑22 apr 2024 22:36Fast i4 är en BIL. En riktigt bra bil som råkar vara eldriven. Stolarna, alla reglage och displayer. Hög klass.holden skrev: ↑19 apr 2024 21:17Roligare och mer praktisk, hur då undrar jag, men så är ju bilköpet trots allt en skön kompromiss av en massa olika aspekter av personlig preferens. Minst rolig och praktisk i listan som jag ser det är den svindyra BMWn som i för mig avgörande avseenden bör jämföras med M3 RWD och förlorar på samtliga punkter trots ohemul prisskillnad. Är man märkestrogen BMW och går från fossil till el köper man den antagligen ändå. Är man fast i den gamla världens tänk om att kunna konfa färgen på stygnen i klädseln köper man aldrig Tesla, det är ju grundbulten i de traditionella tillverkarnas lönsamhet.
M3 P -24 svart/svart beställd
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
- Sportbilsentusiasten
- Inlägg: 385
- Blev medlem: 31 okt 2023 06:41
Re: Vilken av dessa?
Jag gillar M3 med. På ett annat sätt.holden skrev: ↑23 apr 2024 08:11Enligt din uppfattning om vad en bil är ja, Tesla är en iPad på hjul och det är det jag gillar, BIL 2.0.Sportbilsentusiasten skrev: ↑22 apr 2024 22:36Fast i4 är en BIL. En riktigt bra bil som råkar vara eldriven. Stolarna, alla reglage och displayer. Hög klass.holden skrev: ↑19 apr 2024 21:17Roligare och mer praktisk, hur då undrar jag, men så är ju bilköpet trots allt en skön kompromiss av en massa olika aspekter av personlig preferens. Minst rolig och praktisk i listan som jag ser det är den svindyra BMWn som i för mig avgörande avseenden bör jämföras med M3 RWD och förlorar på samtliga punkter trots ohemul prisskillnad. Är man märkestrogen BMW och går från fossil till el köper man den antagligen ändå. Är man fast i den gamla världens tänk om att kunna konfa färgen på stygnen i klädseln köper man aldrig Tesla, det är ju grundbulten i de traditionella tillverkarnas lönsamhet.
En kombination vore bäst, men helt klart ska i4 leverera mer då den kostar mycket mer.
Bilnjutare som planera köpa elbil 2024
- MB E-klass 2018 AMG-paket, Burmester, akustikpaket, glastak, självkörande
- Miata ND 2017 Recarostolar, modifierad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
- VW Up 2012 HighUp
- MB E-klass 2018 AMG-paket, Burmester, akustikpaket, glastak, självkörande
- Miata ND 2017 Recarostolar, modifierad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
- VW Up 2012 HighUp
Re: Vilken av dessa?
Jag insåg just att jag brukar lasta ett helt campingmöblemang i bakluckan Sharanen.
Är det någon som har erfarenhet av Model 3 och takbox?
Är det någon som har erfarenhet av Model 3 och takbox?
Re: Vilken av dessa?
holden skrev: ↑19 apr 2024 21:17Roligare och mer praktisk, hur då undrar jag, men så är ju bilköpet trots allt en skön kompromiss av en massa olika aspekter av personlig preferens. Minst rolig och praktisk i listan som jag ser det är den svindyra BMWn som i för mig avgörande avseenden bör jämföras med M3 RWD och förlorar på samtliga punkter trots ohemul prisskillnad. Är man märkestrogen BMW och går från fossil till el köper man den antagligen ändå. Är man fast i den gamla världens tänk om att kunna konfa färgen på stygnen i klädseln köper man aldrig Tesla, det är ju grundbulten i de traditionella tillverkarnas lönsamhet.
Varför är det "gammalt" att få en bil som man vill ha den och modernt att acceptera en generisk och tråkig bil som ser ut som alla andra och som dessutom saknar basic funktioner som parkeringssensorer, radar osv?
För mig som kör över 4000 mil om år så är bilen något jag tillbringar flera timmar i nästan varje dag. Då blir saker man inte kan mäta och kvantifiera nästan mer viktigt än det som kan mätas. Komfort och känsla är minst lika viktigt som laddhastighet, räckvidd och acceleration.
Re: Vilken av dessa?
Det är som att skräddarsy en kostym, det blir precis vad du vill ha men priset blir högt, andrahandsvärdet uselt och skräddaren säljer förmodligen väldigt få. Tesla appellerar ju till massmarknaden som ser bilen som ett sätt att ta sig från A till B. Och att allmänheten skulle bry sig om vilken underliggande teknik parkeringshjälpen eller farthållaren använder sig av är högst osannolikt.Verdi_ skrev: ↑24 apr 2024 10:21holden skrev: ↑19 apr 2024 21:17Roligare och mer praktisk, hur då undrar jag, men så är ju bilköpet trots allt en skön kompromiss av en massa olika aspekter av personlig preferens. Minst rolig och praktisk i listan som jag ser det är den svindyra BMWn som i för mig avgörande avseenden bör jämföras med M3 RWD och förlorar på samtliga punkter trots ohemul prisskillnad. Är man märkestrogen BMW och går från fossil till el köper man den antagligen ändå. Är man fast i den gamla världens tänk om att kunna konfa färgen på stygnen i klädseln köper man aldrig Tesla, det är ju grundbulten i de traditionella tillverkarnas lönsamhet.
Varför är det "gammalt" att få en bil som man vill ha den och modernt att acceptera en generisk och tråkig bil som ser ut som alla andra och som dessutom saknar basic funktioner som parkeringssensorer, radar osv?
För mig som kör över 4000 mil om år så är bilen något jag tillbringar flera timmar i nästan varje dag. Då blir saker man inte kan mäta och kvantifiera nästan mer viktigt än det som kan mätas. Komfort och känsla är minst lika viktigt som laddhastighet, räckvidd och acceleration.
M3 P -24 svart/svart beställd
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Re: Vilken av dessa?
Nej, men allmänheten bryr sig ju om att saker funkar.
Model S P90DL+ (2015)
Model 3 LR (2021)
BMW iX xDrive50 (2024)
Model 3 LR (2021)
BMW iX xDrive50 (2024)
Re: Vilken av dessa?
holden skrev: ↑24 apr 2024 14:15Det är som att skräddarsy en kostym, det blir precis vad du vill ha men priset blir högt, andrahandsvärdet uselt och skräddaren säljer förmodligen väldigt få. Tesla appellerar ju till massmarknaden som ser bilen som ett sätt att ta sig från A till B. Och att allmänheten skulle bry sig om vilken underliggande teknik parkeringshjälpen eller farthållaren använder sig av är högst osannolikt.Verdi_ skrev: ↑24 apr 2024 10:21holden skrev: ↑19 apr 2024 21:17Roligare och mer praktisk, hur då undrar jag, men så är ju bilköpet trots allt en skön kompromiss av en massa olika aspekter av personlig preferens. Minst rolig och praktisk i listan som jag ser det är den svindyra BMWn som i för mig avgörande avseenden bör jämföras med M3 RWD och förlorar på samtliga punkter trots ohemul prisskillnad. Är man märkestrogen BMW och går från fossil till el köper man den antagligen ändå. Är man fast i den gamla världens tänk om att kunna konfa färgen på stygnen i klädseln köper man aldrig Tesla, det är ju grundbulten i de traditionella tillverkarnas lönsamhet.
Varför är det "gammalt" att få en bil som man vill ha den och modernt att acceptera en generisk och tråkig bil som ser ut som alla andra och som dessutom saknar basic funktioner som parkeringssensorer, radar osv?
För mig som kör över 4000 mil om år så är bilen något jag tillbringar flera timmar i nästan varje dag. Då blir saker man inte kan mäta och kvantifiera nästan mer viktigt än det som kan mätas. Komfort och känsla är minst lika viktigt som laddhastighet, räckvidd och acceleration.
Ja hade farthållare och parkeringshjälp fungerat lika bra så visst. Men så är det inte.
Re: Vilken av dessa?
Så vitt jag förstår funkar dessa saker, bara inte lika bra som förut. Själv har jag ingen aning om hur mjukvaran i min bil fungerar och vad den använder men det funkar varken sämre eller bättre än jag förväntar mig. Men den dagen faster Agda slår näven i bordet och proklamerar att hon vägrar sätta sig i en bil utan radar har ni övertygad mig.
M3 P -24 svart/svart beställd
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Re: Vilken av dessa?
Man kan ha bilar utan vettigt fungerande system som tant agda köper ändå, men visst finns det konsumenter som bryr sig.
Jag köpte en BMW istället för en model Y (som jag avbeställde!) när jag insåg att de tagit bort radar och USS. Det är en förlorad såld bil. Och förmodligen ett antal till om man ser till familj och vänner som brukar lyssna på råd…
Men inte ens de facto anekdot baserat på verkligheten räcker väl. Trist att det faktiskt blir lite sekt över det hela, åsiktskorridoren är rätt snäv.
Det är ju inte så att jag saknar erfarenhet av vare sig model s eller 3 precis.
Jag köpte en BMW istället för en model Y (som jag avbeställde!) när jag insåg att de tagit bort radar och USS. Det är en förlorad såld bil. Och förmodligen ett antal till om man ser till familj och vänner som brukar lyssna på råd…
Men inte ens de facto anekdot baserat på verkligheten räcker väl. Trist att det faktiskt blir lite sekt över det hela, åsiktskorridoren är rätt snäv.
Det är ju inte så att jag saknar erfarenhet av vare sig model s eller 3 precis.
Model S P90DL+ (2015)
Model 3 LR (2021)
BMW iX xDrive50 (2024)
Model 3 LR (2021)
BMW iX xDrive50 (2024)
Re: Vilken av dessa?
Det är ju sant, men kategorin ”early adopters” får allt mindre påverkanseffekt när tesla nu är massmarknad och har den bästsäljande bilmodellen, det är helt andra saker som styr bilval för gemene man. Tesla är ju inte längre en uppstickare utan en marknadsledare, med ett totalt förändrat köpbeteende hos kunderna som del i framgångskonceptet. Sedan kommer det ju alltid finnas entusiastbilar för de som är beredda att betala för det.thebishop skrev: ↑24 apr 2024 15:16Man kan ha bilar utan vettigt fungerande system som tant agda köper ändå, men visst finns det konsumenter som bryr sig.
Jag köpte en BMW istället för en model Y (som jag avbeställde!) när jag insåg att de tagit bort radar och USS. Det är en förlorad såld bil. Och förmodligen ett antal till om man ser till familj och vänner som brukar lyssna på råd…
M3 P -24 svart/svart beställd
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
-
- Inlägg: 5617
- Blev medlem: 10 sep 2018 01:56
Re: Vilken av dessa?
Ingen egen erfarenhet, men medans vi väntar på mer feedback kan du mata in det här i Google – det ger lite träffar:
site:teslaclubsweden.se takbox räckvidd "model 3"
Har funnits åtm. en takbox optimerad för räckvidd. Vet dock inte ifall den fortfarande produceras. Oavsett – så är den formgiven enligt den här principen (nedan). Så det är en 'ledtråd'...
Men... Har även för mig att boxens låsmekanismer, krocksäkerhet samt försäkringen spelar in här, så vet inte om det är så enkelt som att man kan montera vilken takbox som helst på det här sättet. Det får du dubbelkolla.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Re: Vilken av dessa?
Vad har "faster Agda" med saken att göra? Det är ju jag som ska köra bilen.holden skrev: ↑24 apr 2024 14:50Så vitt jag förstår funkar dessa saker, bara inte lika bra som förut. Själv har jag ingen aning om hur mjukvaran i min bil fungerar och vad den använder men det funkar varken sämre eller bättre än jag förväntar mig. Men den dagen faster Agda slår näven i bordet och proklamerar att hon vägrar sätta sig i en bil utan radar har ni övertygad mig.
Re: Vilken av dessa?
holden skrev: ↑24 apr 2024 15:45Det är ju sant, men kategorin ”early adopters” får allt mindre påverkanseffekt när tesla nu är massmarknad och har den bästsäljande bilmodellen, det är helt andra saker som styr bilval för gemene man. Tesla är ju inte längre en uppstickare utan en marknadsledare, med ett totalt förändrat köpbeteende hos kunderna som del i framgångskonceptet. Sedan kommer det ju alltid finnas entusiastbilar för de som är beredda att betala för det.thebishop skrev: ↑24 apr 2024 15:16Man kan ha bilar utan vettigt fungerande system som tant agda köper ändå, men visst finns det konsumenter som bryr sig.
Jag köpte en BMW istället för en model Y (som jag avbeställde!) när jag insåg att de tagit bort radar och USS. Det är en förlorad såld bil. Och förmodligen ett antal till om man ser till familj och vänner som brukar lyssna på råd…
Jag tror early adopters är mer förlåtande faktiskt. Tror det sitter vääääldigt många där ute som är irriterade på spökbromsningar och dålig parkeringshjälp. Folk går ju inte från nån 90-tals bil utan hjälpmedel utan från moderna konkurrenter där allt fungerar bra, fast med fossilmotor som de vill komma ifrån.
Jag tror de flesta inte ens kan föreställa sig hur det är innan de sitter där med sin bil. Där torkare går på utan att det regnar osv. Är man inte aktiv på forum/facebook och inte är ytterst uppmärksam under provkörningen så missar man nog lätt många nackdelar.
Re: Vilken av dessa?
Precis. Abstrakt tänkande är inget för alla.Verdi_ skrev: ↑24 apr 2024 17:19Vad har "faster Agda" med saken att göra? Det är ju jag som ska köra bilen.holden skrev: ↑24 apr 2024 14:50Så vitt jag förstår funkar dessa saker, bara inte lika bra som förut. Själv har jag ingen aning om hur mjukvaran i min bil fungerar och vad den använder men det funkar varken sämre eller bättre än jag förväntar mig. Men den dagen faster Agda slår näven i bordet och proklamerar att hon vägrar sätta sig i en bil utan radar har ni övertygad mig.
M3 P -24 svart/svart beställd
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Re: Vilken av dessa?
Handlar inte tråden om vilken bil som TS bör välja? Ska vi då se "faster Agda" framför oss? Eller basera våra råd på oss själva?holden skrev: ↑24 apr 2024 17:35Precis. Abstrakt tänkande är inget för alla.Verdi_ skrev: ↑24 apr 2024 17:19Vad har "faster Agda" med saken att göra? Det är ju jag som ska köra bilen.holden skrev: ↑24 apr 2024 14:50Så vitt jag förstår funkar dessa saker, bara inte lika bra som förut. Själv har jag ingen aning om hur mjukvaran i min bil fungerar och vad den använder men det funkar varken sämre eller bättre än jag förväntar mig. Men den dagen faster Agda slår näven i bordet och proklamerar att hon vägrar sätta sig i en bil utan radar har ni övertygad mig.
Du har ju sån knepig vinkel. Ur Teslas försäljningssiffrors synvinkel? Eller vad är ditt fokus?
Re: Vilken av dessa?
Min vinkel är vad jag föreställer mig folk i allmänhet värderar högst, inte vad just du, jag eller TS subjektivt föredrar för det får var och en för sig svara på. Men jag har ju ingen gallupundersökning att hänvisa till, påstår således inte att jag VET.Verdi_ skrev: ↑24 apr 2024 17:39Handlar inte tråden om vilken bil som TS bör välja? Ska vi då se "faster Agda" framför oss? Eller basera våra råd på oss själva?holden skrev: ↑24 apr 2024 17:35Precis. Abstrakt tänkande är inget för alla.Verdi_ skrev: ↑24 apr 2024 17:19Vad har "faster Agda" med saken att göra? Det är ju jag som ska köra bilen.holden skrev: ↑24 apr 2024 14:50Så vitt jag förstår funkar dessa saker, bara inte lika bra som förut. Själv har jag ingen aning om hur mjukvaran i min bil fungerar och vad den använder men det funkar varken sämre eller bättre än jag förväntar mig. Men den dagen faster Agda slår näven i bordet och proklamerar att hon vägrar sätta sig i en bil utan radar har ni övertygad mig.
Du har ju sån knepig vinkel. Ur Teslas försäljningssiffrors synvinkel? Eller vad är ditt fokus?
M3 P -24 svart/svart beställd
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19599
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Vilken av dessa?
Lite samma här, Tesla har missat minst två bilköp av oss, radar och USS plus det osmakligtthebishop skrev: ↑24 apr 2024 15:16Man kan ha bilar utan vettigt fungerande system som tant agda köper ändå, men visst finns det konsumenter som bryr sig.
Jag köpte en BMW istället för en model Y (som jag avbeställde!) när jag insåg att de tagit bort radar och USS. Det är en förlorad såld bil. Och förmodligen ett antal till om man ser till familj och vänner som brukar lyssna på råd…
Men inte ens de facto anekdot baserat på verkligheten räcker väl. Trist att det faktiskt blir lite sekt över det hela, åsiktskorridoren är rätt snäv.
Det är ju inte så att jag saknar erfarenhet av vare sig model s eller 3 precis.
korkade att ta bort spakarna är det som väger tyngst… och jag är minst sagt öppen med
vad jag tycker och vet när vänner och bekanta frågar om elbilar/Tesla osv.
Samtidigt har några ändå gått vidare med köp av Tesla men då med mera rimliga
förväntningar, för jag tror också att gemene man inte har någon större koll på
vad man kan förvänta sig, kanske än värre med en Tesla där en del tror att dom fortfarande
ligger i framkant av utvecklingen och därmed har MINST lika mycket teknik som tex Tyska
bilarna.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- Oscar11
- Teslaägare
- Inlägg: 146
- Blev medlem: 24 nov 2022 06:51
- Referralkod: ts.la/oscar23897
Re: Vilken av dessa?
Gud vad tråkigt när alla trådar spammas av 3-4 personer som inte kan sluta tjata om radar, uss och spakar. Misstänker att samma personer vansinnigt arga på de nya korkarna på mjölkförpackningarna, inte stannar för gående vid övergångsställ etc…
Tesla MYLR -23
Re: Vilken av dessa?
Nej precis. Jag avbeställde även en model s lr när de inte kunde leverera och vägrade köpa den nya när den väl kom på grund av avsaknaden av växel,och blinkerspak (och yoke, som sedan är fixat, men resten är fortfarande kass).Bjelke skrev: ↑24 apr 2024 18:54Lite samma här, Tesla har missat minst två bilköp av oss, radar och USS plus det osmakligtthebishop skrev: ↑24 apr 2024 15:16Man kan ha bilar utan vettigt fungerande system som tant agda köper ändå, men visst finns det konsumenter som bryr sig.
Jag köpte en BMW istället för en model Y (som jag avbeställde!) när jag insåg att de tagit bort radar och USS. Det är en förlorad såld bil. Och förmodligen ett antal till om man ser till familj och vänner som brukar lyssna på råd…
Men inte ens de facto anekdot baserat på verkligheten räcker väl. Trist att det faktiskt blir lite sekt över det hela, åsiktskorridoren är rätt snäv.
Det är ju inte så att jag saknar erfarenhet av vare sig model s eller 3 precis.
korkade att ta bort spakarna är det som väger tyngst… och jag är minst sagt öppen med
vad jag tycker och vet när vänner och bekanta frågar om elbilar/Tesla osv.
Samtidigt har några ändå gått vidare med köp av Tesla men då med mera rimliga
förväntningar, för jag tror också att gemene man inte har någon större koll på
vad man kan förvänta sig, kanske än värre med en Tesla där en del tror att dom fortfarande
ligger i framkant av utvecklingen och därmed har MINST lika mycket teknik som tex Tyska
bilarna.
När jag fick min model s för nio år sedan så kändes det som ett rymdskepp från framtiden jämfört med gamla bilar.
Nu är det lite samma känsla när jag jämför model 3 med min nya BMW- BMW-n känns enormt mycket modernare och mer avancerad med stor marginal - inte samma stora kliv som model s var, men ett stort kliv framåt jämfört med m3. (Och MY).
Synd, hade de skeppat model s så jag fått leverans eller inte sabbat den nya med sin besparingsiver hade jag helt säkert kört en idag.
Model S P90DL+ (2015)
Model 3 LR (2021)
BMW iX xDrive50 (2024)
Model 3 LR (2021)
BMW iX xDrive50 (2024)
- Oscar11
- Teslaägare
- Inlägg: 146
- Blev medlem: 24 nov 2022 06:51
- Referralkod: ts.la/oscar23897
Re: Vilken av dessa?
Som att det skulle vara något positivt:)
Tesla MYLR -23
Re: Vilken av dessa?
Kanske kan vara en tankeställare att det finns fler valida åsikter…
Bortser från trams om mjölkförpackningar och övergångsställen, men fördomar är ju alltid skoj förstås.
Model S P90DL+ (2015)
Model 3 LR (2021)
BMW iX xDrive50 (2024)
Model 3 LR (2021)
BMW iX xDrive50 (2024)
Re: Vilken av dessa?
Nä för Tesla är det inte det. Jag hade antagligen köpt en ny Model Y förra året om den bara varit aningen mer traditionell. Skinnratt, radar, USS. Gärna regnsensor också.
- Sportbilsentusiasten
- Inlägg: 385
- Blev medlem: 31 okt 2023 06:41
Re: Vilken av dessa?
Korkarna kan man rycka bort = problemet löst. Irriterande men inget stort problem.
Finns mycket man kan irritera sig över, om man vill.
Å andra sidan förstår jag de personer som TAPPAT funktionalitet som fanns då man köpte bilen.
Idag om man köper en Tesla Highlinder, vet man hur det funkar. Men om det man gillar försvinner...inte lika positivt.
Bilnjutare som planera köpa elbil 2024
- MB E-klass 2018 AMG-paket, Burmester, akustikpaket, glastak, självkörande
- Miata ND 2017 Recarostolar, modifierad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
- VW Up 2012 HighUp
- MB E-klass 2018 AMG-paket, Burmester, akustikpaket, glastak, självkörande
- Miata ND 2017 Recarostolar, modifierad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
- VW Up 2012 HighUp