Enhance - S3xy Buttons
Moderator: Redaktion
Enhance - S3xy Buttons
Med Enhance produkter kan man modifiera sin Tesla via en installerad OBD-adapter. Funktionerna styr man via app, knappar eller en commander och programvaran uppdateras kontinuerligt med nya lösningar.
https://enhauto.com/s3xy-buttons
https://enhauto.com/s3xy-buttons
Re: Enhance - S3xy Buttons
I senaste versionen 4.4.1 går det att stänga av exempelvis frammotor på de bilar som har awd. Tänkte höra om någon vet om det verkligen gör någon skillnad?
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 7687
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Enhance - S3xy Buttons
På förbrukningen? Knappast.
Dels är den redan avstängd "för det mesta", dels är den fortfarande mekaniskt inkopplad och snurrar med ändå.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Re: Enhance - S3xy Buttons
Är inte det mest för att kunna "leka"? Sladda runt med RWD på vintern?
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
BMW i3S 120Ah MY19
Re: Enhance - S3xy Buttons
Nej, vill man göra det finns drift mode (som funnits ett tag).
Jag provade den nya uppdateringen med att stänga av bakre motorn och det var ingen skön upplevelse. Med drift fram kändes bilen som en äldre S60 där man kände hur styrningen påverkades när man gasade på lite. Även regen kändes av på samma sätt. I och med att bakre motorn stängdes av så sattes bilen även i något slags turtle-mode så att effekten blev begränsad, motsvarande chillmode.
Dessutom påverkas förbrukningen negativt av att köra med framhjulsdrift då den bakre motorn inte är lika effektiv på att frirulla som den främre är.
Att göra tvärtom och stänga av den främre motorn ser jag ingen vinning i då bilen redan är bakhjulsdriven vid vanlig körning. Den blir inte fyrhjulsdriven förrän det behövs mer grepp så som vid kraftig acceleration eller halt väglag.
Drift mode däremot är en helt annan funktion. Där stängs alla säkerhetssystem av och vid full gas känns det som att bilen går på steroider. Det går att välja både AWD samt bakhjulsdrift i det läget och man ska absolut inte använda det på allmän väg. Bilen blir helt vild och oförutsägbar (och då har jag sladdat mycket med fossilbilar, men en ostrypt tesla är något helt annat).
Model 3 LR AWD -19 *Såld*
Model 3 LR AWD -21
Model 3 LR AWD -21
Re: Enhance - S3xy Buttons
Men om ställer antisladden till en lagom procent så går det ju att få både kontroll och sladd.Jojje167 skrev: ↑24 apr 2024 17:41Nej, vill man göra det finns drift mode (som funnits ett tag).
Jag provade den nya uppdateringen med att stänga av bakre motorn och det var ingen skön upplevelse. Med drift fram kändes bilen som en äldre S60 där man kände hur styrningen påverkades när man gasade på lite. Även regen kändes av på samma sätt. I och med att bakre motorn stängdes av så sattes bilen även i något slags turtle-mode så att effekten blev begränsad, motsvarande chillmode.
Dessutom påverkas förbrukningen negativt av att köra med framhjulsdrift då den bakre motorn inte är lika effektiv på att frirulla som den främre är.
Att göra tvärtom och stänga av den främre motorn ser jag ingen vinning i då bilen redan är bakhjulsdriven vid vanlig körning. Den blir inte fyrhjulsdriven förrän det behövs mer grepp så som vid kraftig acceleration eller halt väglag.
Drift mode däremot är en helt annan funktion. Där stängs alla säkerhetssystem av och vid full gas känns det som att bilen går på steroider. Det går att välja både AWD samt bakhjulsdrift i det läget och man ska absolut inte använda det på allmän väg. Bilen blir helt vild och oförutsägbar (och då har jag sladdat mycket med fossilbilar, men en ostrypt tesla är något helt annat).
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Re: Enhance - S3xy Buttons
Det är nog med säkerhet så att främre motorn har lägre effektivitet både under framdrivning och regen. Det är främsta anledningen till att Tesla normalt både vill driva och regenerera bak.
Nya S har två eller tre permanentmangetmotorer, samma princip som 3/Y har bak. Som det verkar är de bilarna konstant fyrhjulsdrivna och regenererar alltid runt om. Går inte ens provocera sladd pga regen på ishalka, och kör man både gas och gassläpp tex i rondeller är de bilarna väldigt neutrala(varken under- eller överstyrda).
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Re: Enhance - S3xy Buttons
Om man använder track mode i en performance så kan man det ja, men s3xy button och drift mode har inte den funktionen. Där är det allt eller inget.Pontus skrev: ↑24 apr 2024 23:56Men om ställer antisladden till en lagom procent så går det ju att få både kontroll och sladd.Jojje167 skrev: ↑24 apr 2024 17:41Nej, vill man göra det finns drift mode (som funnits ett tag).
Jag provade den nya uppdateringen med att stänga av bakre motorn och det var ingen skön upplevelse. Med drift fram kändes bilen som en äldre S60 där man kände hur styrningen påverkades när man gasade på lite. Även regen kändes av på samma sätt. I och med att bakre motorn stängdes av så sattes bilen även i något slags turtle-mode så att effekten blev begränsad, motsvarande chillmode.
Dessutom påverkas förbrukningen negativt av att köra med framhjulsdrift då den bakre motorn inte är lika effektiv på att frirulla som den främre är.
Att göra tvärtom och stänga av den främre motorn ser jag ingen vinning i då bilen redan är bakhjulsdriven vid vanlig körning. Den blir inte fyrhjulsdriven förrän det behövs mer grepp så som vid kraftig acceleration eller halt väglag.
Drift mode däremot är en helt annan funktion. Där stängs alla säkerhetssystem av och vid full gas känns det som att bilen går på steroider. Det går att välja både AWD samt bakhjulsdrift i det läget och man ska absolut inte använda det på allmän väg. Bilen blir helt vild och oförutsägbar (och då har jag sladdat mycket med fossilbilar, men en ostrypt tesla är något helt annat).
Model 3 LR AWD -19 *Såld*
Model 3 LR AWD -21
Model 3 LR AWD -21
Re: Enhance - S3xy Buttons
Drift mode finns väl inte på LR som funktionen mest är avsedd till.Jojje167 skrev: ↑24 apr 2024 17:41Nej, vill man göra det finns drift mode (som funnits ett tag).
Jag provade den nya uppdateringen med att stänga av bakre motorn och det var ingen skön upplevelse. Med drift fram kändes bilen som en äldre S60 där man kände hur styrningen påverkades när man gasade på lite. Även regen kändes av på samma sätt. I och med att bakre motorn stängdes av så sattes bilen även i något slags turtle-mode så att effekten blev begränsad, motsvarande chillmode.
Dessutom påverkas förbrukningen negativt av att köra med framhjulsdrift då den bakre motorn inte är lika effektiv på att frirulla som den främre är.
Att göra tvärtom och stänga av den främre motorn ser jag ingen vinning i då bilen redan är bakhjulsdriven vid vanlig körning. Den blir inte fyrhjulsdriven förrän det behövs mer grepp så som vid kraftig acceleration eller halt väglag.
Drift mode däremot är en helt annan funktion. Där stängs alla säkerhetssystem av och vid full gas känns det som att bilen går på steroider. Det går att välja både AWD samt bakhjulsdrift i det läget och man ska absolut inte använda det på allmän väg. Bilen blir helt vild och oförutsägbar (och då har jag sladdat mycket med fossilbilar, men en ostrypt tesla är något helt annat).
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
BMW i3S 120Ah MY19
Re: Enhance - S3xy Buttons
Jag kan aktivera drift mode i min LR. Funkar hur bra som helst.DanneLKPG skrev: ↑25 apr 2024 12:45Drift mode finns väl inte på LR som funktionen mest är avsedd till.Jojje167 skrev: ↑24 apr 2024 17:41Nej, vill man göra det finns drift mode (som funnits ett tag).
Jag provade den nya uppdateringen med att stänga av bakre motorn och det var ingen skön upplevelse. Med drift fram kändes bilen som en äldre S60 där man kände hur styrningen påverkades när man gasade på lite. Även regen kändes av på samma sätt. I och med att bakre motorn stängdes av så sattes bilen även i något slags turtle-mode så att effekten blev begränsad, motsvarande chillmode.
Dessutom påverkas förbrukningen negativt av att köra med framhjulsdrift då den bakre motorn inte är lika effektiv på att frirulla som den främre är.
Att göra tvärtom och stänga av den främre motorn ser jag ingen vinning i då bilen redan är bakhjulsdriven vid vanlig körning. Den blir inte fyrhjulsdriven förrän det behövs mer grepp så som vid kraftig acceleration eller halt väglag.
Drift mode däremot är en helt annan funktion. Där stängs alla säkerhetssystem av och vid full gas känns det som att bilen går på steroider. Det går att välja både AWD samt bakhjulsdrift i det läget och man ska absolut inte använda det på allmän väg. Bilen blir helt vild och oförutsägbar (och då har jag sladdat mycket med fossilbilar, men en ostrypt tesla är något helt annat).
Model 3 LR AWD -19 *Såld*
Model 3 LR AWD -21
Model 3 LR AWD -21