Lackstift

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Syntax
Teslaägare
Inlägg: 53
Blev medlem: 09 maj 2022 12:57

Lackstift

Inlägg av Syntax »

Var köper man lackstift till Tesla? Otroligt nog säljer inte Tesla lackstift så som man förväntar sig, åtminstone inte i Sverige. Hårresande, hur tänker sig Tesla att kunderna ska åtgärda stenskott? :evil:
Model 3 2024 Long Range, Stealth Grey, 19" Nova
Användarvisningsbild
fnurra
Teslaägare
Inlägg: 65
Blev medlem: 18 apr 2023 21:40

Re: Lackstift

Inlägg av fnurra »

Har inte heller hittat på Teslas egen sida, men finns många på många andra ställen. Jag beställde Jowua lackstift från hamphi.com. Följde med riktigt tunn och bra separat pensel för att lägga i stenskott med och sedan köpte jag 2K klarlack från lokala lack butiken att lägga på. Då jag beställde till fälgarna (19 tums tempestfälgar nya model S) hittade jag ingen annanstans än från T-sportline i USA, men ser att det verkar finnas nu också på Hamphi.
Model S 2023 MSM/svart
Användarvisningsbild
AAKEE
Teslaägare
Inlägg: 3814
Blev medlem: 04 nov 2020 20:12
Ort: Boden
Referralkod: ts.la/ke18519

Re: Lackstift

Inlägg av AAKEE »

Syntax skrev: 26 apr 2024 11:52
Var köper man lackstift till Tesla? Otroligt nog säljer inte Tesla lackstift så som man förväntar sig, åtminstone inte i Sverige. Hårresande, hur tänker sig Tesla att kunderna ska åtgärda stenskott? :evil:
Bilfärg.se har mer proffslöningar på lackstift än klassiska, vilket fungerar riktigt bra.
Rekommenderas.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Användarvisningsbild
Syntax
Teslaägare
Inlägg: 53
Blev medlem: 09 maj 2022 12:57

Re: Lackstift

Inlägg av Syntax »

OK! Kunde inte se att de har min lackfärg, men får kolla upp det. Fortsatt dåligt av Tesla som biltillverkare att inte erbjuda lackstift. :!:
Model 3 2024 Long Range, Stealth Grey, 19" Nova
Användarvisningsbild
SALVETA
Teslaägare
Inlägg: 191
Blev medlem: 16 jun 2019 14:46
Ort: Helsingborg

Re: Lackstift

Inlägg av SALVETA »

Jag köpte blått stift från tässla, det matchar bra till skillnad från Biltemas blå metallic.
Däremot passar Biltemas grå metallic bra till fälgarna.
Användarvisningsbild
Bjorn
Teslaägare
Inlägg: 751
Blev medlem: 04 feb 2015 16:28
Ort: Skövde
Referralkod: ts.la/bjrn381

Re: Lackstift

Inlägg av Bjorn »

Jag har använt Chipex. Det har blivit de mest osynliga fyllningar jag har lyckats med. Med vanligt lackstift har jag aldrig fått till samma nivå (tjocklek) som färgen runt omkring. Ofta blir det både grop i mitten och lite uppmålat på vanliga färgen runt stenskottet.

Med Chipex så lägger man i lite för mycket färg så man får lite upphöjning och tvättar sig försiktigt ner till det nästan är helt plant för att sedan polera det sista. Har fått till några enligt mig osynliga lagningar.

Lagat den förra Midnight gray och en vanlig vit (annat märke)
Alltid köpt Pro för det skiljer ju bara några spänn
Har inte lagat min white pearl än den kanske är värre att få bra med nyansen.
Model S LR -19
Model S 85D - 15 såld
Användarvisningsbild
andreever
Teslaägare
Inlägg: 11
Blev medlem: 18 sep 2023 10:48

Re: Lackstift

Inlägg av andreever »

Jag köpte också Chipex. Blev helt OK enligt mig. Här kan du se mina två försök till att laga dem:
IMG_20240427_104757-COLLAGE.jpg
IMG_20240427_104831-COLLAGE.jpg
Skriv svar