Video på Polska, men kul att se reaktionerna när Polens första Cybertruck kör genom Czestochowa i Polen.
Cybertruck provkörd i Polen
Moderator: Redaktion
- NiklasTesla
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/niklas60543
Re: Cybertruck provkörd i Polen
Hehe var med om liknande reaktioner när jag körde Tesla Model 3 genom Polen för ganska exakt 5 år sedan (inte lika mycket reaktioner idag även om Model 3 fortfarande är ganska ovanlig i Polen).
MVH
- EnTraktor
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael25
Jag har kört Tesla i Polen i 10 år. Första året var det lite folk som kolla, men inte alls som i videon. Idag möter jag 10-20-30 Teslor om dagen i Gdańsk. Model Y är 3e mest sålda bilen (inte elbilen) i landet så det säljs mycket Tesla i Polen nu.
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre
2023 Lotus Eletre
Vi tänkte ta en trip i Polen i sommar men slogs av hur lite SuC de fanns.
Misstänkte de berodde på dålig Tesla försäljning men då kanske de är något som kraftigt byggs ut framöver.
Misstänkte de berodde på dålig Tesla försäljning men då kanske de är något som kraftigt byggs ut framöver.
- EnTraktor
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael25
Beror nog snarare på elbrist. Framförallt norra polen har i princip ingen stabil elproduktion. Import från Sverige, lite vindkraft och lite solkraft. Dom som köper elbil i Polen är främst dom som har egna solceller.
2021 Tesla Y LR White
2023 Lotus Eletre
2023 Lotus Eletre
-
Vad jag hört är det otroligt svår byråkrati att få stationerna godkända av myndigheterna. Det kanske spelar in. Vet att det varit prat om att konkurrenter vill göra gemensam sak mot vad som upplevs som godtyckliga anmärkningar.