Bara så att du veta så är det nog få saker som Elon och hans gelikar hatar lika mycket som folkhemmet. De vill se en liten stat med så liten makt som möjligt förutom när det kommer till att ge bidrag till dem.teslaponken skrev: ↑12 jun 2024 14:23roffe_s skrev: ↑12 jun 2024 10:26Mmm. En tanke jag dock får är att Hr Musk har affärsmässiga intressen när det gäller att stryka regimen i Kina medhårs, men karln har, vad jag förstår, affärsmässigt betydligt mindre att vinna på sina uppmuntrande tillrop till högerextrema kretsar. Politiskt kan han väl som utlandsfödd aldrig bli president så att ärva Trumps väljarskara kan ju knappast leda dit han vill på den banan?martinot skrev: ↑12 jun 2024 10:17Inte så förvånande. Han har ju tidigare uttryckt att han sympatiserar med en extremt vänster och extremt brutal diktatur.
Men är väl inte lika intressant för vissa här att klaga på kommunistiska diktaturer som på demokratiska partier (även om jag aldrig skulle rösta på vare sig AfS eller AfD, då de inte står för mina politiska värderingar).
Så vad är poängen? Den gemensamma nämnaren? Är det extremism eller diktatoriska styrelsesätt som triggar karln rent generellt?
Märkligt och olustigt är i alla fall min högst personliga reaktion på det hela…
Haha förlåt men varför skulle han ha en baktanke med något?
Nationalism, att värna om det egna folkhemmet och kärnfamiljen är bara logiskt. Likaså att vara pronatalist.
Elon delar bara med sig av sina tankar.
Kärnfamiljen är inte heller något som Elon verkar respektera speciellt mycket.
Pronatalism är bara privilegierade människors sätt att rättfärdiga sin otrohet. Det är klart att det är hur enkelt som helst att klämma ur sig 12 ungar om du äger 12000000 ggr så mycket pengar som genomsnitts människan. Lever du som den globala medelinkomsttagare tänker du både en och tre gånger innan du skaffar fler barn. De har inte direkt lyxen att vara pronatalister.