Finns det inga regler om att karossplåten (eller plasten) i fronten måste kunna deformeras till viss del?Maw skrev: ↑20 jun 2024 14:22Vi får verkligen hoppas att du har fel. Annars blir regeln helt meningslös om karossformer som kraftigt ökar risken för att döda eller lemlästa fotgängare och cyklister skulle vara tillåtna.Coolio skrev: ↑20 jun 2024 13:46Jag tänker att motorhuven tillhör karossen och inte omfattas av begreppet utstickande/utskjutande.Maw skrev: ↑20 jun 2024 13:28Varför skulle det inte även vara utstickande hör på t ex motorhuv?Coolio skrev: ↑20 jun 2024 10:49Det närmar sig…
Dessutom borde hindret avseende kravet på: ”European regulations require a rounding of 3.2 millimeters on protruding parts…” inte vara ett problem.
Min tolkning är att detta inte avser karossen utan endast utskjutande delar, tex stötfångare, backspeglar dörrhandtag, lampor etc.
Vad säger ni andra?
Protruding betyder väl utståeende/utstickande?
Tesla Cybertruck
Moderator: Redaktion
-
Re: Tesla Cybertruck
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Mötte precis en biltransport på E20 som gick söder ut med en Cybertruck.
Kändes overkligt att se den live. Varför är den i Sverige? Jag vet att dom hade en turné med att visa upp den men nu ska väl den vara runt Spanien om jag inte minns fel.
Kändes overkligt att se den live. Varför är den i Sverige? Jag vet att dom hade en turné med att visa upp den men nu ska väl den vara runt Spanien om jag inte minns fel.
- Olof Tenghoff
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/olof1715
Någon som privatimporterat den du såg kanske? Gissar att det kommer bli ganska många
Teslaägare sedan 2013
Det var o början av sommaren (maj juni) som CT var i Sverige. Nu tror jag de är färdig i Europa med turnén.
Tesla verkar precis nu lämna av en Cybertruck i Segeltorp.
Model Y LR
Model S 100D -18
Har varit i USA i ca 24h nu och hunnit se 3 st CT. Alla hade tydliga spår av rost. Är inte imponerad av dem alls.
M3LR -21
SAAB 9-5 BioPower -09
SAAB 9-3 TurboX
På rostfri plåt?
Kör de samma plåtleverantör som IKEA till rostfria kastruller?
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
-
Och det var inte bara sån där flygrost då?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Det låter ju rimligt om de köper plåten från SpaceX
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)