Tack själv, är nöjd med både innehållet och nivån på mitt arbete.Fosilfri2035 skrev: ↑11 aug 2024 15:56Ändå fascinerande att du inte är VD på majoriteten av de svenska fabrikerna i Sverige med tanke på hur otroligt mycket du kan och vet om alla företagen och hur de fungerar och jobbar.perla1975 skrev: ↑11 aug 2024 12:45Fosilfri2035 skrev: ↑11 aug 2024 12:24Och himmelen uppfattas blå trots att rymden är mörker.perla1975 skrev: ↑11 aug 2024 12:18Produktionsplanering är internationell.Fosilfri2035 skrev: ↑11 aug 2024 12:16
Måste bara fråga.
Är du medveten om att ett företag som är verksamt utomlands inte påverkar vare sig vår arbetslöshet eller skatteintäkter i Sverige?
Jag ställer frågan eftersom det argumenteras om att affären är kvar hos Hydro och att därför inte skulle vara något problem.
Från andra sidan så är det försök att argumentera ur ett nationalistiskt perspektiv med fokus på vårt lands möjligheter.
Innan argumentationen om att ”det skulle kunna öppna fler” eller ”intäkter utomlands öppnar för mer arbete nationellt” så hoppas jag att du förstår att det är spekulationer.
Vi kommer aldrig kunna förutse vad privata aktörer gör eller tänker innan de har agerat.
Allt annat som faller väl ut är tur.
Du får gärna svara på frågan utan att komma med ett påstående som är diffust i sammanhanget.
Vilka multinationella företag har/är du en del av ledningsgruppen eftersom du vet exakt hur alla multinationella företag styrs?
Och för att förtydliga, nu är det två frågor jag har ställt och söker svar på.
Om jag förstår det rätt så tycker du det är konstigt att företag vill ha hög nyttjandegrad på sina verktyg och att de borde ta mer hänsyn till nationella gränser?
Det är några högskolepoäng du vill att jag förklarar för dig. Och är du intresserad är det bättre att läsa själv.
Mina egna erfarenheter är över 20år från multinationell produktion i olika roller. Jobbat både i leverantörsled och varit ansvarig hos producent.
Jag tror orsaken till detta är att du är duktig teoretiskt vilket du också påvisar med all önskvärd tydlighet när det gäller fackets arbete och mål.
Tyvärr så är inte världen teoretisk och det kan också förklara varför du argumenterar som du gör och inte besvarar frågor utan istället kommer med dolda förolämpningar.
Eftersom du väljer att hänvisa till högskolepoäng istället för att besvara min fråga så kan jag endast dra slutsatsen att du faktiskt inte vet och vill skydda dig själv genom att förolämpa mig.
Tack Perla.
Det var dock inte meningen att förolämpa dig, det är på riktigt en rätt omfattande fråga som du ställer.