Source: https://teslaclubsweden.se/antligen-en-opraktisk-elbil/
Moderator: Redaktion
Äsch, då går den bort. Så himla synd.
Fast innan dess så tycker jag Tesla borde göra en version med halvkombibaklucka och/eller Touring/Estate/kombiversion.
Fast nu är det ju opraktiska elbilar vi hyllar i den här tråden!
Jag tycker det är synd, jag är 196cm och kan tex inte sitta i en miata.
Jag är (eller var iaf) 195 cm och hade en NA Miata i många år. Det finns mycket man kan göra i dem för att få lite mera plats, men en klassisk åtgärd är att minska sittdynans tjocklek. Det går också att montera stolen lägre och helt enkelt byta den mot en racingstol. Monterar man den så lågt det går så tjänar man 7-8 cm. Men jag hade inte moddat något alls.
Jag har bara provsuttit och konstaterat att det här går inte, att modifiera för att få plats känns sådär.jonasl skrev: ↑25 okt 2024 09:40Jag är (eller var iaf) 195 cm och hade en NA Miata i många år. Det finns mycket man kan göra i dem för att få lite mera plats, men en klassisk åtgärd är att minska sittdynans tjocklek. Det går också att montera stolen lägre och helt enkelt byta den mot en racingstol. Monterar man den så lågt det går så tjänar man 7-8 cm. Men jag hade inte moddat något alls.
Och just den får dom (Lotus själva då tex) gärna tillverka igen!
Eller Smart Roadster
Samma här.
Var du med för några år sedan när Miata-gänget var här i krokarna?
Nope, kör inte med andra Miator, de kör för långsamt i kurvornaBjelke skrev: ↑27 okt 2024 12:29Var du med för några år sedan när Miata-gänget var här i krokarna?dom var tex
bort mot Alfta och fick se min rejsa på landsvägscykel![]()