Hej,
Vinden tog tag i dörren på min helt nya bil igår och slog hårt in i en blomkruka av plast. Tur det inte var keramik eller metall för då hade det nog blivit en deformation. Någon som kan dela med sig av kunskap & erfarenhet kring vad behöver beställa och hur jag ordnar detta? Färgen är quicksilver. Funderar på att rengöra med alkohol och pensla på färg. Hittar dock inte färg i Tesla shoppen.
Hur lagar jag skadad dörrkant?
Moderator: Redaktion
- SagittariusA
- Teslaägare
- Trevlig
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kristoffer78135
Re: Hur lagar jag skadad dörrkant?
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 10Kw/10Kwh
Sålda: Opel Corsa E 2021, MG ZS EV 2021, Tesla M3 LR 2021
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 10Kw/10Kwh
Sålda: Opel Corsa E 2021, MG ZS EV 2021, Tesla M3 LR 2021
- SagittariusA
- Teslaägare
-
Tycker det är svårt att se på bilden…SagittariusA skrev: ↑01 nov 2024 20:44Hej,
Vinden tog tag i dörren på min helt nya bil igår och slog hårt in i en blomkruka av plast. Tur det inte var keramik eller metall för då hade det nog blivit en deformation. [...
Är du säker på att det är en lackskada? På närbilden tycker jag det ser ut som det skulle kunna vara lite färg från plastkrukan som bara satt sig på kanten. Skulle det kunna vara så enkelt att det går att tvätta bort med typ en insektssvamp och något lämpligt rengöringsmedel? Eller skrapa bort med en nagel?…
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
SagittariusA skrev: ↑01 nov 2024 20:44Hej,
Vinden tog tag i dörren på min helt nya bil igår och slog hårt in i en blomkruka av plast. Tur det inte var keramik eller metall för då hade det nog blivit en deformation. Någon som kan dela med sig av kunskap & erfarenhet kring vad behöver beställa och hur jag ordnar detta? Färgen är quicksilver. Funderar på att rengöra med alkohol och pensla på färg. Hittar dock inte färg i Tesla shoppen.
IMG_1453.JPEG
IMG_1449.JPEG
Kolla först om det är lackskada eller bara lite plast som sitter kvar.
Sen räcker det nog med ett lack stift. Jag har också Quicksilver. Jag köpte på Tässla Store. Glöm inte rabatten.
—
Tesla Model Y LR AWD -24 Quicksilver
Skoda Enyaq 80 -22 (leasing avslutad)
Tesla Model Y LR AWD -24 Quicksilver
Skoda Enyaq 80 -22 (leasing avslutad)