Itoy skrev: ↑04 nov 2024 19:53
Absolut men jag hörde 11400kr så därför blev jag förvånad.
Tesla i ett nötskal
Tesla kommunicerar typiskt sett ingenting utåt alls, istället är det folk som upptäcker en ändring på något (tex pris, utrustning, nya modeller) och sen går ryktet. Jag hade tex väldiga problem med att verifiera att man verkligen skulle få den där "lojalitetsbonusen" då hemsidan inte ändrar priset för lojalitet men den gör det för referall. Samtidigt får man inte använda sin egen kod, men hemsidan låter en ändå använda sin egen kod. Enligt säljaren fick man först inte bonus, sen ändrades informationen och man skulle få det men det syns först efter köp.
Då blev det oklart exakt när i processen som avdraget skulle synas, var det före eller efter att man betalat bokningsavgiften (och alltså då bundit sig) osv osv. Det hela tog så pass lång tid att reda ut att lojalitetsbonusen absolut hade kunnat ändras till 5000 innan jag fått all information jag behövde.
Till slut kom det hur som helst fram att för att få lojalitetsbonus ska man vara inloggad med samma konto som man har sin nuvarande Tesla kopplad till. Man ska genomföra köpet (som inte visar nån som helst rabatt). Sedan när beställningen dyker upp i appen kan man se på dokumenten där att lojalitetsbonusen registrerats. Det kom även ett mail med rubriken "Du får lojalitetsbelöningar" men det stod inte hur mycket i mailet.