11 kW är nog det vanligaste, men Hagastaden som jag nämnde är tydligen bara på 3,7 kW, d.v.s. enfas 16A.
Parkeringshus ett alternativ?
Moderator: Redaktion
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 8570
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Parkeringshus ett alternativ?
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Re: Parkeringshus ett alternativ?
Jag har parkerat över natten många gånger på p-plats med skylten "endast pågående laddning" utan att flytta bilen. Det är ju bara att ställa in max laddström så att man anpassar tiden tills man ska iväg. Ställer jag in max 5A så laddar jag från 30 till 80% på 10 timmar. På detta sätt laddar man ju och får således stå kvar på platsen utan att få den förtretliga gula lappen på rutan...
- airdrive
- Teslaägare
- Inlägg: 245
- Blev medlem: 27 apr 2023 19:30
- Referralkod: ts.la/martin185079
Re: Parkeringshus ett alternativ?
Den Varianten är naturligtvis också bra om det är fullt på alla p-platser och bara laddplatser lediga. Då får man passa på att ladda lite men man behöver ju inte maxa ut strömstyrkan på den offentliga p-platsen.
M3 LR 2023
Re: Parkeringshus ett alternativ?
Beror på skyltningen. Om det är skyltat som laddningsplats är det det och inte parkeringsplats.
Re: Parkeringshus ett alternativ?
Naturligtvis. Men diskussionen var om det är ok att parkera där med sladden men inte ladda hela tiden.