I och med att Spotify premium inom premium Connectivity upphör den 1/12 så tänkte jag lägga till mitt egna konto. Men blev lite fundersam när jag såg villkoren.
Varför ska tesla kunna:
- se mina följare på Spotify
- vem jag följer
Vidta åtgärder i Spotify åt dig:
- kontrollera Spotify på mina enheter
- lägga till och ta bort objekt i mitt bibliotek
- skap, redigera och följa privata spellistor
- hantera vilka jag följer
- streama och kontrollera Spotify på dina andra enheter?
Låter lite väl långt gångna möjligheter för tesla. Eller misstolkar jag något?
Spotify i tesla
Moderator: Redaktion
Re: Spotify i tesla
Det där är ju behörigheter som bilen behöver för att du ska kunna göra alla de sakerna på skärmen?
Är inte riktigt så jag tolkar det. Det står uttryckligen att jag ger Tesla möjlighet att, och sedan listar den flera olika delar. Om det är saker jag måste godkänna för att kunna hantera spotifyappen i bilen borde väl det tydligt skrivas så? Vilket det inte gör.
Model Y LR.
Model S70D
För att det ska fungera måste du väl dela internet varje gång du kör bilen ändå vilket inte kopplar upp automatiskt (när jag hade min Tesla åtminstone), kör Spotify via bluetooth från mobilen isåfall om du tycker det där är suspekt.frippe skrev: ↑05 nov 2024 20:58I och med att Spotify premium inom premium Connectivity upphör den 1/12 så tänkte jag lägga till mitt egna konto. Men blev lite fundersam när jag såg villkoren.
Varför ska tesla kunna:
- se mina följare på Spotify
- vem jag följer
Vidta åtgärder i Spotify åt dig:
- kontrollera Spotify på mina enheter
- lägga till och ta bort objekt i mitt bibliotek
- skap, redigera och följa privata spellistor
- hantera vilka jag följer
- streama och kontrollera Spotify på dina andra enheter?
Låter lite väl långt gångna möjligheter för tesla. Eller misstolkar jag något?
Nej, har man premium connectivity så funkar Spotify direkt i bilen utan att man delar internet.
M3LR -21
SAAB 9-5 BioPower -09
SAAB 9-3 TurboX
Någon som vet om man måste uppgradera sitt konto på Spotify (så det tillåter flera användare, typ familjeabonnemang) för att kunna lyssna samtidigt i bilen och hemma?
Jag har tidigare använt bilens/Teslas egna konto och sen har jag haft ett vanligt Spotify Premium-konto för 1 användare. Det har ju funkat bra hittills men när möjligheten att logga in med Teslas konto nu försvinner så krävs kanske ett familjeabonnemang på Spotify dör samtidig lyssning i bil och hemma?
Jag har tidigare använt bilens/Teslas egna konto och sen har jag haft ett vanligt Spotify Premium-konto för 1 användare. Det har ju funkat bra hittills men när möjligheten att logga in med Teslas konto nu försvinner så krävs kanske ett familjeabonnemang på Spotify dör samtidig lyssning i bil och hemma?
TM3 P svart/svart -24
TM3 P vit/vit -23, såld
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld
14,6 kWp
TM3 P vit/vit -23, såld
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld
14,6 kWp
- Pansar
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jesper283443
Ja det stämmer. Jag har kört med mitt egna konto hela tiden och ibland behöver jag bråka med tjejen som sätter igång spotify hemma.pefreli skrev: ↑09 nov 2024 11:28Någon som vet om man måste uppgradera sitt konto på Spotify (så det tillåter flera användare, typ familjeabonnemang) för att kunna lyssna samtidigt i bilen och hemma?
Familjekonto eller olika konton är lösningen.
MY RWD -24
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Och lite tvärtom för mig, sambon har enkelt abonnemang för en enhet, så nuPansar skrev: ↑09 nov 2024 16:11Ja det stämmer. Jag har kört med mitt egna konto hela tiden och ibland behöver jag bråka med tjejen som sätter igång spotify hemma.pefreli skrev: ↑09 nov 2024 11:28Någon som vet om man måste uppgradera sitt konto på Spotify (så det tillåter flera användare, typ familjeabonnemang) för att kunna lyssna samtidigt i bilen och hemma?
Familjekonto eller olika konton är lösningen.
tänkte jag att hon kunde uppgradera till flera enheter, jag har inga egna listor så
det blir ingen större skillnad
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19