Nej. Forumet invaderas av troll som driver en rysk agenda.
I många inlägg i denna tråd är det ju ett rent ryskt narrativ. Ryssland, som är det största (och enda) militära hotet mot Sverige.
Moderator: Redaktion
Nej. Forumet invaderas av troll som driver en rysk agenda.
Så man köper inte bil utifrån bilens egenskaper utan utifrån vilken politisk uppfattning företagets ledare har?pefreli skrev: ↑12 nov 2024 23:30I Sverige blir det kanske en välbehövlig skjuts för Polestar?
I princip alla jag känner som kör Tesla idag säger att det blir nytt märke nästa gång. Sen får vi se vad som händer när krutröken lägger sig. OM den gör det….
Som bil tycker jag fortfarande att Tesla ger mest bil för pengarna men jag kan inte se mig själv köpa en Tesla igen när det är dags för byte. Det är numera värt att betala en premie för att slippa förknippas med Elon Musk Anno 2024.
Alla gör väl som de vill? Man kan även välja bil utifrån baserat på om företaget sysslar med grova marknadsföringsbrott eller ej. Väntar på FSD sedan fem år. "All new Teslas are equipped with all the hardware required for Full Self Driving in almost any circumstance.", "Automatic driving on City Streets". et.c.tesla newbie skrev: ↑13 nov 2024 08:31Så man köper inte bil utifrån bilens egenskaper utan utifrån vilken politisk uppfattning företagets ledare har?pefreli skrev: ↑12 nov 2024 23:30I Sverige blir det kanske en välbehövlig skjuts för Polestar?
I princip alla jag känner som kör Tesla idag säger att det blir nytt märke nästa gång. Sen får vi se vad som händer när krutröken lägger sig. OM den gör det….
Som bil tycker jag fortfarande att Tesla ger mest bil för pengarna men jag kan inte se mig själv köpa en Tesla igen när det är dags för byte. Det är numera värt att betala en premie för att slippa förknippas med Elon Musk Anno 2024.
Du köper bil av flera anledningar. Elon har om du läser tråden gjort tydligt vilka han vill hjälpa och hur.tesla newbie skrev: ↑13 nov 2024 08:31Så man köper inte bil utifrån bilens egenskaper utan utifrån vilken politisk uppfattning företagets ledare har?pefreli skrev: ↑12 nov 2024 23:30I Sverige blir det kanske en välbehövlig skjuts för Polestar?
Men Tesla är fortfarande extremt bra på energieffektivitet och lyckas hålla vikten nere på sina bilar. Där är det bara Lucid som kan konkurrera. Jag skulle inte ha något emot en Lucid som nästa bil om de släpper en mer rimligt prissatt modell som dessutom kommer till Sverige.Dreas89 skrev: ↑13 nov 2024 12:02Du köper bil av flera anledningar. Elon har om du läser tråden gjort tydligt vilka han vill hjälpa och hur.tesla newbie skrev: ↑13 nov 2024 08:31Så man köper inte bil utifrån bilens egenskaper utan utifrån vilken politisk uppfattning företagets ledare har?pefreli skrev: ↑12 nov 2024 23:30I Sverige blir det kanske en välbehövlig skjuts för Polestar?
Jag köper inte en kinesisk bil och jag köper inte en bil av Elon.
Med tanke på vad de som äger Tesla säger om kvalité och spökbromsningar så känns det som att egenskaperna börjar bli rätt nischade kontra konkurrensen.
Håller inte med. Vad är det för fel på Porsches effektivitet? Mercedes? Lucid är dessutom en helt annan bil än Teslas s-modell.tesla newbie skrev: ↑13 nov 2024 12:30Men Tesla är fortfarande extremt bra på energieffektivitet och lyckas hålla vikten nere på sina bilar. Där är det bara Lucid som kan konkurrera. Jag skulle inte ha något emot en Lucid som nästa bil om de släpper en mer rimligt prissatt modell som dessutom kommer till Sverige.Dreas89 skrev: ↑13 nov 2024 12:02Du köper bil av flera anledningar. Elon har om du läser tråden gjort tydligt vilka han vill hjälpa och hur.tesla newbie skrev: ↑13 nov 2024 08:31Så man köper inte bil utifrån bilens egenskaper utan utifrån vilken politisk uppfattning företagets ledare har?pefreli skrev: ↑12 nov 2024 23:30I Sverige blir det kanske en välbehövlig skjuts för Polestar?
Med tanke på vad de som äger Tesla säger om kvalité och spökbromsningar så känns det som att egenskaperna börjar bli rätt nischade kontra konkurrensen.
ID7 Tourer GTX väger mindre och har snarlik räckvidd.tesla newbie skrev: ↑13 nov 2024 12:30Men Tesla är fortfarande extremt bra på energieffektivitet och lyckas hålla vikten nere på sina bilar. Där är det bara Lucid som kan konkurrera. Jag skulle inte ha något emot en Lucid som nästa bil om de släpper en mer rimligt prissatt modell som dessutom kommer till Sverige.Dreas89 skrev: ↑13 nov 2024 12:02Du köper bil av flera anledningar. Elon har om du läser tråden gjort tydligt vilka han vill hjälpa och hur.tesla newbie skrev: ↑13 nov 2024 08:31Så man köper inte bil utifrån bilens egenskaper utan utifrån vilken politisk uppfattning företagets ledare har?pefreli skrev: ↑12 nov 2024 23:30I Sverige blir det kanske en välbehövlig skjuts för Polestar?
Om den lokala ICA-handlaren beter sig som ett svin, så kommer inte jag handla där. Precis lika lite som jag köper något från Kina eller nu från Tesla. Vill helt enkelt inte stödja diktaturer eller folk som beter sig på ett svinaktigt sätt.tesla newbie skrev: ↑13 nov 2024 08:31Så man köper inte bil utifrån bilens egenskaper utan utifrån vilken politisk uppfattning företagets ledare har?pefreli skrev: ↑12 nov 2024 23:30I Sverige blir det kanske en välbehövlig skjuts för Polestar?
För mig får landet gärna sälja vapen, så länge det är till vänner.
Jag tror det redan är försent. Även om han lämnar politiken så finns allt han sagt och gjort kvar.Luma skrev: ↑12 nov 2024 11:33Elon Musk bör lämna politiken så fort som möjligt. Annars är det början till slutet för Tesla i Europa och Kina. Men även försäljningen i USA kommer att ta stryk när demokrater som idag kör Tesla kommer vända märket ryggen. Märkligt att inte aktiemarknaden inser detta. Men det kanske "sink in" snart.
Tänk om de skulle sälja fler bilar än förra året med… Att TSLA inte har koppling till verkligheten sedan 2020 är inte nytt. Till slut kommer verkligheten ikapp. 180-200 dollar max är energy + auto värt. Resten är luft.Freez skrev: ↑13 nov 2024 21:49Oavsett vad man tycker om Elon har Tesla aktien stigit över 50% senaste månaden och han har blivit chef över D.O.G.E.
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/tror ... a-sitt-ego
Ja, som han ska leda ihop med politikern Vivek Ramaswamy. Spännande att se hur det ska gå när två hövdingar med stora egon ska enas i olika beslut. Ironin ör ju också slående när ett nytt departement för besparingar börjar med att anställa två personer på översta posten istället för en…Freez skrev: ↑13 nov 2024 21:49Oavsett vad man tycker om Elon har Tesla aktien stigit över 50% senaste månaden och han har blivit chef över D.O.G.E.
Apropå egon så undrar man ju hur länge Musk och Trump kommer att kunna hålla sams...Maw skrev: ↑14 nov 2024 06:34Ja, som han ska leda ihop med politikern Vivek Ramaswamy. Spännande att se hur det ska gå när två hövdingar med stora egon ska enas i olika beslut. Ironin ör ju också slående när ett nytt departement för besparingar börjar med att anställa två personer på översta posten istället för en…Freez skrev: ↑13 nov 2024 21:49Oavsett vad man tycker om Elon har Tesla aktien stigit över 50% senaste månaden och han har blivit chef över D.O.G.E.
Det ryktas ju redan i skvallerpressen.Jerker skrev: ↑14 nov 2024 06:55Apropå egon så undrar man ju hur länge Musk och Trump kommer att kunna hålla sams...Maw skrev: ↑14 nov 2024 06:34Ja, som han ska leda ihop med politikern Vivek Ramaswamy. Spännande att se hur det ska gå när två hövdingar med stora egon ska enas i olika beslut. Ironin ör ju också slående när ett nytt departement för besparingar börjar med att anställa två personer på översta posten istället för en…Freez skrev: ↑13 nov 2024 21:49Oavsett vad man tycker om Elon har Tesla aktien stigit över 50% senaste månaden och han har blivit chef över D.O.G.E.
Hehe... förvånar mig inte!Elix747 skrev: ↑14 nov 2024 07:07Det ryktas ju redan i skvallerpressen.Jerker skrev: ↑14 nov 2024 06:55Apropå egon så undrar man ju hur länge Musk och Trump kommer att kunna hålla sams...Maw skrev: ↑14 nov 2024 06:34Ja, som han ska leda ihop med politikern Vivek Ramaswamy. Spännande att se hur det ska gå när två hövdingar med stora egon ska enas i olika beslut. Ironin ör ju också slående när ett nytt departement för besparingar börjar med att anställa två personer på översta posten istället för en…Freez skrev: ↑13 nov 2024 21:49Oavsett vad man tycker om Elon har Tesla aktien stigit över 50% senaste månaden och han har blivit chef över D.O.G.E.
https://www.expressen.se/nyheter/varlde ... elon-musk/
Mercedes är väl ändå hyfsat bra men inte i Teslas och Lucids klass: https://outofspecstudios.com/70-mph-range.spacecoin skrev: ↑13 nov 2024 12:32Håller inte med. Vad är det för fel på Porsches effektivitet? Mercedes? Lucid är dessutom en helt annan bil än Teslas s-modell.tesla newbie skrev: ↑13 nov 2024 12:30Men Tesla är fortfarande extremt bra på energieffektivitet och lyckas hålla vikten nere på sina bilar. Där är det bara Lucid som kan konkurrera. Jag skulle inte ha något emot en Lucid som nästa bil om de släpper en mer rimligt prissatt modell som dessutom kommer till Sverige.Dreas89 skrev: ↑13 nov 2024 12:02Du köper bil av flera anledningar. Elon har om du läser tråden gjort tydligt vilka han vill hjälpa och hur.tesla newbie skrev: ↑13 nov 2024 08:31Så man köper inte bil utifrån bilens egenskaper utan utifrån vilken politisk uppfattning företagets ledare har?pefreli skrev: ↑12 nov 2024 23:30I Sverige blir det kanske en välbehövlig skjuts för Polestar?
Volkswagen ID7 är jämstor med Model S och är väl både lättare och effektivare så Tesla är inte överlägsna längre.tesla newbie skrev: ↑14 nov 2024 09:33Mercedes är väl ändå hyfsat bra men inte i Teslas och Lucids klass: https://outofspecstudios.com/70-mph-range.spacecoin skrev: ↑13 nov 2024 12:32Håller inte med. Vad är det för fel på Porsches effektivitet? Mercedes? Lucid är dessutom en helt annan bil än Teslas s-modell.tesla newbie skrev: ↑13 nov 2024 12:30Men Tesla är fortfarande extremt bra på energieffektivitet och lyckas hålla vikten nere på sina bilar. Där är det bara Lucid som kan konkurrera. Jag skulle inte ha något emot en Lucid som nästa bil om de släpper en mer rimligt prissatt modell som dessutom kommer till Sverige.Dreas89 skrev: ↑13 nov 2024 12:02Du köper bil av flera anledningar. Elon har om du läser tråden gjort tydligt vilka han vill hjälpa och hur.tesla newbie skrev: ↑13 nov 2024 08:31
Så man köper inte bil utifrån bilens egenskaper utan utifrån vilken politisk uppfattning företagets ledare har?
Dessutom väger en EQS nästan 300 kg mer än en Lucid Air med motsvarande batteristorlek. Teslas (och Lucids) styrka är också paketering av bilen. De utnyttjar eldriftens fördelar till max.
Man kan tro de men Musk är väl inte född i usa och kan därmed inte bli president.
Jo VW ID7 verkar vara lyckad när det gäller effektivitet. Dock är Model S effektivare på vintern:Maw skrev: ↑14 nov 2024 09:57Volkswagen ID7 är jämstor med Model S och är väl både lättare och effektivare så Tesla är inte överlägsna längre.tesla newbie skrev: ↑14 nov 2024 09:33Mercedes är väl ändå hyfsat bra men inte i Teslas och Lucids klass: https://outofspecstudios.com/70-mph-range.spacecoin skrev: ↑13 nov 2024 12:32Håller inte med. Vad är det för fel på Porsches effektivitet? Mercedes? Lucid är dessutom en helt annan bil än Teslas s-modell.tesla newbie skrev: ↑13 nov 2024 12:30Men Tesla är fortfarande extremt bra på energieffektivitet och lyckas hålla vikten nere på sina bilar. Där är det bara Lucid som kan konkurrera. Jag skulle inte ha något emot en Lucid som nästa bil om de släpper en mer rimligt prissatt modell som dessutom kommer till Sverige.Dreas89 skrev: ↑13 nov 2024 12:02
Du köper bil av flera anledningar. Elon har om du läser tråden gjort tydligt vilka han vill hjälpa och hur.
Dessutom väger en EQS nästan 300 kg mer än en Lucid Air med motsvarande batteristorlek. Teslas (och Lucids) styrka är också paketering av bilen. De utnyttjar eldriftens fördelar till max.
För mig är det så självklart att Musk/Trump inte kommer lyckas dra jämnt över tid. Det ska bli oerhört intressant att se utvecklingen. Kul med spaningen där att "ett nytt departement för besparingar börjar med att anställa två personer på översta posten istället för en"..Jerker skrev: ↑14 nov 2024 07:16Hehe... förvånar mig inte!Elix747 skrev: ↑14 nov 2024 07:07Det ryktas ju redan i skvallerpressen.Jerker skrev: ↑14 nov 2024 06:55Apropå egon så undrar man ju hur länge Musk och Trump kommer att kunna hålla sams...Maw skrev: ↑14 nov 2024 06:34Ja, som han ska leda ihop med politikern Vivek Ramaswamy. Spännande att se hur det ska gå när två hövdingar med stora egon ska enas i olika beslut. Ironin ör ju också slående när ett nytt departement för besparingar börjar med att anställa två personer på översta posten istället för en…Freez skrev: ↑13 nov 2024 21:49Oavsett vad man tycker om Elon har Tesla aktien stigit över 50% senaste månaden och han har blivit chef över D.O.G.E.
Din länk är förresten trasig så jag gör ett nytt försök här: