Begagnad Model X

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

SwedishAdvocate

Re: Begagnad Model X

Inlägg av SwedishAdvocate »

TeslaOrKia skrev: 26 nov 2024 14:28
Man blir ju lite förundrad över att personen i fråga inte fixar felen innan man säljer på kvd. Borde inte vissa saker såsom drivknutar gå på garantin?
Är drivknutar och drivaxlar samma sak? Finns tydligen en servicebulletin…
viewtopic.php?p=808295#p808295
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
SwedishAdvocate

Inlägg av SwedishAdvocate »

SwedishAdvocate skrev: 26 nov 2024 14:40
TeslaOrKia skrev: 26 nov 2024 14:28
Man blir ju lite förundrad över att personen i fråga inte fixar felen innan man säljer på kvd. Borde inte vissa saker såsom drivknutar gå på garantin?
Är drivknutar och drivaxlar samma sak? Finns tydligen en servicebulletin…
viewtopic.php?p=808295#p808295
Fast den servicebulletinen kanske är begränsad till vissa årsmodeller/VIN-nummer. Vet inte…
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
Shamzin
Teslaägare

Inlägg av Shamzin »

Bulletinen är begränsad till att användas en gång under bilens livstid enligt den information jag fått från SC.
Jag ska nämligen göra just den förändringen på min MXP -19 Raven inom någon vecka.

Som tillägg till diskussionen kan jag berätta att jag fått byta styrled, 2x hjullager, dörrmotor fram (kortslutning) sedan jag köpte den. Hoppas att jag är klar med reparationer när toe/camber är utbytta bak till ställbara dito och drivaxlarna fram och kan få sova lugnt :)
Polestar 2 DMLR, Performance upgrade -Såld
Model Y LR 2023
Model X Performance Raven 2019
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Inlägg av fth »

Shamzin skrev: 14 jan 2025 09:17
Bulletinen är begränsad till att användas en gång under bilens livstid enligt den information jag fått från SC.
Jag ska nämligen göra just den förändringen på min MXP -19 Raven inom någon vecka.

Som tillägg till diskussionen kan jag berätta att jag fått byta styrled, 2x hjullager, dörrmotor fram (kortslutning) sedan jag köpte den. Hoppas att jag är klar med reparationer när toe/camber är utbytta bak till ställbara dito och drivaxlarna fram och kan få sova lugnt :)
Jag har gjort bytet med den bulletinen tre ggr (än så länge ;) ), SC har inte haft någon sådan begränsning vad jag har kunnat märka.

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Skriv svar