Privatleasing på EQE SUV är tillbaka. En säljare har reserverat 350 4Matic till mig med mycket utrustning: Luftfjädring, Burmester, Digital light, Panorama, 21”-fälgar, dragkrok, 360-kamera, ja mer än jag behöver i utrustning för 6600kr/mån, tillkommer vinterdäck 400kr/mån + försäkring. Såklart väldigt mycket bil för pengarna. Provkörde idag men har svårt att komma ifrån känslan av att köra en båt, väldigt stor bil med en enorm dashboard, högt insteg där benen tar i runningboardsen vid ursteg. Som ni märker inte övertygad även om jag tror jag skulle trivas med bilen och de stora utrymmena och komforten. Hur har ni andra som plockat ut en EQE SUV tänkt?
Hittar inte, vem säljer dom?
Vet inte exakt hur det funkar. Bilarna verkar släppas i batchar för handlare att boka upp till kunder, så när de släpps bokar de säljare som hinner upp några bilar. Därav krävs att man ringer runt och har en säljare som är på tå. Den jag pratade med sa att det finns fortfarande många bilar kvar i lager men som ännu inte är släppta som kampanjbilar, men gissningsvis släpps de ut under kommande veckor. De vill nog inte marknadsföra detta för mycket ifall det dyker upp kunder som fortfarande vill betala fullpris.
Kan man tänka sig ett mer oseriöst sätt att kränga bilar på?
Vad är det som är oseriöst utifrån den här gissningen?
Tycker spontant att tvinga kunder att hämta bilen på en fast tid ute på ett fält utan någon som levererar eller går igenom bilen med dig är mer oseriöst, skulle du dessutom vara bortrest eller inte ha möjlighet på den påtvingade tiden så går bilen till någon annan.
Ja, är det någon som har tips på vettig elbilsleasing för runt 4k? Känns rätt dött när man tittar på blocket. MG har ju höjt sina leasingpriser troligtvis för att bli av med alla ZS som halva landet tecknade för 3 år sedan och som nu utannonseras som releasing. Känns lite samma med Nissan Leaf, bara releasing som finns för tillfället.
Kanske kommer nya erbjudanden börja dyka upp efter årsskiftet?
Cupra Born är en trevlig liten elbil i golfklassen. Privatleasing från 4195 kr/mån.
Fick tag i en säljare med en EQE SUV till slut, 6900kr/mån inkl service och vinterdäck.
Rikligt utrustad så tack för tipset!
Grattis! Mycket bil för pengarna, synd att det ska vara så svårt att få tag i bilarna.
Jag valde efter en del funderingar att avstå min, för mig blev den för stor helt enkelt och i kombination med att det är dålig timeing för min del att sälja min 9 månader gamla XC40 fick jag avstå. Provkörde en Audi Q6 idag och den kändes helt rätt för mig, får se om det blir en beställning - blir lite gissande om vad min nuvarande XC40 är värd till våren.
XC40 Recharge ER RWD MY24
Polestar 2 LRDM Plus Pilot MY21
Tror den är lite för dyr mot vad jag är sugen att lägga ändå... Någon som har något tips runt 4-5k i månaden? Så stor bil som möjligt bara
Jag är lite i samma sits. Jagar en ny bil att leasa. Just nu lutar det mest åt en Enyaq från 5300:-. Tycker dock Enyaqen känns som ett lite "tråkigt" val att ha närmaste 3 åren..
Jag signade upp för en EQE suv för 7100kr, inkl. Vinterdäck och laddvoucher på 15000kr för några timmar sedan.
Räknar man av den så landar månadskostnaden på 6700, listpris på bilen 1 050 000.
Samma som alla andras amg premium paket med panorama, burmester högtalare, luftfjädring, akustikrutor, 21 tum sommar, 19 tum vinter, dragkrok osv osv.
Ruggigt utrustade
Hur kan det komma sig egentligen att fabrikanterna ger så kraftiga rabatter på hyrbilar (leasing) men inte erbjuder samma rabatt till nån som vill köpa bilen för att äga den?
Tror man sig kunna sälja bilen en gång till om tre år till ett högre pris än det garanterade restvärdet, för att på så vis få igen en del av rabatten?
Det här med att det är bättre att sälja bilarna med förlust för att undvika böter kan man ju uppnå även genom att sälja bilen på riktigt, så det borde inte ha med det att göra?
Ringde min lokala nu, han trodde inte på mig när jag pratade om att personer fått leasing från 6600 på EQE Suv
Det finns absolut där ute, det verkar dock väldigt oklart hur säljarna får reda på vilka bilar som finns så man måste ha lite tur.
Men mitt tips är att provköra bilen, det är mycket bil för pengarna men för mig är det inte riktigt min typ av bil, går inte att jämföra med en Enyaq tycker jag.
Hur kan det komma sig egentligen att fabrikanterna ger så kraftiga rabatter på hyrbilar (leasing) men inte erbjuder samma rabatt till nån som vill köpa bilen för att äga den?
Det är bara ett sätt att ge rabatt på bilarna utan att sänka priset lika uppenbart. Svårare att höja priset igen än att bara ha ett tillfälligt leasingerbjudande. Audi e-Tron 55 var ju samma sak med, fanns väldigt förmånlig leasing. ID3 samma sak en vända men då var de väl mera för att de beövde få ut en massa bilar för att sänka sin snittförbrukning, vet de som fick hyra för under 3000 kr / mån med ganska många mil och vinterdäck i 24 mån.
Jag ringde upp fyra olika handlare.
Blev kontaktad av två stycken med samma erbjudande efter några dagar.
Handlarna verkar inte ha så mkt med affären att göra utan det är mercedes sverige som har erbjudandet.
Så släpps dom i batchar o handlarna får vara snabba att boka upp dom åt sina kunder.
Min säljare hade sålt fyra stycken idag o två igår. Sa det var över 300st eqe som sålts under den här kampanjen.
Bilarna verkar vara producerade oktober/november 2023(årsmodell 24) så dom har stått ett tag o klart dom inte vill ha kvar dom 2025.
Ringde min lokala nu, han trodde inte på mig när jag pratade om att personer fått leasing från 6600 på EQE Suv
Det finns absolut där ute, det verkar dock väldigt oklart hur säljarna får reda på vilka bilar som finns så man måste ha lite tur.
Men mitt tips är att provköra bilen, det är mycket bil för pengarna men för mig är det inte riktigt min typ av bil, går inte att jämföra med en Enyaq tycker jag.
Min lokala skulle återkomma, men när jag pratade om dom priserna så han att leasing låg på 12 000 vad han visste. Men alla säljare borde ju kunna få reda på det kan man tycka?
Absolut det kan jag tänka mig. När du skriver "går inte att jämföra med en Enyaq tycker jag.", menar du på ett bra sätt? Eller bara att dom är väldigt olika?
Min lokala skulle återkomma, men när jag pratade om dom priserna så han att leasing låg på 12 000 vad han visste. Men alla säljare borde ju kunna få reda på det kan man tycka?
Absolut det kan jag tänka mig. När du skriver "går inte att jämföra med en Enyaq tycker jag.", menar du på ett bra sätt? Eller bara att dom är väldigt olika?
Jag menar att de är olika Jag tycker EQE SUV upplevdes för stor som bil, klart högre än konkurrenter och sämre runt-om-sikt med dålig kontakt med vägen. En EQE SUV glider man fram på motorväg och njuter av att sitta upprätt med bra komfort. Efter att jag provkörde EQE SUV (tackade nej till privatleasingkampanjen) så har jag provkört både Q6 och EX90, jag upplever båda dessa som smidigare, komfortablare och tystare än EQE SUV. Som sagt det är jättemycket utrustning och stor bil för pengarna men mig passar den inte, jag betalar hellre mer för en bil som jag uppskattar. Om du väger mot en Enyaq så skulle jag säga att det är stor skillnad att köra dessa bilar - bättre eller sämre är nog upp till var och en. Personligen tyckte jag inte heller att infotainment var så fantastiskt i EQE heller, men det är ju mycket em smaksak.
En kompis fick offert på EQE nu, verkar släppts fler igen. 6600 ink 15000kr laddning, 1500 mil, 21”, drag, panorama, 360 mm
Listpriset på bilen är drygt en mille
Kanske finns fler 'deals' på EQE Suv. Och kanske även på EQE Sedan från ca 5,2K…
Var och provkörde, grym bil. Hade tänkt en billigare bil men blev svårmotiverat att inte lägga till en slant när man fick så mycket mer. Signade en blå 350 4Matic för 6670/mån
En kompis fick offert på EQE nu, verkar släppts fler igen. 6600 ink 15000kr laddning, 1500 mil, 21”, drag, panorama, 360 mm
Kanske finns fler 'deals' på EQE Suv. Och kanske även på EQE Sedan från ca 5,2K…
Var och provkörde, grym bil. Hade tänkt en billigare bil men blev svårmotiverat att inte lägga till en slant när man fick så mycket mer. Signade en blå 350 4Matic för 6670/mån
Billigare än 6670 kan väl inte vara lätt? Hur många mil ör det? Jag fick pris på 11000 för en 350 utan panarama för det vill jag inte ha men med drag med 2500 mil, viss skillnad mot 6700… men jag vill ha awd så lär väl landa på 13-14.
Billigare än 6670 kan väl inte vara lätt? Hur många mil ör det? Jag fick pris på 11000 för en 350 utan panarama för det vill jag inte ha men med drag med 2500 mil, viss skillnad mot 6700… men jag vill ha awd så lär väl landa på 13-14.
Hade egentligen tänkt en billigare, helt annan bil.
Den är på 1500/år. Har typ allt utom HUD och bakaxelstyrning.