Jag har själv gett bort samma modell av skrivare som du har då den började bete sig konstigt med exakt samma problem som du beskriver. Jag börjar nu tro att inomhusklimatet hade en del i varför den började strula. Skrivaren fungerade bra vår och sommar, men när hösten och vintern kom så började den fallera. Så prova du att stänga in den.jonasl skrev: ↑02 dec 2024 23:29Skrivaren är en fådd Anycubic Mega I3-S med lite uppgraderingar, bland annat nya stegmotordrivare (bra svenskt ord?) och fläktar. Skriver på en "flexplate" med lite struktur från Prima. Men den är helt öppen som du misstänkte. Det är ju en "äldre" modell också men den kostade mig exakt noll kronor och har ändå fungerat rimligt bra. Kartongtipset var bra, det ska jag testa. Faktum är att jag tänkt ställa in den i ett rätt litet skåp, nu har den stått framme i köket ett halvår. Fast det är svårt att hålla sig från att titta hur det går.
Använder PrusaSlicer, enbart för att det var rekommendationen jag fick tillsammans med skrivaren.
Men det är lite slumpmässigt, oftast blir det bra men när jag gjort större utskrifter är det vanligare att något av hörnen släpper lite.
Borde lära mig Fusion360 men har jobbat rätt mycket i Sketchup tidigare så det bär emot lite att lära nytt. Fast antagligen är det rätt enkelt eftersom jag cadat en del genom åren. Sketchup kunde leverera en STL i alla fall.
Den där kursen med Lars Christensen som AAKEE + med flera här på forumet tipsat om i denna tråd är än så länge riktigt bra. Den är sju år gammal så det finns vissa saker i Fusion som är nya men för mig (som är en aningen motvillig elev då jag egentligen inte vill lägga ner tiden) så levererar den.