Xiaomi YU7
Moderator: Redaktion
Xiaomi YU7
Skall levereras i slutet av 2025.
Snyggare än sedanen IMO. Påminner om Ferrari Purosangue.
Synd med taxibubblan på taket bara.
Re: Xiaomi YU7
The YU7 is based on the same platform as the SU7. Size: 4999/1996/1600, with a 3000 wheelbase and a 2405 kg curb weight. Power: dual-motor all-wheel drive. 220 kW front and 288 kW rear. The top speed is 253 km/h.
The YU7 will get a 101 kWh CATL ternary lithium battery for a range of about 750 kilometers.
The Xiaomi YU7 will launch on the Chinese EV market in June with a base price of about 300.000 yuan ($41K). Xiaomi will also launch a cheaper RWD version, which will sell for about $32K
The YU7 will get a 101 kWh CATL ternary lithium battery for a range of about 750 kilometers.
The Xiaomi YU7 will launch on the Chinese EV market in June with a base price of about 300.000 yuan ($41K). Xiaomi will also launch a cheaper RWD version, which will sell for about $32K
Re: Xiaomi YU7
Hade beställt en direkt till det priset.spacecoin skrev: ↑10 dec 2024 11:37The YU7 is based on the same platform as the SU7. Size: 4999/1996/1600, with a 3000 wheelbase and a 2405 kg curb weight. Power: dual-motor all-wheel drive. 220 kW front and 288 kW rear. The top speed is 253 km/h.
The YU7 will get a 101 kWh CATL ternary lithium battery for a range of about 750 kilometers.
The Xiaomi YU7 will launch on the Chinese EV market in June with a base price of about 300.000 yuan ($41K). Xiaomi will also launch a cheaper RWD version, which will sell for about $32K
Re: Xiaomi YU7
Du får lägga på ~30% strafftullar plus svensk moms på priset. (Kina har en 13% moms som är inräknad i prisuppgifter, så dra av det först).manneson skrev: ↑10 dec 2024 11:39Hade beställt en direkt till det priset.spacecoin skrev: ↑10 dec 2024 11:37The YU7 is based on the same platform as the SU7. Size: 4999/1996/1600, with a 3000 wheelbase and a 2405 kg curb weight. Power: dual-motor all-wheel drive. 220 kW front and 288 kW rear. The top speed is 253 km/h.
The YU7 will get a 101 kWh CATL ternary lithium battery for a range of about 750 kilometers.
The Xiaomi YU7 will launch on the Chinese EV market in June with a base price of about 300.000 yuan ($41K). Xiaomi will also launch a cheaper RWD version, which will sell for about $32K
Re: Xiaomi YU7
Jag menar om man bodde i Kina. Här är elbilar fortfarande alldeles för dyra, oavsett var de kommer ifrån.spacecoin skrev: ↑10 dec 2024 11:41Du får lägga på ~30% strafftullar plus svensk moms på priset. (Kina har en 13% moms som är inräknad i prisuppgifter, så dra av det först).manneson skrev: ↑10 dec 2024 11:39Hade beställt en direkt till det priset.spacecoin skrev: ↑10 dec 2024 11:37The YU7 is based on the same platform as the SU7. Size: 4999/1996/1600, with a 3000 wheelbase and a 2405 kg curb weight. Power: dual-motor all-wheel drive. 220 kW front and 288 kW rear. The top speed is 253 km/h.
The YU7 will get a 101 kWh CATL ternary lithium battery for a range of about 750 kilometers.
The Xiaomi YU7 will launch on the Chinese EV market in June with a base price of about 300.000 yuan ($41K). Xiaomi will also launch a cheaper RWD version, which will sell for about $32K
Re: Xiaomi YU7
Ja, cirka 30% för dyra lustigt nogmanneson skrev: ↑10 dec 2024 11:45Jag menar om man bodde i Kina. Här är elbilar fortfarande alldeles för dyra, oavsett var de kommer ifrån.spacecoin skrev: ↑10 dec 2024 11:41Du får lägga på ~30% strafftullar plus svensk moms på priset. (Kina har en 13% moms som är inräknad i prisuppgifter, så dra av det först).manneson skrev: ↑10 dec 2024 11:39Hade beställt en direkt till det priset.spacecoin skrev: ↑10 dec 2024 11:37The YU7 is based on the same platform as the SU7. Size: 4999/1996/1600, with a 3000 wheelbase and a 2405 kg curb weight. Power: dual-motor all-wheel drive. 220 kW front and 288 kW rear. The top speed is 253 km/h.
The YU7 will get a 101 kWh CATL ternary lithium battery for a range of about 750 kilometers.
The Xiaomi YU7 will launch on the Chinese EV market in June with a base price of about 300.000 yuan ($41K). Xiaomi will also launch a cheaper RWD version, which will sell for about $32K
Re: Xiaomi YU7
Skulle denna bil ta sig hit,så skulle den bli så pass dyr så den skulle öka försäljningen på Tesla bilarna i stället.
Re: Xiaomi YU7
Mkt mer. Dom tenderar att kosta mer än dubbelt så mkt här som i Kina.spacecoin skrev: ↑10 dec 2024 11:48Ja, cirka 30% för dyra lustigt nogmanneson skrev: ↑10 dec 2024 11:45Jag menar om man bodde i Kina. Här är elbilar fortfarande alldeles för dyra, oavsett var de kommer ifrån.spacecoin skrev: ↑10 dec 2024 11:41Du får lägga på ~30% strafftullar plus svensk moms på priset. (Kina har en 13% moms som är inräknad i prisuppgifter, så dra av det först).manneson skrev: ↑10 dec 2024 11:39Hade beställt en direkt till det priset.spacecoin skrev: ↑10 dec 2024 11:37The YU7 is based on the same platform as the SU7. Size: 4999/1996/1600, with a 3000 wheelbase and a 2405 kg curb weight. Power: dual-motor all-wheel drive. 220 kW front and 288 kW rear. The top speed is 253 km/h.
The YU7 will get a 101 kWh CATL ternary lithium battery for a range of about 750 kilometers.
The Xiaomi YU7 will launch on the Chinese EV market in June with a base price of about 300.000 yuan ($41K). Xiaomi will also launch a cheaper RWD version, which will sell for about $32K
Re: Xiaomi YU7
Min poäng var att merparten är strafftullar och moms.manneson skrev: ↑11 dec 2024 06:07
- Xyborg
- Teslaägare
- Inlägg: 117
- Blev medlem: 24 aug 2022 22:07
- Referralkod: ts.la/robin28307
Re: Xiaomi YU7
Den där SU7:an var ju riktigt snygg! Jag vill helst köpa europeiskt, så den går bort ändå. Men rent tekniskt är det säkert en väldigt kompetent bil.
Re: Xiaomi YU7
Dom var inte billigare innan tullarna. Det var även då 100% prispåslag när det borde vara 10-15%.spacecoin skrev: ↑11 dec 2024 09:14
Även en Tesla är mkt billigare i Kina.
Model 3 kostar från 350k och Y 363k.
Man sätter priserna efter vad (man tror) marknaden tolererar helt enkelt.
Re: Xiaomi YU7
Ja det är klart att medelinkomst och prisläga även spelar in.manneson skrev: ↑11 dec 2024 14:00Dom var inte billigare innan tullarna. Det var även då 100% prispåslag när det borde vara 10-15%.
Även en Tesla är mkt billigare i Kina.
Model 3 kostar från 350k och Y 363k.
Man sätter priserna efter vad (man tror) marknaden tolererar helt enkelt.
Re: Xiaomi YU7
Out of spec review, verkar gilla den(truly amazing). Lätt att förstå varför biltillverkare runtom i världen är livrädd för att behöva konkurrera mot det här.
Ser ut att passera 130 000 sålda bilar under 2024, produktionsstart i april.
Ser ut att passera 130 000 sålda bilar under 2024, produktionsstart i april.
Re: Xiaomi YU7
Fel tråd, men det är helt osannolikt att ett företag som aldrig byggt en bil gör den här på så kort tid.
Re: Xiaomi YU7
Just, såg det nu, körde på mobilen så missade det