Vilka är andra bilar av motsvarande standard?
Y är ju nya V70, förmånsbilsfavoriten hos svennebanan med fru och barn. Med tanke på det typiska användningsområdet för en sådan bil bör man nog inte ha alltför stora förväntningar på skicket.

Moderator: Redaktion
Vilka är andra bilar av motsvarande standard?
Jag har kört motorcykel i 30 år och ALDRIG haft nytta av varken hjälm eller ställ, borde jag köra i bermudashorts och flippflopp i fortsättningen då ?
Så är det! +22000 mil med Model 3 från 2019 och borträknat däck är servicekostnaden på ca 1500sek hittills (torkarblad, kupéfilter och spolarvätska som jag enkelt fixat själv). Bromsvätskan kollar jag med mätare från Biltema och brukar lägga in neutral och hårdbromsa efter biltvätt/rejält nederbörd för att få bort ytrost (vilket gjort att jag aldrig behövt någon bromsservice samt fått igenom bilen på besiktningen), annars används motorbroms så ofta som möjligt för att inte slita på bromsarna.Freez skrev: ↑17 mar 2025 14:48Kul! Känns som service/reperationskostnaden för en Tesla oftast är väldigt låg.Tellus skrev: ↑17 mar 2025 01:22Model 3 SR-19 (såld-22) 4500mil, 400kr kupefilter
Model 3 Performance-19 12000mil, 3500kr, batteri och några kupefilter och torkarblad. + ett däckbyte, originaldäcken räckte 9000mil
Model YLR-22 5800mil, 900kr, kupefilter och torkarblad
Model YP-22 (såld-23) 1500 mil. 0kr
Model S-23 2300 mil. 0kr
Har också kört motorcykel i 30 år, och har haft nytta av hjälm och ställ.repulsiv skrev: ↑17 mar 2025 19:53Jag har kört motorcykel i 30 år och ALDRIG haft nytta av varken hjälm eller ställ, borde jag köra i bermudashorts och flippflopp i fortsättningen då ?
Det finns anledningar att kontrollera och byta bromsvätska, dessa anledningar har nämts i tråden flera gånger.
Kör man aldrig ett fordon mer än några år och 5000 mil lär man inte hinna få problemen dock nej.