Artikel i media

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare
Inlägg: 1767
Blev medlem: 31 aug 2014 19:21
Ort: Löddeköpinge

Artikel i media

Inlägg av leiflodde »

Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Artikel i media

Inlägg av mati »

Norska Tesla???? Eller läste jag fel nu?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Joel
Teslaägare
Inlägg: 65
Blev medlem: 04 jan 2015 18:10

Re: Artikel i media

Inlägg av Joel »

"Titta bara på vad som händer med norska Tesla som är ledande på elbilsmarknaden."
:lol:
Användarvisningsbild
Toja
Teslaägare
Inlägg: 964
Blev medlem: 20 jul 2015 18:04
Ort: Saltsjö-Boo

Re: Artikel i media

Inlägg av Toja »

Vet inte om det är syftning fel eller okunskap. Det står Norska Tesla i artikeln. Men att uppfinna en laddare som laddar bör man kör känns som en metod vi kommit förbi med Tesla.
Kanske det kan vara något för tung trafik



Skickat från min iPhone med Tapatalk
S P85D -15 | röd |
S 100D -18 | röd |
3 LR- 19 | vit |
MYP -22 | MIB | svart/svart
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Artikel i media

Inlägg av LarsL »

Jag slutade läsa vid
Titta bara på vad som händer med norska Tesla som är ledande på elbilsmarknaden.
vigge50
Inlägg: 7441
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Artikel i media

Inlägg av vigge50 »

Jag hoppas att detta bara är ett missförstånd i vad han sa, han borde ha bättre koll om han jobbar med elbilar på Blekinge tekniska högskola
– Titta bara på vad som händer med norska Tesla som är ledande på elbilsmarknaden. De har verkligen tagit PR-vinsten i detta genom att gå före, en bil som inte ens finns på marknaden har de sålt 300 000 exemplar av – en hel årsförsäljning.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Artikel i media

Inlägg av LarsL »

Kan vara journalisten som hörde fel eller har egna idéer. Har själv blivit intervjuad av journalister som bestämt sig för något å då skriver de det, i det här fallet är journalisten övertygad om att Tesla är Norskt.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Artikel i media

Inlägg av Jerker »

vigge50 skrev:
Jag hoppas att detta bara är ett missförstånd i vad han sa, han borde ha bättre koll om han jobbar med elbilar på Blekinge tekniska högskola
– Titta bara på vad som händer med norska Tesla som är ledande på elbilsmarknaden. De har verkligen tagit PR-vinsten i detta genom att gå före, en bil som inte ens finns på marknaden har de sålt 300 000 exemplar av – en hel årsförsäljning.
Haha! Ja, jag hoppade till där också! Säkert en feltolkning av artikelförfattaren.
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5180
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Artikel i media

Inlägg av Nicke Nyfiken »

vigge50 skrev:
Jag hoppas att detta bara är ett missförstånd i vad han sa, han borde ha bättre koll om han jobbar med elbilar på Blekinge tekniska högskola
– Titta bara på vad som händer med norska Tesla som är ledande på elbilsmarknaden. De har verkligen tagit PR-vinsten i detta genom att gå före, en bil som inte ens finns på marknaden har de sålt 300 000 exemplar av – en hel årsförsäljning.
Eller så har han inte koll. Han verkar även tro att Tesla SÅLT 300000 ex av Model 3. :?
Men det kan ju vara ett missförstånd det också.
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare
Inlägg: 1767
Blev medlem: 31 aug 2014 19:21
Ort: Löddeköpinge

Re: Artikel i media

Inlägg av leiflodde »

Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare
Inlägg: 2324
Blev medlem: 04 apr 2015 13:38

Re: Artikel i media

Inlägg av mans71 »

Så nu får Elon en väg uppkallad efter sig - Elonroad :D
Model S P85DL+
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare
Inlägg: 1767
Blev medlem: 31 aug 2014 19:21
Ort: Löddeköpinge

Re: Artikel i media

Inlägg av leiflodde »

Lite kul rubrik "Hundratals ska bekämpa smutsbilarna"

http://teknikdygnet.se/2016/05/31/hundr ... tsbilarna/
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare
Inlägg: 1767
Blev medlem: 31 aug 2014 19:21
Ort: Löddeköpinge

Re: Artikel i media

Inlägg av leiflodde »

Ingen elbil men satsning på elbussar :)

http://www.sydsvenskan.se/2016-06-15/ma ... a-elbussar
Användarvisningsbild
flaco
Teslaägare
Inlägg: 188
Blev medlem: 30 sep 2015 20:31
Ort: Järfälla

Re: Artikel i media

Inlägg av flaco »

Bild
Nu vill Lasse lösa upp sekten :-D

________________________
Väntar på min Model X 90D
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Artikel i media

Inlägg av Jerker »

Sekten kring Tesla lär inte upplösas förrän det finns andra elbilar som är likvärdiga. Så enkelt är det.

Fast Lasse Swärd kör ett känt koncept. Han försöker svärta ner dem som dragit ner byxorna på honom och hans inkompetens som biljournalist. Det väcker ingen respekt.

(Men jag antar att han har fått ta emot en massa mail från folk som verkligen är direkt otrevliga och osakliga. Vore bättre om han valde att sakligt försöka bemöta de argument som diskuteras på den här sajten! Fast det ger inte så fina rubriker...)
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Artikel i media

Inlägg av LarsL »

Jo, men du vet den där Iphonen hade ju så dålig mottagning och samtalskvalite så den måste vara värdelös. De som ser någon som helst nytta med den måste tillhöra en sekt eller något sånt.

Låt honom vara, det är totalt betydelselöst vad han tycker eller tänker. Det finns redan 400 000 människor som slängt upp 10000kr för en förhansbokning av M3. Så vi är ganska garanterade att vi kommer få en bil som är hyggligt vanlig och därmed har all service man kan förvänta sig. Om något så skulle jag vilja avskräcka folk som är före mig i kön ;)
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8502
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Artikel i media

Inlägg av Pontus »

Det där var väl inte så hårda ord. Det bara inse att vi är med i sekt. Eftersom vi tror på saken så borde vi stolt bära brännmärket synligt nu på sommaren.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7297
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Artikel i media

Inlägg av TiborBlomhall »

Sekt uppstår alltid när vissa upplever nåt extraordinärt som andra har missat. Från en snubbe som traskar fram på vatten via en dator man slipper komma ihåg hokuspokus.exe -uaF formler för att få den att göra nåt, till en bil du kan ladda hemma och åka gratis till Paris med.

Snubben på vattnet kunde inga andra se igen, honom får man helt enkelt tro på. Och det har ju gått bra i några tusen år nu. Datorn var det så många som upplevde så efter ett tag började också konkurrenterna komma med liknande lösningar. Bilar kommer också vandra samma väg, men just nu finns det de som har upplevt hur bra en elbil kan vara - och så finns det de som ropar "sekt!"
Användarvisningsbild
Anderzzon
Teslaägare
Inlägg: 606
Blev medlem: 11 maj 2015 21:48

Re: Artikel i media

Inlägg av Anderzzon »

Det sjuka är att han på föregående sida intervjuar Teslas nya informationschef i Sverige utan att ställa några frågor om det han klagade på förra veckan.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7297
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Artikel i media

Inlägg av TiborBlomhall »

Anderzzon skrev:
Det sjuka är att han på föregående sida intervjuar Teslas nya informationschef i Sverige utan att ställa några frågor om det han klagade på förra veckan.
Har de en svensk informationschef? Vem?
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8502
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Artikel i media

Inlägg av Pontus »

TiborBlomhall skrev:
Anderzzon skrev:
Det sjuka är att han på föregående sida intervjuar Teslas nya informationschef i Sverige utan att ställa några frågor om det han klagade på förra veckan.
Har de en svensk informationschef? Vem?
Det skulle du bra gärna vilja veta. :)
Utan att läsa artikeln så kanske det kan vara Andy som han pratat med.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Monark1954
Teslaägare
Inlägg: 1012
Blev medlem: 25 mar 2016 10:02
Ort: Umeå

Re: Artikel i media

Inlägg av Monark1954 »

flaco skrev:
Bild
Nu vill Lasse lösa upp sekten :-D

________________________
Väntar på min Model X 90D
Alla vi som tror på klimatmålen, Sveriges eller EU-s, är även vi med i sen sekt då vi tror att med elbilar som har längre räckvidd än närmaste stad kan vi verka för att klimatmålen uppnås? Att hävda att de som är intresserade av Tesla, den nu enda elbil på marknaden med lång räckvidd är en sekt är ju en spännande åsikt från DN. Efter att ha kört ren elbil med begränsad räckvidd några veckor och blivit lyrisk över att köra elbil men vill nå längre är Tesla enda alternativet.
Tydligen så verkar sekten Tesla fans vara stark för VW, Mercedes, BMW verkar vara rädda för sekten och säger även att de satsar på elbilar.
Att antyda att Teslas bilegenskaper är överdrivna kan jag själv inte motbevisa då jag inte kört en Tesla själv än. Men efter att ha sett timmar med testfilmer från USA där journalister som testar massor med olika bilar kört långa sträckor med modell x som de fixat själva och ej fått låna av Tesla så verkar även bilen vara minst sagt över medel. Andra fossilbilar kan vara mycket bra men de har just en nackdel, negativ klimatpåverkan.

En som tror på att genom att ligga i framkant och använda en elbil även för långa sträckor så drives klimatarbetet framåt kan tills vidare bara välja Tesla. Även om vi anses tillhöra en sekt så är vi stolta för att påverka mot en bättre miljö.
Jag tror vi får många långa sköna mil när vi får vår modell X. När det efter många år kanske blir dags att byta bil kanske det finns fler att välja på.
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Artikel i media

Inlägg av danni »

Wait, what? Har Apple-sekten upplösts sen länge...? Men jag fick ju mitt nya medlemskort bara häromveckan? :shock:
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Anderzzon
Teslaägare
Inlägg: 606
Blev medlem: 11 maj 2015 21:48

Re: Artikel i media

Inlägg av Anderzzon »

TiborBlomhall skrev:
Anderzzon skrev:
Det sjuka är att han på föregående sida intervjuar Teslas nya informationschef i Sverige utan att ställa några frågor om det han klagade på förra veckan.
Har de en svensk informationschef? Vem?
Maria Lantz från Peugeot. Hon ska ha hand om Sverige, Danmark och Finland.
olza
Inlägg: 222
Blev medlem: 05 jul 2014 13:09
Ort: Karlstad

Re: Artikel i media

Inlägg av olza »

Här är artikeln om Teslas nya informationschefer för Norden:

http://www.dn.se/arkiv/motor/hon-ska-st ... -i-norden/
Volvo V70N 2.5T 2004
[Annulerad] Model 3 reservation 31/3-16
[Annulerad] Sono Sion #51xx 17/6-18
Lightyear 2 waitlist SE0007x 5/1-23
Skriv svar