FSD V14, testas i Sverige (förhoppningsvis snart)

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
BlevIngenCT
Teslaägare
Referralkod: ts.la/claes98950

FSD V14, testas i Sverige (förhoppningsvis snart)

Inlägg av BlevIngenCT »

Såg följande artikel:
https://www.notateslaapp.com/news/3167/ ... assessment

Vore nice om även den trafikmedvetna Basic Autopilot kunde bli baserad på den, inte allt för långt fram i tiden :)
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare

Re: FSD V14, testas i Sverige (förhoppningsvis snart)

Inlägg av spacecoin »

Tesla-bubblan i ett nötskal. Man hittar på sina egna sanningar och randos på sociala medier är källor för "artiklar". Sedan sprids det snabbare än hos en syjunta med 1000 tanter av vuxna(?) män.

Detta är fullkomligt irrelevant och trams.

DCAS phase 2 är lagligt i Sverige och resten av EU och stora delar av världen) sedan i måndags. Var är min AP med automatiska filbyten?
Användarvisningsbild
BlevIngenCT
Teslaägare
Referralkod: ts.la/claes98950

Re: FSD V14, testas i Sverige (förhoppningsvis snart)

Inlägg av BlevIngenCT »

Så om det ev. är sant att Tesla och Transportstyrelsen har ett "samarbete" (trots pågående tjafset med skyltar), är det iaf i min bok positivt och inger iaf mig hopp!

Och jag förstår om du är bitter Spacecoin om du ev. betalat större summor för saker (FSD eller EAP) som Elon lovat skulle vara på plats för flera år sedan...

Jag och andra som hoppas att vanliga Basic AP skall bli mer användbar utan fantombromsningar och annat som "strular" och inte fungerar till 99.999 ännu, varför skulle vi vara i bubblor (av syjuntande vuxna män) om nu framstegen med v13 och kommande v14 förhoppningsvis i närtid, ser ut att bli verklighet och kan/får användas i grundfunktionaliteten även för Basic AP?
Vad jag sett på YT, så verkar Övervakad FSD med v13, fungera betydligt bättre än den äldre stacken europeiska AP'n använder iaf.

Från länkade "artikeln":
First, the Swedish Transportation Administration will spend the next one to two weeks assessing the data gathered during the test. Following a successful assessment, the next step is for Tesla to receive its first official approval to test FSD V14 on approved highways and roads in the country. This is a significant milestone, as this level of public road testing hasn’t been previously permitted.
Nedan är vad Grok kom fram till /hittade (som självklart kan vara fel):
Transportstyrelsen och Tesla testar inte självkörning tillsammans i Sverige, men Transportstyrelsen har nyligen godkänt att Tesla får bedriva försöksverksamhet med automatiserade fordon i begränsade områden, vilket är ett första steg mot godkännande av tekniken på svenska vägar. Stockholms stad nekade dock till en ansökan från Tesla om att testa i hela staden, då det bedömdes vara för riskfyllt och staden redan hade andra automatiseringsprojekt att prioritera.
Så Spacecoin, du får gärna berätta vilken information du sitter på, som skulle slå undan fötterna på oss med ett hopp om ovan?
Skriv svar