Re: Hr Ågren
Postat: 05 okt 2021 23:15
Corona?jonasl skrev:Hur har du gjort för att bara köra 4400 mil på tre år??
Jag jobbpendlar inte och kör inte bil dagligen ens men kommer lätt upp i de milen ändå.
Corona?jonasl skrev:Hur har du gjort för att bara köra 4400 mil på tre år??
Jag jobbpendlar inte och kör inte bil dagligen ens men kommer lätt upp i de milen ändå.
Helt enig. (Fast även om värdetappet är högre i % tror jag inte att jag tappar 180K mer på Håndajen)LarsL skrev:Blir intressant att se om 3 år om du gjorde rätt val utifrån ekonomin. Det är inte helt otroligt om Model Y tagit igen en stor del av skillnaden i inköpspris.
Men jag tycker också att Model Y är lite väl dyr och jag har försökt titta på andra bilar… men de håller tyvärr inte måttet. De är alldeles för mycket fossilbil eller helt enkelt ålderdomliga.
Inte så konstigt, och speciellt med pandemi och allt. Hade ca 2500 mil på min förra M3 som jag hade haft i två år.jonasl skrev:Hur har du gjort för att bara köra 4400 mil på tre år??
Jag jobbpendlar inte och kör inte bil dagligen ens men kommer lätt upp i de milen ändå.
Min e-tron har precis passerat 3200 mil efter 2,5 år. De första 2000 mil har jag avverkat under de första 7-8 månaderna. Och sen hände inget mer. Det är inte mycket mer än 50 mil i månaden de senaste 2 åren.martinot skrev:Inte så konstigt, och speciellt med pandemi och allt. Hade ca 2500 mil på min förra M3 som jag hade haft i två år.jonasl skrev:Hur har du gjort för att bara köra 4400 mil på tre år??
Jag jobbpendlar inte och kör inte bil dagligen ens men kommer lätt upp i de milen ändå.
12200 mil sedan mars 2019, och då har jag naturligtvis inte kört bil till och från jobbet sen mars 2020. Det gjorde jag i och för sig inte före pandemin heller (det går snabbare att cykla). Men vi har ersatt många kollektivtrafikresor med bil, och har torp 32 mil bort som vi ofta åker till. Det samlar mil …martinot skrev:Inte så konstigt, och speciellt med pandemi och allt. Hade ca 2500 mil på min förra M3 som jag hade haft i två år.
Samma här, men det beror på att man tar varje chans att åka någonstans bara för nöjet att få ut och köra en stund, lika roligt varje gång (SR+, 2021)jonasl skrev:Hur har du gjort för att bara köra 4400 mil på tre år??
Jag jobbpendlar inte och kör inte bil dagligen ens men kommer lätt upp i de milen ändå.
Rub it in….ducce916m skrev:Samma här, men det beror på att man tar varje chans att åka någonstans bara för nöjet att få ut och köra en stund, lika roligt varje gång (SR+, 2021)jonasl skrev:Hur har du gjort för att bara köra 4400 mil på tre år??
Jag jobbpendlar inte och kör inte bil dagligen ens men kommer lätt upp i de milen ändå.
Kollade Hyundais visningsbil i Malmö, så jäkla tråkig inredning och stolklädsel.......
Titta på den dom har i hallen iställetducce916m skrev:Samma här, men det beror på att man tar varje chans att åka någonstans bara för nöjet att få ut och köra en stund, lika roligt varje gång (SR+, 2021)jonasl skrev:Hur har du gjort för att bara köra 4400 mil på tre år??
Jag jobbpendlar inte och kör inte bil dagligen ens men kommer lätt upp i de milen ändå.
Kollade Hyundais visningsbil i Malmö, så jäkla tråkig inredning och stolklädsel.......
Tja, jag kör mindre än 1500 mil per år.jonasl skrev:Hur har du gjort för att bara köra 4400 mil på tre år??
Jag jobbpendlar inte och kör inte bil dagligen ens men kommer lätt upp i de milen ändå.
Välkommen tillbaka i juni!Walker skrev:Ja, då har jag suttit vid miniräknaren igen…. Och allt tyder ju på att jag hoppat i galen tunna.
Har denna gången tagit hjälp av en revisor och kokat mina böcker.
Allt tyder på att Ioniq 5’an blir lika långlivad i min ägo som eGolfen blev, dvs 6 månader. Så fort bonusen tickat in sälja den till förmån för en Tesla Y!!!!
Vilken lättnad!!
(Någon som är intresserad av en IQ5’a? Pm’a mig! )
Skatteteknisk kullerbytta. Helt lagligt och moraliskt men för komplicerat att skriva och förklara här.martinot skrev:Välkommen tillbaka i juni!Walker skrev:Ja, då har jag suttit vid miniräknaren igen…. Och allt tyder ju på att jag hoppat i galen tunna.
Har denna gången tagit hjälp av en revisor och kokat mina böcker.
Allt tyder på att Ioniq 5’an blir lika långlivad i min ägo som eGolfen blev, dvs 6 månader. Så fort bonusen tickat in sälja den till förmån för en Tesla Y!!!!
Vilken lättnad!!
(Någon som är intresserad av en IQ5’a? Pm’a mig! )
Vad var det som främst fick dig att ändra dig (om man får vara nyfiken att fråga)?
Vad var det jag sa?Walker skrev:en Tesla Y!!!!
Borde citerat den här istället - men jag kommenterar denna också, "just to rub it in".Walker skrev:Om så ändå vore. Några år kanske…dstr skrev:Vi ses om ett par månader igen.
Tack!!dstr skrev:Borde citerat den här istället - men jag kommenterar denna också, "just to rub it in".Walker skrev:Om så ändå vore. Några år kanske…dstr skrev:Vi ses om ett par månader igen.
Välkommen tillbaka
Transportstyrelsen fick min godkända ansökan 21/12/10. Så i slutet på maj har jag slantarna.mati skrev:Hur vet du när du får din miljöbonus?
Eller så skaffar jag Y tidigare och har 2 bilar någon månad….jonasl skrev:Då gäller det att tajma leverans av Y innan maj månads utgång eller hoppas på att a) reglerna inte ändras eller b) Tesla justerar priset.
Det är helt OK.Walker skrev:Skatteteknisk kullerbytta. Helt lagligt och moraliskt men för komplicerat att skriva och förklara här.martinot skrev:Välkommen tillbaka i juni!Walker skrev:Ja, då har jag suttit vid miniräknaren igen…. Och allt tyder ju på att jag hoppat i galen tunna.
Har denna gången tagit hjälp av en revisor och kokat mina böcker.
Allt tyder på att Ioniq 5’an blir lika långlivad i min ägo som eGolfen blev, dvs 6 månader. Så fort bonusen tickat in sälja den till förmån för en Tesla Y!!!!
Vilken lättnad!!
(Någon som är intresserad av en IQ5’a? Pm’a mig! )
Vad var det som främst fick dig att ändra dig (om man får vara nyfiken att fråga)?
Allt? Typ.martinot skrev:Det är helt OK.Walker skrev:Skatteteknisk kullerbytta. Helt lagligt och moraliskt men för komplicerat att skriva och förklara här.martinot skrev:Välkommen tillbaka i juni!Walker skrev:Ja, då har jag suttit vid miniräknaren igen…. Och allt tyder ju på att jag hoppat i galen tunna.
Har denna gången tagit hjälp av en revisor och kokat mina böcker.
Allt tyder på att Ioniq 5’an blir lika långlivad i min ägo som eGolfen blev, dvs 6 månader. Så fort bonusen tickat in sälja den till förmån för en Tesla Y!!!!
Vilken lättnad!!
(Någon som är intresserad av en IQ5’a? Pm’a mig! )
Vad var det som främst fick dig att ändra dig (om man får vara nyfiken att fråga)?
Tänkte mer praktiskt vad du inte gillade med Hyundai och vad du saknade hos Tesla?
Tack! (Livet har återvänt lite)Dexter skrev:Förstår hur du känner i Ioniq 5 eftersom du kommer från Tesla.
Jag hade nog känt samma sak.
Inget fel med Ioniq 5 men det är ändå lite "Grand Mamma,s Car" som Sandy Munro brukar säga.
Välkommen tillbaka.