Björkliden - Världens vackraste SuC?
Moderator: Redaktion
Re: Björkliden - Världens vackraste SuC?
Härligt! Nu fattas bara att de öppnar upp SuC för oss som kör annat än Tesla, så att vi också kan komma så långt norrut i Sverige vintertid... För de övriga laddoperatörerna verkar inte riktigt på hugget uppe i norr 

VW Id.3 Pro Performance Family MY21
Tänk om de kunde skynda på lite med det där öppnandet. Jag har tänkt försöka ta mig upp till de trakterna med min Polestar i början av januari.krille skrev:Härligt! Nu fattas bara att de öppnar upp SuC för oss som kör annat än Tesla, så att vi också kan komma så långt norrut i Sverige vintertid... För de övriga laddoperatörerna verkar inte riktigt på hugget uppe i norr

Fast med SuC tillgängligt blir det väl knappt ens någon utmaning att ta sig fram så jag får väl se avsaknaden av SuC som en kvalitet i reseäventyret

VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Vi Teslaägare hade egentligen tänkt att Sälen, Idre, Funäsdalen, Vemdalen etc. gott kan räcka till de som kör annatkrille skrev:Härligt! Nu fattas bara att de öppnar upp SuC för oss som kör annat än Tesla, så att vi också kan komma så långt norrut i Sverige vintertid... För de övriga laddoperatörerna verkar inte riktigt på hugget uppe i norr

Nämen, det löser sig nog snart…fast då vete det fåglarna om det räcker med tre v3…
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Det är ju inte heller säkert att alla dessa mindre SuC-platser öppnas upp för alla. Det kan bli så att Björkliden och andra öppnas för alla, men det kan också bli på andra sätt. Det återstår att se.Maw skrev:Tänk om de kunde skynda på lite med det där öppnandet. Jag har tänkt försöka ta mig upp till de trakterna med min Polestar i början av januari.krille skrev:Härligt! Nu fattas bara att de öppnar upp SuC för oss som kör annat än Tesla, så att vi också kan komma så långt norrut i Sverige vintertid... För de övriga laddoperatörerna verkar inte riktigt på hugget uppe i norr
Fast med SuC tillgängligt blir det väl knappt ens någon utmaning att ta sig fram så jag får väl se avsaknaden av SuC som en kvalitet i reseäventyret
Så vänta lite med att lägga exakta reseplaner.

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Tänker att det borde gå även utan SuC, vi får semartinot skrev:Det är ju inte heller säkert att alla dessa mindre SuC-platser öppnas upp för alla. Det kan bli så att Björkliden och andra öppnas för alla, men det kan också bli på andra sätt. Det återstår att se.Maw skrev:Tänk om de kunde skynda på lite med det där öppnandet. Jag har tänkt försöka ta mig upp till de trakterna med min Polestar i början av januari.krille skrev:Härligt! Nu fattas bara att de öppnar upp SuC för oss som kör annat än Tesla, så att vi också kan komma så långt norrut i Sverige vintertid... För de övriga laddoperatörerna verkar inte riktigt på hugget uppe i norr
Så vänta lite med att lägga exakta reseplaner.

VW ID.7 GTX Tourer -25
Senj är inte så tokig heller 

Model S P85DL+
Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt
Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt
Vill inte nästan ha slut på laddning när isen lagt sig i backarna upp dit.

Tesla Model S 90D
Oj oj, här blir man omnämnd minsannBjelke skrev:Vore ju najs om någon extra foto-intresserad hade kunnat tagit en proffsig bild där ju
Jocce kanske?(han med ”garagebilden”)

Är jag i krokarna kommer garanterat bild

(Edit: Hittar den inte på maps, eller är det jag som tappat sökförmågan..tänkte kolla avstånd etc

/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Cirka här borde den väl vara... https://goo.gl/maps/VPZ1HFgGJjpSygfM9Jocce skrev:Oj oj, här blir man omnämnd minsannBjelke skrev:Vore ju najs om någon extra foto-intresserad hade kunnat tagit en proffsig bild där ju
(Edit: Hittar den inte på maps, eller är det jag som tappat sökförmågan..tänkte kolla avstånd etc
/Jocce
VW Id.3 Pro Performance Family MY21
Lite mer till höger mot gaveln av huset.krille skrev:Cirka här borde den väl vara... https://goo.gl/maps/VPZ1HFgGJjpSygfM9Jocce skrev:Oj oj, här blir man omnämnd minsannBjelke skrev:Vore ju najs om någon extra foto-intresserad hade kunnat tagit en proffsig bild där ju
/Jocce

https://www.hitta.se/kartan?usergeo=1&s=08945a39
ABRP navigerar en till stugorna nedanför SuC:en.
Tesla Model S 90D
Helt fantastisk vy! 

VW ID.7 GTX Tourer -25
Vad fick du för laddeffekt.Maw skrev:Helt fantastisk vy!

MY -22 och M3 -20
#teamblue #teamwhite
#teamblue #teamwhite
Mmm.. hoppas det är bättre fart nästa gång jag åker hit, men jag var ju tvungen att provaguinness skrev:Vad fick du för laddeffekt.Maw skrev:Helt fantastisk vy!0,0 typ

VW ID.7 GTX Tourer -25
Otroligt vacker plats!Maw skrev:Helt fantastisk vy!
Är nog inte bara vackraste SuC i Sverige, men förmodligen den vackraste laddplatsen.

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
Ser inga bilder annat än över utsikten mot Lapporten, så lägger till ett par där man ser lite mer runt omkring.
Tesla Model S 90D
Tackar! Snyggt! 

- Icemountain
- Teslaägare
Tackar! Ja, de är tagna med drönare. Tog lite tid att få dem godkända av Lantmäteriet, men det är ju så när det är semestrar eller jul/nyår.
Tesla Model S 90D
Finns en live webcamera som får med superchargers:arna i Björkliden.
Försökte också ladda där i veckan men de är tydligen inte upplåsta för icke-Tesla.
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
H145 ?AAKEE skrev:Försökte också ladda där i veckan men de är tydligen inte upplåsta för icke-Tesla.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Jo, fick int ladda därNicke Nyfiken skrev:H145 ?AAKEE skrev:Försökte också ladda där i veckan men de är tydligen inte upplåsta för icke-Tesla.

M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Airbus får fixa avtal med Elon.AAKEE skrev:Jo, fick int ladda därNicke Nyfiken skrev:H145 ?AAKEE skrev:Försökte också ladda där i veckan men de är tydligen inte upplåsta för icke-Tesla.

Eller kanske SLA kan fixa en lokal deal.

Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
- RagWal
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ragnar71607
Vacker plats och hyfsat tydligt budskap idag.
MY LR 2022
https://trine.com/just-invested/170729
https://trine.com/just-invested/170729