Räckvidd Long Range
Moderator: Redaktion
-
Gustafsson
- Teslaägare
Re: Räckvidd Long Range
Vet inte hur det är med den räckvidd som anges som typical i model3/Y.
Den siffran stämmer ganska bra med vad jag faktiskt får i verkligheten med min S. Genomsnittsförbrukbingen över snart 4 år/13000 mil ligger på 199 Wh/km. Då är alltså även sura vinterdagar medräknade.
Jag har inga svårigheter att hålla mig under ”typical” om jag vill och ändå köra utan att vara stoppkloss i trafiken.
Den siffran stämmer ganska bra med vad jag faktiskt får i verkligheten med min S. Genomsnittsförbrukbingen över snart 4 år/13000 mil ligger på 199 Wh/km. Då är alltså även sura vinterdagar medräknade.
Jag har inga svårigheter att hålla mig under ”typical” om jag vill och ändå köra utan att vara stoppkloss i trafiken.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
-
Maw
Ett eller två märken till på Svenska marknaden finns det väl som klarar detta? Ytterligare ett är ju på väg hit inom kort och klarar den sträckan utan laddning t o mDon Vessla skrev:Som alla skriver så är det normalt. Dock; Model 3 verkar verkar vara snålast av alla. Nu på försommaren så kör jag min LR på runt 160 Wh per km på landsväg och bitvis motorväg i 80-125 km/h. Jag pendlar Sthlm- Helsingborg, kör 130 km/h, och behöver inte tänka på annat än att ladda ca 30 min i Ödeshög. Det klarar ingen annan tillverkare. Du köpte det bästa...ur det förbrukningsperspektivet i alla fall
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
-
jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Vill du ha en rimlig uppskattning av din räckvidd så gå in och titta på energigrafen, välj att visa snittet över senaste 50k så får du en räckvidd som är baserad på hur du själv har kört.
Model Y LR AWD 2022
-
joel80
- elbilist
Jag klarar mig kring 35-36 mil motorväg nu i 115-125km/h med Polestar 2. Senaste resan Sthlm - Gävle hamnade jag på en snittförbrukning på 207wh/km och en snitthastighet på 102km/h.Maw skrev:Ett eller två märken till på Svenska marknaden finns det väl som klarar detta? Ytterligare ett är ju på väg hit inom kort och klarar den sträckan utan laddning t o mDon Vessla skrev:Som alla skriver så är det normalt. Dock; Model 3 verkar verkar vara snålast av alla. Nu på försommaren så kör jag min LR på runt 160 Wh per km på landsväg och bitvis motorväg i 80-125 km/h. Jag pendlar Sthlm- Helsingborg, kör 130 km/h, och behöver inte tänka på annat än att ladda ca 30 min i Ödeshög. Det klarar ingen annan tillverkare. Du köpte det bästa...ur det förbrukningsperspektivet i alla fall
En laddning från 10-80% tar 35 min och på det skulle jag klara i allafall 25 extra mil med marginal.
Så i allafall nu när det inte är kallt och vinterväglag tror jag att jag skulle klara sträckan Stockholm - Helsingborg (ca 55 mil) på ungefär samma sätt. Alltså ca 30 min laddning och då ha marginal.
Kanske jag skulle få ladda några minuter längre än dig om jag håller 130km/h hela tiden. Samt att jag skulle sikta på laddning i Jönköping på väg söderut.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
-
Dafro
- elbilist
Ber om ursäkt, trodde alla här inne var nördiga och visste var GOM är men sant innan man vet så vet man inte.slugger75 skrev:Jag har ingen aning om det är en dum fråga. Säkert inte, men jag kan inte svara på den för jag vet inte vad GOM är.Dafro skrev:Kanske en dum fråga och självklart för er som har tesla. Men menar ni att GOM visar det teoretiska värdet mot en standard och inte en en verklig uppskattad räckvidd byggd på hur man kör eller på hur sträckan man ställt in i navigatorn är.
27,8 kWp solceller
Pixii Home 20 kWh/20 kW
BMW IX xDrive60 M Sport Pro
Pixii Home 20 kWh/20 kW
-
Dafro
- elbilist
Hej, blir imponerad av att du kommer 35-36 mil, vilket är ungefär vad jag skulle behöva men använder ABRP för att utvärdera bilar så lägger jag in Linköping - Tjörn som är min måttstock för räckvidd som jag vill klara utan laddning (305 km) 18 grader och 2 m i motvind, bara för att ha något värde. Då skulle jag komma fram med 4% kvar och det känns lite lågt fast kanske en vanesak. Med min E-tron kommer jag till Göteborg på sin höjd med 4% kvar. Så min undran är om du tycker att bilen är effektivare än vad ABRP säger?joel80 skrev:Jag klarar mig kring 35-36 mil motorväg nu i 115-125km/h med Polestar 2. Senaste resan Sthlm - Gävle hamnade jag på en snittförbrukning på 207wh/km och en snitthastighet på 102km/h.Maw skrev:Ett eller två märken till på Svenska marknaden finns det väl som klarar detta? Ytterligare ett är ju på väg hit inom kort och klarar den sträckan utan laddning t o mDon Vessla skrev:Som alla skriver så är det normalt. Dock; Model 3 verkar verkar vara snålast av alla. Nu på försommaren så kör jag min LR på runt 160 Wh per km på landsväg och bitvis motorväg i 80-125 km/h. Jag pendlar Sthlm- Helsingborg, kör 130 km/h, och behöver inte tänka på annat än att ladda ca 30 min i Ödeshög. Det klarar ingen annan tillverkare. Du köpte det bästa...ur det förbrukningsperspektivet i alla fall
En laddning från 10-80% tar 35 min och på det skulle jag klara i allafall 25 extra mil med marginal.
Så i allafall nu när det inte är kallt och vinterväglag tror jag att jag skulle klara sträckan Stockholm - Helsingborg (ca 55 mil) på ungefär samma sätt. Alltså ca 30 min laddning och då ha marginal.
Kanske jag skulle få ladda några minuter längre än dig om jag håller 130km/h hela tiden. Samt att jag skulle sikta på laddning i Jönköping på väg söderut.
27,8 kWp solceller
Pixii Home 20 kWh/20 kW
Pixii Home 20 kWh/20 kW
-
slugger75
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/per28997
Det är lugnt, nog bara jag som ligger efter.Dafro skrev:Ber om ursäkt, trodde alla här inne var nördiga och visste var GOM är men sant innan man vet så vet man inte.slugger75 skrev:Jag har ingen aning om det är en dum fråga. Säkert inte, men jag kan inte svara på den för jag vet inte vad GOM är.Dafro skrev:Kanske en dum fråga och självklart för er som har tesla. Men menar ni att GOM visar det teoretiska värdet mot en standard och inte en en verklig uppskattad räckvidd byggd på hur man kör eller på hur sträckan man ställt in i navigatorn är.
Men nu vet jag!
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
-
OfarligTesla
- Teslaägare
Kör man 110 km/h så bör nog inte 35 mil vara något problem. Pratar vi däremot 130 km/h så är det kortare man kommer, de jag sett som testar verkar hamna kring 30 mil i perfekta förhållanden i en Long Range vid 130 km/h, dvs 20 ish grader, torr körbana och nästan ingen vind. Min slutsats av att testa bilen och allt annat är att den fungerar nog bra om man inte kör fort men håller man högre hastighet på motorvägen på sina resor så blir det rätt kort räckvidd.Dafro skrev:
Hej, blir imponerad av att du kommer 35-36 mil, vilket är ungefär vad jag skulle behöva men använder ABRP för att utvärdera bilar så lägger jag in Linköping - Tjörn som är min måttstock för räckvidd som jag vill klara utan laddning (305 km) 18 grader och 2 m i motvind, bara för att ha något värde. Då skulle jag komma fram med 4% kvar och det känns lite lågt fast kanske en vanesak. Med min E-tron kommer jag till Göteborg på sin höjd med 4% kvar. Så min undran är om du tycker att bilen är effektivare än vad ABRP säger?
ABRP lär väl vara lite pessimistisk med Polestar 2 också, den är den med de Teslor jag haft och jämfört i var fall.
-
joel80
- elbilist
Jag upplever att jag under sommartid har lite bättre räckvidd än vad ABRP brukar förutsätta. Det är viss skillnad från förra året på förbrukningen. De OTA-uppdateringar som kommit har faktiskt gjort en del på förbrukningen.Dafro skrev:Hej, blir imponerad av att du kommer 35-36 mil, vilket är ungefär vad jag skulle behöva men använder ABRP för att utvärdera bilar så lägger jag in Linköping - Tjörn som är min måttstock för räckvidd som jag vill klara utan laddning (305 km) 18 grader och 2 m i motvind, bara för att ha något värde. Då skulle jag komma fram med 4% kvar och det känns lite lågt fast kanske en vanesak. Med min E-tron kommer jag till Göteborg på sin höjd med 4% kvar. Så min undran är om du tycker att bilen är effektivare än vad ABRP säger?joel80 skrev:Jag klarar mig kring 35-36 mil motorväg nu i 115-125km/h med Polestar 2. Senaste resan Sthlm - Gävle hamnade jag på en snittförbrukning på 207wh/km och en snitthastighet på 102km/h.Maw skrev:Ett eller två märken till på Svenska marknaden finns det väl som klarar detta? Ytterligare ett är ju på väg hit inom kort och klarar den sträckan utan laddning t o mDon Vessla skrev:Som alla skriver så är det normalt. Dock; Model 3 verkar verkar vara snålast av alla. Nu på försommaren så kör jag min LR på runt 160 Wh per km på landsväg och bitvis motorväg i 80-125 km/h. Jag pendlar Sthlm- Helsingborg, kör 130 km/h, och behöver inte tänka på annat än att ladda ca 30 min i Ödeshög. Det klarar ingen annan tillverkare. Du köpte det bästa...ur det förbrukningsperspektivet i alla fall
Håller dock med ovan om att när man håller kring 130km/h mest hela tiden så blir det inte 35 mil.
Jag drog i allafall strax under 50% senaste resan mellan Sthlm och Gävle. Det är ju en del lite långsammare trafik fram till typ Upplands Väsby, samt att jag har 5km "förort" i gävle med 30-50km/h, så snitthastigheten blev "bara" 102km/h. Men av det var då ändå ca 13-14 mil (av knappt 17 mil) motorväg i minst 115km/h (GPS) och oftast högre. (ca 125km/h den del som är 120km/h.)
-
Don Vessla
Det var som katten. För en som inte hänger med, vilka är det?Maw skrev:Ett eller två märken till på Svenska marknaden finns det väl som klarar detta? Ytterligare ett är ju på väg hit inom kort och klarar den sträckan utan laddning t o mDon Vessla skrev:Som alla skriver så är det normalt. Dock; Model 3 verkar verkar vara snålast av alla. Nu på försommaren så kör jag min LR på runt 160 Wh per km på landsväg och bitvis motorväg i 80-125 km/h. Jag pendlar Sthlm- Helsingborg, kör 130 km/h, och behöver inte tänka på annat än att ladda ca 30 min i Ödeshög. Det klarar ingen annan tillverkare. Du köpte det bästa...ur det förbrukningsperspektivet i alla fall
-
Maw
De jag först tänkte på som bör klara den körningen med 30 min laddstopp var Mercedes (eqs och eqe) och BMW (i4 och kanske ix?), men även Polestar, speciellt single motor long range och vid fint väder även long range dual motor som Joel ovan och jag själv har.Don Vessla skrev:Det var som katten. För en som inte hänger med, vilka är det?Maw skrev:Ett eller två märken till på Svenska marknaden finns det väl som klarar detta? Ytterligare ett är ju på väg hit inom kort och klarar den sträckan utan laddning t o mDon Vessla skrev:Som alla skriver så är det normalt. Dock; Model 3 verkar verkar vara snålast av alla. Nu på försommaren så kör jag min LR på runt 160 Wh per km på landsväg och bitvis motorväg i 80-125 km/h. Jag pendlar Sthlm- Helsingborg, kör 130 km/h, och behöver inte tänka på annat än att ladda ca 30 min i Ödeshög. Det klarar ingen annan tillverkare. Du köpte det bästa...ur det förbrukningsperspektivet i alla fall
En MYLR som jag också har klarar förstås också resan med max 30 min laddstopp
Den bil som snart är här och som nog kommer klara de 55 milen mellan Stockholm och Helsingborg utan laddning är Lucid Air. Den klarar 80 mil i 112.5 km/h enligt tester i USA.
I sin prisklass är dock M3LR bäst på range.
VW ID.7 GTX Tourer -25
-
martinot
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/martin65735
Hur långt tar den sig i 130 km/h?Maw skrev:Den bil som snart är här och som nog kommer klara de 55 milen mellan Stockholm och Helsingborg utan laddning är Lucid Air. Den klarar 80 mil i 112.5 km/h enligt tester i USA.Don Vessla skrev:Det var som katten. För en som inte hänger med, vilka är det?Maw skrev:Ett eller två märken till på Svenska marknaden finns det väl som klarar detta? Ytterligare ett är ju på väg hit inom kort och klarar den sträckan utan laddning t o mDon Vessla skrev:Jag pendlar Sthlm- Helsingborg, kör 130 km/h, och behöver inte tänka på annat än att ladda ca 30 min i Ödeshög. Det klarar ingen annan tillverkare. Du köpte det bästa...ur det förbrukningsperspektivet i alla fall
NACP has added the Chinese car manufacturer Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, etc) to the list of international sponsors of the war: https://tinyurl.com/NACP-Geely
Alriks Bilar - Kinas bilindustri kraschar: https://tinyurl.com/Alrik-CCP
-
Maw
Jag vet inte men den har väl samma luftmotståndskoeddicient som Tesla M3 så det borde skala någorlunda injärt mot den.martinot skrev:Hur långt tar den sig i 130 km/h?Maw skrev:Den bil som snart är här och som nog kommer klara de 55 milen mellan Stockholm och Helsingborg utan laddning är Lucid Air. Den klarar 80 mil i 112.5 km/h enligt tester i USA.
Lucid Air har en räckvidd som är ca 61% bättre än Tesla MR LR i 112.5 km/h. Om du tar räckvidden på din M3 i 130 km/h och lägger på 61% till så borde du få en bra uppfattning om hur långt Lucid Air kommer i samma hastighet.
VW ID.7 GTX Tourer -25
-
martinot
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/martin65735
Sedan har du ju saker som reluktans i elmotorer mm. som också påverkar en del förutom Cw. Så finns ju lite faktorer till som påverkar verklig förbrukning.Maw skrev:Jag vet inte men den har väl samma luftmotståndskoeddicient som Tesla M3 så det borde skala någorlunda injärt mot den.martinot skrev:Hur långt tar den sig i 130 km/h?Maw skrev:Den bil som snart är här och som nog kommer klara de 55 milen mellan Stockholm och Helsingborg utan laddning är Lucid Air. Den klarar 80 mil i 112.5 km/h enligt tester i USA.
Lucid Air har en räckvidd som är ca 61% bättre än Tesla MR LR i 112.5 km/h. Om du tar räckvidden på din M3 i 130 km/h och lägger på 61% till så borde du få en bra uppfattning om hur långt Lucid Air kommer i samma hastighet.
Sedan om du lägger på 60% på räckvidden på en M3 LR så är det inte säkert att man kommer hela vägen från STHLM till Helsingborg på en laddning. Tror det faktiskt blir lite för kort i många fall.
NACP has added the Chinese car manufacturer Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, etc) to the list of international sponsors of the war: https://tinyurl.com/NACP-Geely
-
Elvis2022
Min M3 LR visar 470 vid 100 % laddning. Körde till Norrland, väder 7-10 grader. Vid 90km/h så stämmer det ganska så exakt . Går man upp i 110 km/h så blir det ca 20% mindre i räckvidd. Går man upp till 130 då blir det ganska så stor fel marginal, ca 30%. Lätt att hålla koll på.
Tesla/ elbil är inte för stressade förare på motorvägen , mer glidar bil om du vill åka långt.
Jag klarar inte av att köra i 90km/h, det blir 120-130
vilket ger 300-320 km/h. Men vad spelar det för roll, när den laddar galet bra. Fick nära 200 på IONITY, upp till 75-80 % laddning, det går på ca 25 minuter.
Tesla/ elbil är inte för stressade förare på motorvägen , mer glidar bil om du vill åka långt.
Jag klarar inte av att köra i 90km/h, det blir 120-130
vilket ger 300-320 km/h. Men vad spelar det för roll, när den laddar galet bra. Fick nära 200 på IONITY, upp till 75-80 % laddning, det går på ca 25 minuter.
-
Dafro
- elbilist
Jo mitt val att beställa en IX50 är inte lösningen till lägst pris…Maw skrev:De jag först tänkte på som bör klara den körningen med 30 min laddstopp var Mercedes (eqs och eqe) och BMW (i4 och kanske ix?), men även Polestar, speciellt single motor long range och vid fint väder även long range dual motor som Joel ovan och jag själv har.Don Vessla skrev:Det var som katten. För en som inte hänger med, vilka är det?Maw skrev:Ett eller två märken till på Svenska marknaden finns det väl som klarar detta? Ytterligare ett är ju på väg hit inom kort och klarar den sträckan utan laddning t o mDon Vessla skrev:Som alla skriver så är det normalt. Dock; Model 3 verkar verkar vara snålast av alla. Nu på försommaren så kör jag min LR på runt 160 Wh per km på landsväg och bitvis motorväg i 80-125 km/h. Jag pendlar Sthlm- Helsingborg, kör 130 km/h, och behöver inte tänka på annat än att ladda ca 30 min i Ödeshög. Det klarar ingen annan tillverkare. Du köpte det bästa...ur det förbrukningsperspektivet i alla fall
En MYLR som jag också har klarar förstås också resan med max 30 min laddstopp
Den bil som snart är här och som nog kommer klara de 55 milen mellan Stockholm och Helsingborg utan laddning är Lucid Air. Den klarar 80 mil i 112.5 km/h enligt tester i USA.
I sin prisklass är dock M3LR bäst på range.
27,8 kWp solceller
Pixii Home 20 kWh/20 kW
Pixii Home 20 kWh/20 kW
-
Gustafsson
- Teslaägare
Någon gång måste ju en bil med jättebatteri laddas. Den laddningen tar ju betydligt längre tid än för en bil med mindre batteri med dagens laddeffekter. Inte givet att man tjänar så mycket som man tror trots att räckvidden är lång.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
-
nek0
0-50% går oftast snabbast och om du har 100kWh batteri och laddar det till 50% på långresa blir det väl myckett snabbare än om du har ett 50kWh batteri som du måste ladda till 100% för samma räckviddGustafsson skrev:Någon gång måste ju en bil med jättebatteri laddas. Den laddningen tar ju betydligt längre tid än för en bil med mindre batteri med dagens laddeffekter. Inte givet att man tjänar så mycket som man tror trots att räckvidden är lång.
-
Dafro
- elbilist
Håller helt med dig för laddhastigheten imponer inte nämnvärt jämfört med min E-tron men i mitt fall så räknar jag med att i princip bara behöva snabbladda 2 ggr per och det är på sportlovet, om det inte skulle bli någon Norrlandsresa.Gustafsson skrev:Någon gång måste ju en bil med jättebatteri laddas. Den laddningen tar ju betydligt längre tid än för en bil med mindre batteri med dagens laddeffekter. Inte givet att man tjänar så mycket som man tror trots att räckvidden är lång.
27,8 kWp solceller
Pixii Home 20 kWh/20 kW
Pixii Home 20 kWh/20 kW
-
Maw
På vilket sätt imponerar inte laddhastighetwn jämfört med din etron? Lucid Air laddar ju med upp till dubbla effekten.. Dessutom kommer den ungefär dubbelt så långt på varje kWh som din etronDafro skrev:Håller helt med dig för laddhastigheten imponer inte nämnvärt jämfört med min E-tron men i mitt fall så räknar jag med att i princip bara behöva snabbladda 2 ggr per och det är på sportlovet, om det inte skulle bli någon Norrlandsresa.Gustafsson skrev:Någon gång måste ju en bil med jättebatteri laddas. Den laddningen tar ju betydligt längre tid än för en bil med mindre batteri med dagens laddeffekter. Inte givet att man tjänar så mycket som man tror trots att räckvidden är lång.
VW ID.7 GTX Tourer -25
-
Dafro
- elbilist
Jag avsåg IX50, men inser nu att det kan missuppfattas. Har aldrig uttalat mig om lucid air.Maw skrev:Dafro skrev:Håller helt med dig för laddhastigheten imponer inte nämnvärt jämfört med min E-tron men i mitt fall så räknar jag med att i princip bara behöva snabbladda 2 ggr per och det är på sportlovet, om det inte skulle bli någon Norrlandsresa.Gustafsson skrev:Någon gång måste ju en bil med jättebatteri laddas. Den laddningen tar ju betydligt längre tid än för en bil med mindre batteri med dagens laddeffekter. Inte givet att man tjänar så mycket som man tror trots att räckvidden är lång.
På vilket sätt imponerar inte laddhastighetwn jämfört med din etron? Lucid Air laddar ju med upp till dubbla effekten.. Dessutom kommer den ungefär dubbelt så långt på varje kWh som din etron
27,8 kWp solceller
Pixii Home 20 kWh/20 kW
Pixii Home 20 kWh/20 kW
-
Kortell
- Teslaägare
Hej!
Förstått att man aldrig kommer upp i vare sig WLTP eller EPA men det jag inte har koll på är varför jag aldrig lyckas ladda upp till de 507km EPA som min två månader gamla M3P borde ha enligt Tesla på mätaren vid 100% laddning. Oavsett jag står i varmgarage o laddar så är laddgränsen 100% o 480-490km som mest. Betyder det att batteriet redan tappat kapacitet? (bilen har gått 400 mil o endast superladdat till 80% fem ggr. Har inget minne att jag någonsin skulle haft över 50 mil i räckvidd när jag åkt från 100% laddning (3x10A).
Magnus
Förstått att man aldrig kommer upp i vare sig WLTP eller EPA men det jag inte har koll på är varför jag aldrig lyckas ladda upp till de 507km EPA som min två månader gamla M3P borde ha enligt Tesla på mätaren vid 100% laddning. Oavsett jag står i varmgarage o laddar så är laddgränsen 100% o 480-490km som mest. Betyder det att batteriet redan tappat kapacitet? (bilen har gått 400 mil o endast superladdat till 80% fem ggr. Har inget minne att jag någonsin skulle haft över 50 mil i räckvidd när jag åkt från 100% laddning (3x10A).
Magnus
-
mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Har du kört ned till 5% eller mindre någon gång?Kortell skrev:Hej!
Magnus
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
-
AAKEE
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ke18519
Det verkar som de Kinabyggda M3P ofta har en lägre initial kapacitet på batteriet.Kortell skrev:Hej!
Magnus
Är bilen två månader bör du ha fått Panasonic 2170L-batteriet. Har bilen 567 km WLTP eller 547km?
När bilarna med 547km WLTP kommer är det troligt eller möjligt att ”konstanten” är ändrad så att räckvidden på skärmen blir ca 489km med nytt fyllt batteri (bilen drar mer per km pga ny datorprocessor).
480-490 km tyder på en batterikapacitet på ca 77kWh om vi förutsätter WLTP 567km. Många ”Kina”-M3P har börjat där. Det är samma battericeller men oklart om de tillverkas i annan fabrik osv, vilket skulle kunna påverka.
Du har nog inte ”redan tappat kapacitet” inte märkbart på miltalet. Däremot börjar calendar aging kunna märkas, dvs att batteriet tappar capacitet pga tidens tand.
(Det tär mer än cykler).
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
-
Elvis2022
Någon snäll här som vet, har jag räknat rätt och min Tesla har tappt endast 3,5 kW i degraderingen? Teslan är M3 LR RW 2019 med troligen 79kw men användningsbart 73,5 kW. Jag kan ha fel. Räknade till 70kw men vad vet jag.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av Elvis2022, redigerad totalt 1 gånger.