Designstudion uppdaterad?
Moderator: Redaktion
Re: Designstudion uppdaterad?
På samma ställe där du slår av och på larmet. Till höger.
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Nu kommer jag väl att framstå som korkad. (Köpte en lagerbil med larm så jag vet inget om det och har inte använt det) Men var sitter knappen för larmet i så fall? Är det under någon meny på skärmen som jag inte sett eller. De enda knapparna jag kommer på är för att öppna handskfacket och den andra knappen på vänster sida som jag inte minns vad den var till just nu. Antog att larmet alltid slogs på automatiskt när bilen låser sig. Ja jag VET det står säkert i användarmanualen men vi män brukar ju ogärna titta där 

Renault R5, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Ja det är ett val under en av menyerna. Minns inte utan titta i bilen exakt var 

Löst! Låg under menyn settings.
Renault R5, Seat Mii, Tesla Roadster.
Då var designstudion uppdaterad igen.
Ny 70D och nya färger samt en hel del är ju omstuvat i paketen.
Pano mkt billigare, annat lite dyrare.
En intressant sak: 85D gör 0-100 på 4,6 s istället för 5,4.
Undrar om det är nåt alla får i SW update
Ny 70D och nya färger samt en hel del är ju omstuvat i paketen.
Pano mkt billigare, annat lite dyrare.
En intressant sak: 85D gör 0-100 på 4,6 s istället för 5,4.
Undrar om det är nåt alla får i SW update

Model S LR -19
Model S 85D - 15 såld
Nu finns det inte längre ett teknikpaketet utan ett autopilotpaket istället och det gör att man kan köpa luftfjädring utan något annat tillval.
21" silver endast till P85D, men grå till samtliga modeller? Känns som att uppdateringarna är pågående på siten. Annars konstig begränsning.
Också konstigt att elbaklucka läggs ihop med lyxpaketet. En funktion jag verkligen inte vill vara utan, men inte heller behöva köpa utökad skinnklädsel och alcantarainnertaket för att få. Även belysningsdelarna i paketet är trevliga, har dem på min bil. Men 49 lök, ajajaj...
Tycker att det paketet borde delas i ett med "gadgets" och ett med skinnbitarna och taket.
Också konstigt att elbaklucka läggs ihop med lyxpaketet. En funktion jag verkligen inte vill vara utan, men inte heller behöva köpa utökad skinnklädsel och alcantarainnertaket för att få. Även belysningsdelarna i paketet är trevliga, har dem på min bil. Men 49 lök, ajajaj...
Tycker att det paketet borde delas i ett med "gadgets" och ett med skinnbitarna och taket.
S Plaid Svart 2023-
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
Håller med. Den vill jag också ha, men inte för 49000:-Också konstigt att elbaklucka läggs ihop med lyxpaketet
Jag är egentligen nöjd med den jag har i order.
Kanske hade jag valt en av de nya färgerna, men rätt nöjd med grå.
Förstås hoppas man ju verkligen att man får den nya prestandan. S85D (428hk 0-100 4,6s) nästan som "gamla" P85 (421hk, 0-100 4,4s).
Priset på S85 är ju 829kkr mot tidigare 828kkr och D kostar fortfarande 49kkr. Därför har jag svårt att tro att det är ny hårdvara. Det kan ju dock vara ett skrivfel på prestandan, men det står motsvarande på USA design sidan (4.4s 0-60mph).
Att P85D får 3,3s i stället för 3,4s i en uppdatering har Elon ju sagt tidigare.
Model S LR -19
Model S 85D - 15 såld
Jag har misstänkt en längre tid att S85D bör vara runt 4.5-4.6s till 100... Så tokgissar att detta inte är en nyhet egentligen men kan ha fel... Någon som klockat sin levererade S85D?
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
What, är elbaklucka enbart med i lyxpaketet nu? Skandal! Det är ju ett obligatoriskt tillval i min mening! Det var ju verkligen en försämring.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Blir att välja till lyxpaketet, Danni.danni skrev:What, är elbaklucka enbart med i lyxpaketet nu? Skandal! Det är ju ett obligatoriskt tillval i min mening! Det var ju verkligen en försämring.

Själv lär jag inte ha så många val när jag kan lägga min order misstänker jag, blir lite allt eller inget för mig i och med Signatur. Borde kanske reserverat en Standard Production vid sidan av men nu blir det nog allt.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
På amerikanska TMC har man gjort effektmätningar som visar att S 85D har ca 323 kw dvs. 438 hk så det är väl sannolikt att det är samma prestanda i nuvarande bilar och att man bara uppdaterat effekt och prestandasiffrorna på webbenhybris skrev:Jag har misstänkt en längre tid att S85D bör vara runt 4.5-4.6s till 100... Så tokgissar att detta inte är en nyhet egentligen men kan ha fel... Någon som klockat sin levererade S85D?

http://www.teslamotorsclub.com/showthre ... graded-85D
Model YP 2024
Reservation Cybertruck Trimotor
Reservation Cybertruck Trimotor
Jag håller med 100%. Tur är att vi alla har olika smaker. Men jag skulle aldrig betala 49000 för en elektrisk baklucka. Har det dock på vår nu och även på vår ICE. När man väl vant sig så är det väldigt trevligt.danni skrev:What, är elbaklucka enbart med i lyxpaketet nu? Skandal! Det är ju ett obligatoriskt tillval i min mening! Det var ju verkligen en försämring.
Det står att den adaptiva farthållaren ingår i standardutrustningen men den ingår tydligen även i autopilottillvalet. Undrar vilket som gäller?
Bägge skulle jag gissa på tills de ändrar. När jag kollar på amerikanska sidan så ingår TACC endast i Autopilot-paketet. Tesla har även sagt att säkerhetsfunktioner kommer vara standard, bekvämlighetsfunktioner får man betala för. TACC är ju en bekvämlighetsfunktion och något som antagligen inte ligger med i standard.elulf skrev:Det står att den adaptiva farthållaren ingår i standardutrustningen men den ingår tydligen även i autopilottillvalet. Undrar vilket som gäller?
På äldre bilar innan Autopilotpaketet är det väl Teknikpaketet som avgör om man får bekvämlighetsfunktionerna eller inte.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Vet ej om det har funnits innan men nu står det att det kostar 29400 att aktivera autopilotfunktionerna i efterhand till skillnad från det normala priset på 24500
Jo alla får alla funktioner gällande hårdvaran och autopilot men de har en mjukvaruspärr... Dvs så länge hårdvaran monterats i bilen kan de enligt uppgift aktivera det senare. Men hade inte sett att de verkligen hade ett pris och lösning påmatt göra det... Kanske en smart grej för tjänstebilen'förmatt hålla nere kostnaden och sedan kanske aktivera när man köper ut?
Nu har Designstudion uppdaterats igen.
Antal valbara färger har minskat. Nu kan man bara få den solida svarta färgen utan extra kostnad.
Premiumpaketet kräver inte längre skinnklädsel och har gått ner i pris till 29400 kr.
Antal valbara färger har minskat. Nu kan man bara få den solida svarta färgen utan extra kostnad.
Premiumpaketet kräver inte längre skinnklädsel och har gått ner i pris till 29400 kr.
VW ID.7 GTX Tourer -25
Tesla Model S 100D -18 - Såld
Cyklar på Scott E-Silence 20
Tesla Model S 100D -18 - Såld
Cyklar på Scott E-Silence 20
Nä, men nu verkar man inte kunna välja alcentara tak utan att köpa utökade interiörpaketet.fnystrom skrev:Nu har Designstudion uppdaterats igen.
Vad kostade interiörpaketet tidigare?
Nu får de väl lugna ner sig lite med alla paketförändringar? Undrar hur personal och presumtiva kunder kan hålla tungan rätt i mun!?
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous,
Instämmer.Kilowatt skrev:Nu får de väl lugna ner sig lite med alla paketförändringar? Undrar hur personal och presumtiva kunder kan hålla tungan rätt i mun!?
Model X75D & Model S75D
Kört Tesla sedan feb. 2015
Kört Tesla sedan feb. 2015
Det positiva med den nya paketeringen är att man faktiskt kan skippa teknikpaketet liksom premiumpaketet och fortfarande ha en "ok" config. Innan var ju teknikpaketet i praktiken något man måste kryssa i.
Det negativa är att om man vill ha vissa saker kräver det både teknin och premium.
Om det första man väljer är en 70D så ser jag faktiskt bara köldpaketet och en snygg lack som krav.
Min priolista om jag skulle speca en 70D: dvs stanna när det gör ont ekonomiskt enlig denna prio. Väljer premium för teknik då den senare går att aktivera senare via mjukvara.
1. Snygg lack
2. Köldpaketet
3. Skinnklädsel
4. Next gen säten
5. Panorama
6. Luftfjädring
7. ultra stereon
8. Premiumpaketet
9. Teknikpaketet
10. Karbon eller annan inredning
11. Fälgar
Extra stolarna i bak skulle komma som hög prio om två barn i den åldern som passar eller på g.... De är väldigt praktiska så man kan åka 7 i bilen om man har det behovet ibland.
Det negativa är att om man vill ha vissa saker kräver det både teknin och premium.
Om det första man väljer är en 70D så ser jag faktiskt bara köldpaketet och en snygg lack som krav.
Min priolista om jag skulle speca en 70D: dvs stanna när det gör ont ekonomiskt enlig denna prio. Väljer premium för teknik då den senare går att aktivera senare via mjukvara.
1. Snygg lack
2. Köldpaketet
3. Skinnklädsel
4. Next gen säten
5. Panorama
6. Luftfjädring
7. ultra stereon
8. Premiumpaketet
9. Teknikpaketet
11. Fälgar
Extra stolarna i bak skulle komma som hög prio om två barn i den åldern som passar eller på g.... De är väldigt praktiska så man kan åka 7 i bilen om man har det behovet ibland.
Senast redigerad av hybris, redigerad totalt 1 gånger.
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Det här är nästan exakt min ordning också. För mig känns ner till och med 4 obligatoriskt. Sen står jag och väger på resten. De bakvända sätena är jag väldigt kluven till. Jag har en fyraåring och en som snart blir två, och visst hade det varit skönt att slippa barnstolar helt redan om ett par år och kunna ha ett baksäte som går att använda. Men kommer barnen trivas där i längden? Kan de må illa? Blir det inte för varmt på sommaren? Hur blir det när man storhandlar eller behöver lasta för långresa (då lär man ju behöva ha vanliga stolar i reserv ändå)?hybris skrev:Det positiva med den nya paketeringen är att man faktiskt kan skippa teknikpaketet liksom premiumpaketet och fortfarande ha en "ok" config. Innan var ju teknikpaketet i praktiken något man måste kryssa i.
1. Snygg lack
2. Köldpaketet
3. Skinnklädsel
4. Next gen säten
5. Panorama
6. Luftfjädring
7. ultra stereon
8. Premiumpaketet
9. Teknikpaketet
11. Fälgar
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Jag har de extra säten i min nya bil och hade dem i min gamla.,vinhar två barn i familjen. Dottern är 11 år och har nu växt ut stolen i bak. Men när mina föräldrar eller svärföräldrar åker med kan sonen sitta i bakluckan och alla får plats i en bil.
Skall du använda säten dagligen så kommer du troligen ha dem uppfällda jämt annars blir man för lat att använda dem dagligen. Har du dagligen lite lastbehov är det faktiskt klockrent att alltid ha dem uppfällda. Trepunktsbälten, bakåtvänd och extra stålbalk. Säkraste stället i billen! Garanterat bättre än barnstolar. Om du varje dag fäller ned dem slutar det med att du inte använder dem förutom vid situationer som i vår familj med behov av 6 personer ibland.
Så det beror på... Du har två barn i rätt ålder så helt klart något att klura på.,
Skall du använda säten dagligen så kommer du troligen ha dem uppfällda jämt annars blir man för lat att använda dem dagligen. Har du dagligen lite lastbehov är det faktiskt klockrent att alltid ha dem uppfällda. Trepunktsbälten, bakåtvänd och extra stålbalk. Säkraste stället i billen! Garanterat bättre än barnstolar. Om du varje dag fäller ned dem slutar det med att du inte använder dem förutom vid situationer som i vår familj med behov av 6 personer ibland.
Så det beror på... Du har två barn i rätt ålder så helt klart något att klura på.,