Walker skrev:Viljan finns där helt klart. Men problemen verkar större. Jag har med intresse följt detta sedan dag 1 (över ett år) och det har under hela den tiden ”legat runt hörnet” och ”snart”
Tidsprognoserna ligger i höjd med övrigt inom ev-världen (Elontid, VW-löften mm). Nu har jag kört min 3’a i precis 1 år och vant mig vid hastighetsvisningen och känner mig tveksam till behov av HUD. Följer dock med intresse och hoppas att du Henrik får bitarna på plats.
Om du får ut produkterna i år gör du det bra. Med tanke på utlovad information (som skulle komma senast årsskiftet) känns tyvärr även det lite optimistiskt.
Jag har full förståelse för att det inte är så lätt, men att lova saker man inte kan hålla är inte bra för varumärket.
Hej Walker, jättebra att du tar upp sådana saker - är självklart något jag också tänker på..
Så här är det - Jag utvecklade HUD:en helt själv under ca 2 års tid och hade något som jag tyckte var klart.
Men sedan tillkom det fler människor i projektet och mentorer/rådgivare av olika slag.
Det ledde till att jag kunde få vägledning av kunniga från bilbranschen.
Då visade det sig att jag inte hade superbra koll på vad som får göras och inte i vissa bilar.
Så det jag har fått hjälp med nu (från och med december) är att göra om det helt så det passar kraven och säkerheten etc.
Sedan är det så att jag gör det här mycket för mig själv också, att göra en HUD har varit extremt lärorikt för mig, ger mer än vad jag fått när studerat (fast inte hunnit studera klart än riktigt...)
Dessutom är det häftigt att hålla på med!
Så jag tror att de flesta kommer uppskatta att de har fått längta efter något som blir ordentligt gjort.
Men det är vad jag tror!
Det som också kom upp är ju att vi skulle göra en större produktion i kina Och den idén sprack totalt.
Var på väg dit för att prata med fabriker strax innan utbrottet..
Men jag kan nu med stor säkerhet säga att vi kommer att komma ut i år med en HUD till alla Tesla model s,x,3,y
Vi kommer sätta igång en proffsigare testperiod innan sommaren för de som är intresserade.
Men jag lämnar den delen till en av mina arbetskamrater som kan det där.