Sida 5 av 10

Re: Leveransupplevelse Model 3

Postat: 13 mar 2019 18:13
av TiborBlomhall
Wahll skrev:
Ps glöm inte registrera dig som tesla ägare på siten Tesla Club Sweden
:lol: kan inte när jag är registrerad som admin :|

Re: Leveransupplevelse Model 3

Postat: 13 mar 2019 18:44
av Max3
Fick våran idag i Malmö. LR svart 19. Bilen var i helt perfekt skick och mycket kunnig personal. Accelerationen är riktigt bra, pirrar i magen.

Re: Leveransupplevelse Model 3

Postat: 14 mar 2019 10:21
av Liibo
Någon av er som fått bekräftelse efter ni betala slutfakturan?

Känns lite märkligt att betala 845 000 kr och inte få en bekräftelse att dom fått pengarna?

Re: Leveransupplevelse Model 3

Postat: 14 mar 2019 10:27
av 4900
Jag ska själv betala snart så jag vet inte, men jag har läst ett inlägg där en annan person inte heller fick någon bekräftelse.

Re: Leveransupplevelse Model 3

Postat: 14 mar 2019 10:31
av MrStarhouse
Liibo skrev:
Någon av er som fått bekräftelse efter ni betala slutfakturan?

Känns lite märkligt att betala 845 000 kr och inte få en bekräftelse att dom fått pengarna?
Nej jag fick ingen verifikation på min BG betalning heller, inte förrän Tesla ringde och ville bekräfta leveransen så meddelade dom att pengarna kommit fram.

Re: Leveransupplevelse Model 3

Postat: 14 mar 2019 13:46
av TiborBlomhall
Screenshot_20190314-054338.png
Tesla vill också få reda på vår leveransupplevelse. Nån mer som hade fått mejl från dem?

Med tanke på avsändaradressen svarade jag på engelska trots att frågorna var på svenska. Blir enklare att eskalera ;)

Re: Leveransupplevelse Model 3

Postat: 14 mar 2019 13:54
av M3apan
TiborBlomhall skrev:
Screenshot_20190314-054338.png
Tesla vill också få reda på vår leveransupplevelse. Nån mer som hade fått mejl från dem?

Med tanke på avsändaradressen svarade jag på engelska trots att frågorna var på svenska. Blir enklare att eskalera ;)
jag tänker svara på portugisiska om jag väl får enkäten

Re: Leveransupplevelse Model 3

Postat: 14 mar 2019 14:03
av MEL
M3apan skrev:
TiborBlomhall skrev:
Screenshot_20190314-054338.png
Tesla vill också få reda på vår leveransupplevelse. Nån mer som hade fått mejl från dem?

Med tanke på avsändaradressen svarade jag på engelska trots att frågorna var på svenska. Blir enklare att eskalera ;)
jag tänker svara på portugisiska om jag väl får enkäten
:D

Re: Leveransupplevelse Model 3

Postat: 14 mar 2019 14:18
av ippii
Tag tänker bara "Ta ankäten".

Re: Leveransupplevelse Model 3

Postat: 14 mar 2019 19:34
av perre
Liibo skrev:
Någon av er som fått bekräftelse efter ni betala slutfakturan?

Känns lite märkligt att betala 845 000 kr och inte få en bekräftelse att dom fått pengarna?
Samma här. Inte ett ljud och ingen leveransdag ännu. Blir nästan irriterad när kompisarna skickar sms och det inte är från Tesla.

Re: Leveransupplevelse Model 3

Postat: 17 mar 2019 14:18
av MrStarhouse
Hämtade min i Fredags,

Fick mail om ägarbyte och 14 dagars försäkring direkt på morgonen på Fredagen, fler timmar innan jag åkte för att hämta.

På plats funkade det perfekt. Jag var ca 30min för tidig på plats, men dom var ändå redo så vi kunde köra igång nästan direkt.

Alla dokument signeras med Mobilt BankID så hela den processen gick ju på bara några minuter.

Riktig rusch där, det var 6st bilar samtidigt som var under leverans till kunder.

Hon som lämnade ut bilen nämnde även det som diskuterats här med larm om SOS systemet, och att det är en bugg som kommer åtgärdas, för mig försvann det dock efter några timmar.

Tyvärr så vräkte regnet ner så bilen var blöt, det innebar att inspekterande var lite svårare, jag hittade dock inga av dom problem som nämnts med lösa lister och dylikt under. Inget problem alls med inredningen. Jag ser inget problem med karossglipor heller.

Hittade vad jag först trodde var en repa på fronten, men när vi skrapade lite på den så visade det sig bara vara några tejp/lim rester. När jag sedan tvättade bilen igår så hittade jag vad jag trodde var fler liknande repor, även på fälgarna, men alla dessa gick bort med lite Meguiar's rengöring. Det är nån form av avskrap, tex så kan nog det på fälgarna vara rester av några krokar som hållt fast bilen på skeppet, men dom måste ha varit plastbelagda och gnuggat in lite plast mot fälgen, hade det varit metallkrokar så hade det ju blivit riktiga repor.

Annars när jag tvättade så hittade jag inga repor alls. Lacken är också riktigt bra, bättre än vad jag förväntat mig, har ju läst om apelsinskal och dylikt, men inte på min bil i alla fall.

Det enda övrigt jag hittade när jag tvättade är att det blivit lite för mycket fästmassa mellan glas-taksektion 2 och 3, ligger några små klumpar i skarven, skulle säkert kunna skära bort dom själv, men ska låta SC göra det för säkerhetsskull.

Sen kom hemresan till Örebro, och förutom att det vräkte ner med regn så funkade allt perfekt. Helt underbar bil. Detta är garanterat framtiden som anlänt :)

Re: Leveransupplevelse Model 3

Postat: 17 mar 2019 15:37
av Cygnus01
Malmö levererar - Mkt kunnig och trevlig personal och en bil i toppskick!
Hämtade ut en svart LR AWD 18'' i Malmö den 14/3 och det blev en utomjordisk upplevelse :D
Superhärlig känsla och overkligt efter två års väntan och tidigare bara fossil-Volvo modell äldre i vår ägo (V70 år 2006, den senaste).
Nu är elbilsrevolutionen här och körglädjen är fenomenal, om ni inte tror mig - kolla på detta foto från hemresan :lol: :lol:

Re: Leveransupplevelse Model 3

Postat: 18 mar 2019 17:54
av Macrobson
Hämtade min bil förra veckan i Malmö. Supernöjd! :D
Hittade två små lackskador vid avhämtningen som noterades av Tesla. Men nu när solen äntligen kommit fram igen i Skåne upptäckte jag en rätt stor repa på framrutan.
Hur har ni gjort med de fel som ni upptäckt efter ni godkände leveransen? Vilket nummer ringde ni, eller vilken mail använde ni?

Re: Leveransupplevelse Model 3

Postat: 18 mar 2019 18:23
av vthorsell
Macrobson skrev:
Hämtade min bil förra veckan i Malmö. Supernöjd! :D
Hittade två små lackskador vid avhämtningen som noterades av Tesla. Men nu när solen äntligen kommit fram igen i Skåne upptäckte jag en rätt stor repa på framrutan.
Hur har ni gjort med de fel som ni upptäckt efter ni godkände leveransen? Vilket nummer ringde ni, eller vilken mail använde ni?
Då min levererades i vått tillstånd så kunde jag inte kontrollera lacken, så hittade tre stora repor idag och ringde Teslas "vanliga leveransnummer" +46 85 250 3886 och de hjälpte mig sen och lovade att leverans skulle kontakta mig med hur vi ska göra för att ordna detta, dvs planera in en tid.

Re: Leveransupplevelse Model 3

Postat: 18 mar 2019 18:30
av anna__
vthorsell skrev:
Macrobson skrev:
Hämtade min bil förra veckan i Malmö. Supernöjd! :D
Hittade två små lackskador vid avhämtningen som noterades av Tesla. Men nu när solen äntligen kommit fram igen i Skåne upptäckte jag en rätt stor repa på framrutan.
Hur har ni gjort med de fel som ni upptäckt efter ni godkände leveransen? Vilket nummer ringde ni, eller vilken mail använde ni?
Då min levererades i vått tillstånd så kunde jag inte kontrollera lacken, så hittade tre stora repor idag och ringde Teslas "vanliga leveransnummer" +46 85 250 3886 och de hjälpte mig sen och lovade att leverans skulle kontakta mig med hur vi ska göra för att ordna detta, dvs planera in en tid.
Jag börjar bli väldigt skeptisk till detta och väntan på min bil känns inte lika kul, det är ju helt galet vad mkt problem det har varit med dessa bilar? Repor, vatten i bagage, rutor som lmmar igen, listan kan göras lång.. Detta är inte accebtabelt

Re: Leveransupplevelse Model 3

Postat: 18 mar 2019 18:38
av Bjelke
anna__ skrev:
vthorsell skrev:
Macrobson skrev:
Hämtade min bil förra veckan i Malmö. Supernöjd! :D
Hittade två små lackskador vid avhämtningen som noterades av Tesla. Men nu när solen äntligen kommit fram igen i Skåne upptäckte jag en rätt stor repa på framrutan.
Hur har ni gjort med de fel som ni upptäckt efter ni godkände leveransen? Vilket nummer ringde ni, eller vilken mail använde ni?
Då min levererades i vått tillstånd så kunde jag inte kontrollera lacken, så hittade tre stora repor idag och ringde Teslas "vanliga leveransnummer" +46 85 250 3886 och de hjälpte mig sen och lovade att leverans skulle kontakta mig med hur vi ska göra för att ordna detta, dvs planera in en tid.
Jag börjar bli väldigt skeptisk till detta och väntan på min bil känns inte lika kul, det är ju helt galet vad mkt problem det har varit med dessa bilar? Repor, vatten i bagage, rutor som lmmar igen, listan kan göras lång.. Detta är inte accebtabelt
Jag skulle inte ta emot en bil som står ute i regn, den ska stå inne och vara helt ren, that's it, det är väl typ den
äldsta regel som finns när man köper bil...

Re: Leveransupplevelse Model 3

Postat: 18 mar 2019 18:41
av anna__
Bjelke skrev:
anna__ skrev:
vthorsell skrev:
Macrobson skrev:
Hämtade min bil förra veckan i Malmö. Supernöjd! :D
Hittade två små lackskador vid avhämtningen som noterades av Tesla. Men nu när solen äntligen kommit fram igen i Skåne upptäckte jag en rätt stor repa på framrutan.
Hur har ni gjort med de fel som ni upptäckt efter ni godkände leveransen? Vilket nummer ringde ni, eller vilken mail använde ni?
Då min levererades i vått tillstånd så kunde jag inte kontrollera lacken, så hittade tre stora repor idag och ringde Teslas "vanliga leveransnummer" +46 85 250 3886 och de hjälpte mig sen och lovade att leverans skulle kontakta mig med hur vi ska göra för att ordna detta, dvs planera in en tid.
Jag börjar bli väldigt skeptisk till detta och väntan på min bil känns inte lika kul, det är ju helt galet vad mkt problem det har varit med dessa bilar? Repor, vatten i bagage, rutor som lmmar igen, listan kan göras lång.. Detta är inte accebtabelt
Jag skulle inte ta emot en bil som står ute i regn, den ska stå inne och vara helt ren, that's it, det är väl typ den
äldsta regel som finns när man köper bil...
Håller jag helt med om, det känns bara som att fel marginalen på antalet bilar är väldigt hög med tanke på de antal som blivit levererade..
Nästan som att man får räkna med att inte få en felfri bil och det är rätt sjukt när man betalar +600.000

Re: Leveransupplevelse Model 3

Postat: 18 mar 2019 18:54
av Liibo
anna__ skrev:
Bjelke skrev:
anna__ skrev:
vthorsell skrev:
Macrobson skrev:
Hämtade min bil förra veckan i Malmö. Supernöjd! :D
Hittade två små lackskador vid avhämtningen som noterades av Tesla. Men nu när solen äntligen kommit fram igen i Skåne upptäckte jag en rätt stor repa på framrutan.
Hur har ni gjort med de fel som ni upptäckt efter ni godkände leveransen? Vilket nummer ringde ni, eller vilken mail använde ni?
Då min levererades i vått tillstånd så kunde jag inte kontrollera lacken, så hittade tre stora repor idag och ringde Teslas "vanliga leveransnummer" +46 85 250 3886 och de hjälpte mig sen och lovade att leverans skulle kontakta mig med hur vi ska göra för att ordna detta, dvs planera in en tid.
Jag börjar bli väldigt skeptisk till detta och väntan på min bil känns inte lika kul, det är ju helt galet vad mkt problem det har varit med dessa bilar? Repor, vatten i bagage, rutor som lmmar igen, listan kan göras lång.. Detta är inte accebtabelt
Jag skulle inte ta emot en bil som står ute i regn, den ska stå inne och vara helt ren, that's it, det är väl typ den
äldsta regel som finns när man köper bil...
Håller jag helt med om, det känns bara som att fel marginalen på antalet bilar är väldigt hög med tanke på de antal som blivit levererade..
Nästan som att man får räkna med att inte få en felfri bil och det är rätt sjukt när man betalar +600.000
Tycker också detta börjar gå för långt med problem nu. Men många verkar bara säga att det får man räkna med.

Men jag kommer inte ens acceptera att ta bilen om jag har en lång lista med fel på, utan isf får dom fixa det direkt eller ge tillbaka pengarna till mig.

Kanske är annat när man köper den privat som mej, att man blir mer noggrann?

Re: Leveransupplevelse Model 3

Postat: 18 mar 2019 19:17
av Martey
anna__ skrev:
Bjelke skrev:
anna__ skrev:
vthorsell skrev:
Macrobson skrev:
Hämtade min bil förra veckan i Malmö. Supernöjd! :D
Hittade två små lackskador vid avhämtningen som noterades av Tesla. Men nu när solen äntligen kommit fram igen i Skåne upptäckte jag en rätt stor repa på framrutan.
Hur har ni gjort med de fel som ni upptäckt efter ni godkände leveransen? Vilket nummer ringde ni, eller vilken mail använde ni?
Då min levererades i vått tillstånd så kunde jag inte kontrollera lacken, så hittade tre stora repor idag och ringde Teslas "vanliga leveransnummer" +46 85 250 3886 och de hjälpte mig sen och lovade att leverans skulle kontakta mig med hur vi ska göra för att ordna detta, dvs planera in en tid.
Jag börjar bli väldigt skeptisk till detta och väntan på min bil känns inte lika kul, det är ju helt galet vad mkt problem det har varit med dessa bilar? Repor, vatten i bagage, rutor som lmmar igen, listan kan göras lång.. Detta är inte accebtabelt
Jag skulle inte ta emot en bil som står ute i regn, den ska stå inne och vara helt ren, that's it, det är väl typ den
äldsta regel som finns när man köper bil...
Håller jag helt med om, det känns bara som att fel marginalen på antalet bilar är väldigt hög med tanke på de antal som blivit levererade..
Nästan som att man får räkna med att inte få en felfri bil och det är rätt sjukt när man betalar +600.000
Hur vet du felmarginalen på bilarna? Har du uppgifter på detta, eller utgår du från någon slags magkänsla? :)

Re: Leveransupplevelse Model 3

Postat: 18 mar 2019 19:21
av anna__
Martey skrev:
anna__ skrev:
vthorsell skrev:
Macrobson skrev:
Hämtade min bil förra veckan i Malmö. Supernöjd! :D
Hittade två små lackskador vid avhämtningen som noterades av Tesla. Men nu när solen äntligen kommit fram igen i Skåne upptäckte jag en rätt stor repa på framrutan.
Hur har ni gjort med de fel som ni upptäckt efter ni godkände leveransen? Vilket nummer ringde ni, eller vilken mail använde ni?
Då min levererades i vått tillstånd så kunde jag inte kontrollera lacken, så hittade tre stora repor idag och ringde Teslas "vanliga leveransnummer" +46 85 250 3886 och de hjälpte mig sen och lovade att leverans skulle kontakta mig med hur vi ska göra för att ordna detta, dvs planera in en tid.
Jag börjar bli väldigt skeptisk till detta och väntan på min bil känns inte lika kul, det är ju helt galet vad mkt problem det har varit med dessa bilar? Repor, vatten i bagage, rutor som lmmar igen, listan kan göras lång.. Detta är inte accebtabelt
Jag skulle inte ta emot en bil som står ute i regn, den ska stå inne och vara helt ren, that's it, det är väl typ den
äldsta regel som finns när man köper bil...
Håller jag helt med om, det känns bara som att fel marginalen på antalet bilar är väldigt hög med tanke på de antal som blivit levererade..
Nästan som att man får räkna med att inte få en felfri bil och det är rätt sjukt när man betalar +600.000[/quote]

Hur vet du felmarginalen på bilarna? Har du uppgifter på detta, eller utgår du från någon slags magkänsla? :)[/quote]

Det räcker väl bara att läsa på detta forum och få en ganska bra överblick, eller det tycker inte du?
Självklart är det säker en del som inte skriver här men det är ändå en stor andel som har gjort det och faktiskt haft både det en och andra

Re: Leveransupplevelse Model 3

Postat: 18 mar 2019 19:27
av okaenrique
MrStarhouse skrev:
Hämtade min i Fredags,

Fick mail om ägarbyte och 14 dagars försäkring direkt på morgonen på Fredagen, fler timmar innan jag åkte för att hämta.
Hittade vad jag först trodde var en repa på fronten, men när vi skrapade lite på den så visade det sig bara vara några tejp/lim rester. När jag sedan tvättade bilen igår så hittade jag vad jag trodde var fler liknande repor, även på fälgarna, men alla dessa gick bort med lite Meguiar's rengöring. Det är nån form av avskrap, tex så kan nog det på fälgarna vara rester av några krokar som hållt fast bilen på skeppet, men dom måste ha varit plastbelagda och gnuggat in lite plast mot fälgen, hade det varit metallkrokar så hade det ju blivit riktiga repor.
Sen kom hemresan till Örebro, och förutom att det vräkte ner med regn så funkade allt perfekt. Helt underbar bil. Detta är garanterat framtiden som anlänt :)




Grattis , vad körde du för Meguiar's rengöring för tabort repor ?

Re: Leveransupplevelse Model 3

Postat: 18 mar 2019 19:31
av Martey
anna__ skrev:
Det räcker väl bara att läsa på detta forum och få en ganska bra överblick, eller det tycker inte du?
Självklart är det säker en del som inte skriver här men det är ändå en stor andel som har gjort det och faktiskt haft både det en och andra
Skulle vara försiktig med att dra för breda och generella slutsatser :) Att ta urvalet av medlemmarna på det här forumet som underlag för vad felmarginalen är blir inte särskilt signifikant. Varken i totalt antal eller för att få ett oberoende stickprov, särskilt med tanke på hur många bilar Transportstyrelsen har registrerat vid det här laget. Skulle även vilja påstå att detta forum hör till en särskild grupp av "intressenter" när det kommer till Tesla.

Re: Leveransupplevelse Model 3

Postat: 18 mar 2019 19:35
av dd88
Bara en sån sak som att dom transporterar bilarna på lastbil utan lackskydd är i mina ögon rätt så anmärkningsvärt, finns ingen anledning till att inte göra det med tanke på risken för lackskada.

Re: Leveransupplevelse Model 3

Postat: 18 mar 2019 19:35
av anna__
Martey skrev:
anna__ skrev:
Det räcker väl bara att läsa på detta forum och få en ganska bra överblick, eller det tycker inte du?
Självklart är det säker en del som inte skriver här men det är ändå en stor andel som har gjort det och faktiskt haft både det en och andra
Skulle vara försiktig med att dra för breda och generella slutsatser :) Att ta urvalet av medlemmarna på det här forumet som underlag för vad felmarginalen är blir inte särskilt signifikant. Varken i totalt antal eller för att få ett oberoende stickprov, särskilt med tanke på hur många bilar Transportstyrelsen har registrerat vid det här laget. Skulle även vilja påstå att detta forum hör till en särskild grupp av "intressenter" när det kommer till Tesla.
Visst, men att kolla på det amerikanska forumet, där finns liknande problem.
Hur många har reg då av transportstyrelsen?
Men glad att du är positivt till det hela.
Hoppas du får en fin bil om du beställt nån

Re: Leveransupplevelse Model 3

Postat: 18 mar 2019 19:40
av Martey
anna__ skrev:
Martey skrev:
anna__ skrev:
Det räcker väl bara att läsa på detta forum och få en ganska bra överblick, eller det tycker inte du?
Självklart är det säker en del som inte skriver här men det är ändå en stor andel som har gjort det och faktiskt haft både det en och andra
Skulle vara försiktig med att dra för breda och generella slutsatser :) Att ta urvalet av medlemmarna på det här forumet som underlag för vad felmarginalen är blir inte särskilt signifikant. Varken i totalt antal eller för att få ett oberoende stickprov, särskilt med tanke på hur många bilar Transportstyrelsen har registrerat vid det här laget. Skulle även vilja påstå att detta forum hör till en särskild grupp av "intressenter" när det kommer till Tesla.
Visst, men att kolla på det amerikanska forumet, där finns liknande problem.
Hur många har reg då av transportstyrelsen?
Men glad att du är positivt till det hela.
Hoppas du får en fin bil om du beställt nån
Absolut, det har jag också sett. Men eftersom jag inte känner till mörkertalet av de som har problemfria och problematiska leveranser som inte berättar något är det svårt att säga något om vad felmarginalen på en bil är (om man nu vill leka med tanken "Hur stor sannolikhet är det att just min bil bil har defekter?").

Väntar själv på en bil (se signatur). Planerad leverans 20/3.

Car.info har just nu 600+ (https://www.car.info/en-se/tesla/model- ... on-8142134) Model 3 registrerade i Sverige. Men den informationen har inte uppdaterats på över 10 dagar (nästa uppdatering sker i morgon från Transportstyrelsens register).