Hybris, var är du???

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Re: Hybris, var är du???

Inlägg av hybris »

Köpte på bestbuy och levereras till en vän i USA. Bestbuy har en process för de med internationella kredkitkort. Skall över till US of A i början på November. Finns bolag som kan skeppa vidare från USA också om man vill det.

Surface Pro 4 kommer till Sverige innan jul. Surface book har inget Svenskt lanseringsdatum så där vet man inte alls. Personligen är Svenskt tangentbord struntsamma. Kollar inte på tangenterna när jag skriver. Paddan som jag använder vid inlägg är dock sunk då man skriver fel hela tiden... :-)
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

Har en iWatch och en iphone 6 plus också. Berättade jag att gadgets och jag... ;-)

Band 2 verkar mycket bättre som träningspryl med inbyggd GPS och fler typer av sensorer.
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

hybris skrev:
Paddan som jag använder vid inlägg är dock sunk då man skriver fel hela tiden... :-)
Ja det har vi märkt.
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

Har hört att där finns en Tesla-app till Google Glass, så jag kanske skulle ta och rota fram dessa bara för det.
Nån som testat?
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Martinen skrev:
Har hört att där finns en Tesla-app till Google Glass, så jag kanske skulle ta och rota fram dessa bara för det.
Nån som testat?
Hmm, i kombination med autopilot skullen det kunna bli intressant ;)
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
+46
Teslaägare

Inlägg av +46 »

En bild säger mer än tusen ord... appropå din profilbild :-)
image.jpeg
Installerat 13,2 kWp solceller
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

3000
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

hybris skrev:
3000
Grattis
Hur känns det?
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

E det därför du spammat hela kvällen, för att komma upp i 3000? :roll:
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

Martinen skrev:
Spammat hela kvällen? Han är väl bara tillbaks i sitt vanliga läge efter uppehållet :D
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

danni skrev:
Martinen skrev:
Spammat hela kvällen? Han är väl bara tillbaks i sitt vanliga läge efter uppehållet :D
Så är det kanske.
Man glömmer snabbt.
Men det var ganska många korta där på slutet, sen inga fler efter 3000. :D
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Martinen skrev:
Säger han som vill komma upp i 2000 idag! Bara drygt 4 gånger ditt snitt på 12 per dag än så länge. ;)
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

Svenssons skrev:
Martinen skrev:
Säger han som vill komma upp i 2000 idag! ;)
Nej det får räcka till helgen eller nått
Snart läggdags.
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

Tror att vi måste börja värdesätta inläggen. Poängbaserat på antal tecken, saklighet, trovärdighet och nivå av "on topic".
Om nu allting handlar om att vara den "störste" forumdeltagaren bör också inläggens betydelse för mänskligheten i allmänhet och Tesla i synnerhet bedömas strikt. Det får bli en avancerad räknare som automatiskt rankar inlägg i en betygsskala 0,1 till 10. :ugeek:

Ps: Detta inlägg sätts till standardnivå 1,0 och kommer att granskas av Svenska Råd & Rön! ;)
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

lator skrev:
Tror att vi måste börja värdesätta inläggen. Poängbaserat på antal tecken, saklighet, trovärdighet och nivå av "on topic".
Om nu allting handlar om att vara den "störste" forumdeltagaren bör också inläggens betydelse för mänskligheten i allmänhet och Tesla i synnerhet bedömas strikt. Det får bli en avancerad räknare som automatiskt rankar inlägg i en betygsskala 0,1 till 10. :ugeek:

Ps: Detta inlägg sätts till standardnivå 1,0 och kommer att granskas av Svenska Råd & Rön! ;)
Fan då ligger jag illa till. :D
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

Nja, du ligger ju 4,114 gånger högre än jag så totalpoängen bör nog klara sig utan problem... :lol:
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

Somna inte nu! Ligger på 4,0268 nu... Fast poängen sjunker. :(
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

lator skrev:
Somna inte nu! Ligger på 4,0268 nu... Fast poängen sjunker. :(
Fan jag somnade, men nu är jag vaken igen. Hur mycket har jag tappat?
Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare

Inlägg av chpaulin »

lator skrev:

Ganska benägen att hålla med :) Känner en viss hets här på forumet. Slumrar man till några timmar får man page:a för att läsa alla inlägg. Lator vad tror du? 0,6 på detta? :D
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av danni »

Det har varit galen aktivitet på sistone. Sitter man på kvällen och går igenom alla olästa trådar och sen refreshar sidan med "senaste inläggen" så har man redan lika många olästa trådar igen. Kul!
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

danni skrev:
Det har varit galen aktivitet på sistone. Sitter man på kvällen och går igenom alla olästa trådar och sen refreshar sidan med "senaste inläggen" så har man redan lika många olästa trådar igen. Kul!
Ja det är nästan lite svårt att följa alla diskussionerna om man varit borta hela dagen. :D
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

det enda botemedlet ær att lægga in en påminnelse i mobilen om att kolla TCS minst var 15 minut! sitter du i møte, ursækta dig och gå ut! træffar du en kund, ursækta dig och gå ut! kør du bil, slå på autopilot och uppdatera trådarna (från fredag, oklart vilken dock)
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av danni »

Martinen skrev:
danni skrev:
Ja det är nästan lite svårt att följa alla diskussionerna om man varit borta hela dagen. :D
Vadå, du har ju köpt såndär autopilot, så du kan väl kolla forumet på väg mellan kunder? ;)
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

Kan man inte söka något slags bidrag för den tid som går åt till att kolla alla trådarna. Arbetet blir ju lite lidande för att inte prata om det sociala livet utanför webben...
EU har ju bidrag till allt möjligt (utom bönder då snart) så det måste ju gå att söka någonstans.

Dessutom borde det finnas en varningstext överst i varje tråd likt cigarettpaket. "Överdriven aktivitet på forum riskerar din hälsa, din ekonomi och söndrar familjer". ;)
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

lator skrev:
Kan man inte söka något slags bidrag för den tid som går åt till att kolla alla trådarna. Arbetet blir ju lite lidande för att inte prata om det sociala livet utanför webben...
EU har ju bidrag till allt möjligt (utom bönder då snart) så det måste ju gå att söka någonstans.

Dessutom borde det finnas en varningstext överst i varje tråd likt cigarettpaket. "Överdriven aktivitet på forum riskerar din hälsa, din ekonomi och söndrar familjer". ;)
ja, det ær væl lite som med alkoholmissbrukare, gømmer flaskor lite hær och dær och dricker i smyg. Min fru frågar om jag håller på med forumet nu igen, då svarar jag ofta "nej, då inte nu, så ofta ær jag inte inne" - men det ær jag ju :twisted:
Model 3-24/Polestar 3-24
Skriv svar